UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
Vastuullisuus
Toimistot
Suomen johtaviin yritysviestinnän asiantuntijayrityksiin kuuluvan Bravuran toimitusjohtaja vaihtuu
8.9.2021 8:45
Uusi toimitusjohtaja Pauliina Tennilä on aiemmin työskennellyt muun muassa Wärtsilällä.
Toni Rajamäki
Brändit
Työhyvinvointipalveluita tarjoava Cuckoo aikoo saada liiketoimintansa lentoon brändiuudistuksen myötä
6.9.2021 8:35
Brändiuudistus on aina riski liiketoiminnalle, mutta oikein tehtynä se nostaa yrityksen täysin uudelle tasolle.
Toni Rajamäki
Brändit
Finnair kommentoi Greenpeacen fossiilimainostempausta: “Mainosten peittäminen on hyvä keino saada huomiota, mutta on tärkeää, että se johtaa myös faktapohjaiseen ja asiaa eteenpäin vievään keskusteluun”
3.9.2021 15:05
Finnairilta painotetaan, että avoin keskustelu on kehityksen edellytys.
Toni Rajamäki
Brändit
Antoiko Hesburger malliesimerkin epäonnistuneesta kriisiviestinnästä? Näin markkinointialan ammattilaiset vastaavat
3.9.2021 13:30
Monien alan ammattilaisten mielestä yhtiön anteeksipyyntö tuli liian myöhään.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Greenpeace vaatii fossiilimainonnan kieltämistä – ympäristöjärjestö peitti Finnairin mainoksen omalla banderollillaan
3.9.2021 8:55
Greenpeacen ilmasto- ja energia-asiantuntijan Olli Tiaisen mukaan valtionyhtiön toiminta on irvokasta.
Toni Rajamäki
Brändit
Kesko lanseerasi uuden kuluttajabrändin K-Auton
2.9.2021 12:35
Kesko kokoaa kaikki autopalvelunsa saman brändin alle.
Toni Rajamäki
Brändit
IPCC:n ilmastoraportti tuskin vaikuttaa merkittävästi brändien toimintaan – “Monilla yrityksillä on jo kunnianhimoiset tavoitteet”, sanoo vastuullisen markkinoinnin edelläkävijä John Grant
2.9.2021 11:40
Monet brändit tekevät enemmän ja puhuvat vähemmän kuin vielä 10 vuotta sitten, alan asiantuntija linjaa.
Toni Rajamäki
Kolumni
Monivammainen sukulaispoikani ei löydä kaltaisiaan mainoskuvastosta, ja se on ongelma
2.9.2021 10:00
Vammaisuus on mainonnassa tabu, joka jonkun pitäisi rikkoa, kirjoittaa Ulla Koivukoski.
Ulla Koivukoski
Brändit
Miten yrityksestä luodaan oikeasti vastuullinen toimija? Näin vastaa maailman vastuullisimpiin brändeihin kuuluvan Nesteen Heidi Peltonen
1.9.2021 9:05
Kestävä muutos vaatii strategista suunnittelua ja yhteistyötä.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Tony Hawk lanseerasi skeittilaudan, jossa on legendan omaa verta
31.8.2021 15:20
Skeittaajalegendan laudat myytiin loppuun 20 minuutissa.
Toni Rajamäki
Luovuus
Markkinointiviestintätoimisto Superson loi asiakkailleen uudenlaisen työkalun ja e-kirjan auttaakseen brändejä kääntämään vastuullisuusteot kilpailueduksi
31.8.2021 11:15
Supersonin kehittämän CUSP-työkalun avulla löydetään asiakkaalle oikeanlaiset vastuullisuuteen liittyvät näkökulmat.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Yritykset tavoittelevat tänä päivänä ajatusjohtajuutta, mutta mitä se edes tarkoittaa? UPM:n Paula Narkiniemi ja Dentsun Lauri Karolainen kertovat, mistä on kyse
31.8.2021 8:25
"Ultimaattisena tavoitteena on, että oman alan keskustelu ikään kuin omistettaisiin".
Toni Rajamäki
Brändit
Airbnb:lta näyttävä bränditeko: yhtiö majoittaa 20 000 afganistanilaista ilmaiseksi
27.8.2021 13:25
Yhtiö haluaa teollaan näyttää esimerkkiä myös muille yrityksille.
Toni Rajamäki
Kolumni
Nämä kolme trendiä muuttavat markkinointia tulevaisuudessa – oletko varautunut?
27.8.2021 9:10
Markkinoinnin murros on käynnissä, ja se koskettaa jokaista brändiä ja kuluttajaa. Erityisesti kolme trendiä muovaa kuluttajien asenteita ja käytöstä merkittävästi, kirjoittaa Z-sukupolveen kuuluva Elina Mäkelä.
Elina Mäkelä
Brändit
Palkitusta suomalaisbrändistä Rootysta pyritään tekemään hittituote vientimarkkinoille – markkinointijohtaja Jami Teirikari kertoo, mikä tekee uutuustuotteista täysin poikkeuksellisia
25.8.2021 15:35
"Euroopan lisäksi pyrimme suuntaamaan Aasiaan", Jami Teirikari paljastaa.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Mobiilimaksaminen ei ole vielä noussut koko kansan suosioon
24.8.2021 13:35
Moni tietää mobiilimaksamismahdollisuudesta, mutta vain harva käyttää maksusovelluksia.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Tutkimus: Vastuullisuus vaikuttaa verkkokauppojen asiakkaiden valintoihin, mutta monet verkkokauppiaat eivät ole vakuuttuneita asiakkaiden valmiudesta maksaa vastuullisuudesta
24.8.2021 11:20
Jopa 83 prosenttia kuluttajista on valmiita maksamaan hiilijalanjäljen kompensoinnista.
Toni Rajamäki
Toimistot
TBWA\Helsingin ja Tietoevryn menestystyö The Polite Type sai kaksi palkintoa arvostetussa Red Dot -kilpailussa, Suomen kärkitoimisto nappasi yhteensä neljä pystiä
24.8.2021 9:20
Kampanja on niittänyt toistuvaa menestystä alan kilpailuissa.
Toni Rajamäki
Luovuus
Ellun Kanojen ja Pohjolan Perunan luoma uusi brändi sai kansainvälistä tunnustusta
23.8.2021 9:50
Ellun Kanojen ja Pohjolan Perunan yhteisponnistus toi kultaa Transform Awards -kilpailussa.
Toni Rajamäki
Mainonta
Sanomalle vapauttava päätös kohutusta mainoskampanjasta, jossa haettiin seksuaalivähemmistöön kuuluvalle kuninkaalle kumppania
20.8.2021 11:05
Markkinointi ei ollut hyvän tavan vastaista, sanoo Mainonnan eettinen neuvosto.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Vaikuttajamarkkinoinnissa rikotaan usein lakipykäliä – lakitoimisto Somelaw’n juristi kertoo yleisimmät ongelmat
20.8.2021 9:15
Muun muassa lakisääntely aiheuttaa päänvaivaa vaikuttajamarkkinoinnissa.
Toni Rajamäki
Luovuus
Pitkään Tori.fi:n brändiä kehittänyt Laura Kuusela vaihtoi Edenredille ja hyppäsi ison haasteen pariin
19.8.2021 10:10
Kuuselan tehtävänä on rakentaa “lounareista” tutun Edenredin brändistä yhä tunnetumpi.
Toni Rajamäki
Kolumni
Markkinoinnin tehtävä ei ole vastata yrityksen asiakaskokemuksesta
18.8.2021 12:30
Niin kauan, kun asiakaskokemus tupataan markkinoinnin alle, ei voi odottaa merkittäviä hyötyjä, kirjoittaa Ulla Jones.
Ulla Jones
Brändit
Kansainvälistä kiinnostusta herättänyt suomalaisyhtiö Spinnova solmi yhteistyösopimuksen ulkoilubrändi The North Facen kanssa
17.8.2021 8:55
Osapuolet ovat tehneet kehityssopimuksen uusien vastuullisten ja teknisten ulkoiluvaatteiden kehittämiseksi.
Toni Rajamäki
Brändit
Citycon aikoo tehdä kaikista kauppakeskuksistaan hiilineutraaleja vuoteen 2030 mennessä
10.8.2021 11:45
Yhtiö hyödyntää aurinkoenergiaa jo kolmessa eri kauppakeskuksessa Suomessa.
Toni Rajamäki
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.