UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
Digitaalinen markkinointi
Mainonta
Kuluttajat ovat kyllästyneitä perinteiseen mainontaan – ”Seuraavan luovan vallankumouksen tulee liittyä hyödyllisyyteen”
21.10.2021 9:20
Erityisesti videonkatselun keskeyttävät mainokset kyllästyttävät kuluttajia.
Minna Lehto
Luovuus
Bob the Robot toteutti innovatiivisen virtuaalivaikuttajakampanjan, joka herätti brändien, vaikuttajien ja kuluttajien kiinnostuksen
20.10.2021 12:20
Kampanjalla annetaan kasvot nuorten mielenterveysongelmille ja kerätään varoja Mieli ry:lle.
Toni Rajamäki
Mainonta
TikTokin yhteistöissä suurin seuraajamäärä ei välttämättä takaa parasta tulosta
20.10.2021 10:05
Pienemmillä sisällöntuottajilla on usein intohimoisempia seuraajia.
Minna Lehto
Media
Lehti: Facebook on vaihtamassa nimeään
20.10.2021 9:25
Yhtiön nimimuutoksesta kerrotaan ensi viikolla, sanoo The Verge.
Toni Rajamäki
Mainonta
Facebook päivittyy – yksi henkilö voidaan jatkossa laskea useammaksi mainostarkoituksissa
19.10.2021 11:40
Uudistus saattaa vaikuttaa muun muassa kampanjasuunnittelun arvioihin.
Minna Lehto
Media
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: LinkedIn lähtee Kiinasta
18.10.2021 11:55
LinkedIn aikoo lanseerata Kiinaan uuden työnhakusivuston. TikTok jatkaa mainosuudistuksiaan.
Toni Rajamäki
Luovuus
"Onko se oikeasti vaikuttavaa, jos suuri näkyvyys on saavutettu isolla mainosbudjetilla?" – Tällaisia kampanjoita Effie Awards Finlandin päätuomari Suvi Lähde toivoo näkevänsä
15.10.2021 10:45
SEKin vastaavan luovan johtajan mukaan Suomessa tehdään laadukasta markkinointiviestintää, mutta työnsarkaa riittää vielä.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Kotimaisten verkkokauppojen pudotuspeli meneillään – ”Isommat porskuttavat, myynti ja markkinointi ratkaisee”
14.10.2021 12:35
Vaikka verkkokaupan euromääräinen kasvu jatkuu, verkkokauppojen määrä Suomessa on kääntynyt jyrkkään laskuun.
Minna Lehto
Brändit
Brändien välisellä yhteistyöllä voidaan vastata kuluttajien kovaan vaatimustasoon, sanoo Accenture Interactiven Pohjoismaiden johtaja Mattias Boman
14.10.2021 11:45
Yhteistyön uskotaan lisääntyvän kasvavan kilpailun ja kuluttajien tottumusten muutoksen takia.
Toni Rajamäki
Luovuus
Suomalainen menestyskampanja Save Salla sai taas kansainvälistä tunnustusta
13.10.2021 8:05
Save Salla on kaikkien aikojen palkituin suomalaisen mainostajan kampanja.
Minna Lehto
Digitaalisuus
Poditin taustalla on kovan luokan markkinointiosaajia, jotka ovat asettaneet tavoitteet korkealle – näillä keinoin uusi audiomediapalvelu aikoo onnistua
13.10.2021 8:30
Suomalainen palvelu vie koko podcastmediaa uuteen suuntaan.
Toni Rajamäki
Brändit
Adidaksen mediajohtaja myönsi aikoinaan, että urheilubrändi investoi liikaa digimainontaan – löytyykö Suomesta vastaavanlaista esimerkkiä rehellisestä ulostulosta?
11.10.2021 10:40
Simon Peel myönsi aikoinaan, että Adidas on tehnyt useita virheitä markkinoinnissaan.
Toni Rajamäki
Brändit
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Louis Vuitton kiinnitti hittisarja Squid Gamen näyttelijän brändilähettilääkseen
11.10.2021 9:05
Netflixin sensaatiosarja kiinnostaa markkinoijia. Sosiaalisen median jätti Facebook joutui kohujen keskelle.
Toni Rajamäki
Kolumni
Miksi markkinoinnin budjetointi on vuoden tärkein harjoitus liiketoiminnan kasvun kannalta?
6.10.2021 10:45
Jos yritys käyttää suuren osan rahastaan sisällöntuotantoon, mutta ei varmista sen jakelua, on budjetoinnissa tehty perustavanlaatuinen virhe, kirjoittaa Ossi Ahto.
Ossi Ahto
Digitaalisuus
Doohlabs keräsi lähes miljoonan euron rahoituksen, jonka avulla markkinointiteknologiayritys yrittää ottaa osansa 100 miljardin dollarin markkinasta
5.10.2021 14:05
Kauppojen sisällä tapahtuvan myymälämainonnan digitalisaatio on ollut hidasta verrattuna verkossa tapahtuneeseen kehitykseen. Automatisoidut vähittäiskaupan mediaratkaisut tarjoavat uudenlaista liiketoimintaa mainostajille ja kauppaketjuille.
Minna Lehto
Luovuus
Uutta James Bond -elokuvaa mainostettiin Suomessa poikkeuksellisin keinoin
5.10.2021 10:15
Kampanjassa yhdistettiin ulkomainonta ja kauppakeskusten äänimainonta.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Digimarkkinoinnin avoimien työpaikkojen määrässä on nähty vahvaa kasvua – “Voi olla, että todistamme historiallista murrosta”
4.10.2021 11:40
Duunitorin tilastojen mukaan digimarkkinoinnin työpaikkoja ei ole koskaan ollut tarjolla niin paljoa kuin tänä vuonna.
Toni Rajamäki
Kolumni
Sanna Marinin laukkukohu oli täysin turha maailmassa, jossa vaikuttajamarkkinointi on pahimmillaan hirveää suhmurointia
30.9.2021 13:00
Astuiko Sanna Marin laukkuineen vaikuttajamarkkinoijien varpaille, pohtii Mika Hyötyläinen.
Mika Hyötyläinen
Digitaalisuus
Haluatko tehdä TikTok-videoiden tekemisestä ammatin? Näin monta kertaa videoitasi pitäisi katsoa, jotta voit yltää suomalaisten keskiansioihin
30.9.2021 9:00
Suomessa tarvitaan Euroopan 11. korkeimmat katsojaluvut, jotta voi yltää keskiansiotuloihin.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Trendilaji padel kiinnostaa nyt myös brändejä – “Olemme saaneet useita loistavia kumppanuuksia”
29.9.2021 9:00
Suomen Padelliitto solmi yhteistyössopimuksen digitaalisiin urheilukumppanuuksiin keskittyneen startupin 10.fi:n kanssa.
Toni Rajamäki
Media
Suomessa avattiin uusi audiomedia, jonka kohderyhmänä on bisnesväki – TBWA\Helsingin Marco Mäkinen sai oman podcastin
28.9.2021 10:15
Podit-media lanseerattiin tiistaina. Podcastien lisäksi palvelusta löytyy äänikirjoja.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Mielenkiintoisimmat markkinoinuutiset maailmalta: Isossa-Britanniassa luodaan linjauksia ilmastoaiheiselle mainonnalle
27.9.2021 12:45
Podcastien suosion kasvu ei lakkaa. Facebook kertoi uusista ominaisuuksistaan.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Uusi selvitys arvioi, miltä vähittäiskauppa näyttää vuonna 2030 – näiden trendien uskotaan korostuvan
23.9.2021 12:40
Future of Retail -selvityksessä luotiin vähittäiskaupan tulevaisuuden skenaarioita ja selvitettiin tulevia trendejä.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Suomalaiset SaaS-yritykset lyövät kasvuvauhdisssa ruotsalaiskilpailijansa – “Suomalaisyritykset ovat huomanneet, että asiakkaille kannattaa tarjota palveluja niiden tuottaman lisäarvon kautta”
23.9.2021 9:30
Suomessa on panostettu vahvasti automaatioon ja skaalautuvuuteen.
Toni Rajamäki
Kolumni
Varo! Jos tuijotat vääriä mittareita, voit joutua datahuijatuksi
23.9.2021 8:45
Pahimmassa tapauksessa mainontaa optimoidaan väärien metriikoiden mukaan ja rahat palavat väärien johtopäätösten sekä kanavavalintojen mukana bittiavaruuteen, kirjoittaa Petri Mertanen.
Petri Mertanen
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.