Digitaalisuus

Laurean opiskelijat pääsevät ideoimaan Ikea Suomen somemarkkinointia

"Uudet näkökulmat ovat juuri se juttu, miksi halusimme tähän projektiin lähteä mukaan", sanoo Ikean Marketing Communications Manager Johanna Granqvist.
Kuva:
Unsplash/Rendy Novantino
Laurean opiskelijat pääsevät ideoimaan Ikea Suomen somemarkkinointia

Laurea-ammattikorkeakoulu ja Ikea Suomi ovat aloittaneet yhteistyön, jonka kautta Laurean opiskelijoilla on mahdollisuus päästä mukaan ideoimaan ruotsalaisbrändin somemarkkinointia. Laurea kertoi yhteistyöstä verkkosivuillaan.

Hankkeeseen pääsevät mukaan Latest Trends of Social media and Digital Marketing -opintojakson opiskelijat.

Tarkoituksena on, että opiskelijat pääsevät syventämään somemarkkinointitaitojaan aidossa projektissa. Ikea Suomen markkinointitiimi vastaa muun muassa mainonnasta, verkkosivusisällöistä, sosiaalisesta mediasta ja ostetun median sisällöistä.

– Tulemme varmasti saamaan opiskelijoilta hienoja, uusia ideoita. Uudet näkökulmat ovat juuri se juttu, miksi halusimme tähän projektiin lähteä mukaan, sanoo Ikean Marketing Communications Manager Johanna Granqvist Laurean verkkosivuilla.

Ikea antaa opiskelijoille toimeksiannon, joka antaa pohjan ideoinnille.

–  Olemme antaneet opiskelijoille taustatietoja toimintatavoistamme sekä tietyn viitekehyksen, mutta sen sisällä on runsaasti tilaa luovuudelle. Emme halua liikaa rajoittaa opiskelijoita, jotta saadaan aidosti kekseliäitä, uudenlaisia ideoita, kertoo puolestaan Ikean Content Specialist Johanna Tirkkonen.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa