Unsplash/Dawid Sokolowski
Media

Facebookin emoyhtiön uusi nimi julkistettiin

29.10.2021 9:10
Toni Rajamäki
Toimitusjohtaja Mark Zuckerberg kertoi uudelleenbrändäyksestä torstaina.

Facebook Inc kertoi odotetusti nimenmuutoksestaan torstaina pidetyssä tilaisuudessa. Yhteisöpalvelu Facebookin emoyhtiön uudeksi nimeksi tuli Meta, joka viittaa yhtiön haaveilemaan metaversumiin.

Facebookin toimitusjohtaja Mark Zuckerberg halusi uudelleenbrändätä emoyhtiön metaversumisuunnitelmien takia. Vanha nimi viittasi liikaa Facebook-sovellukseen, joka on vain yksi yhtiön tarjoamista palveluista.

– Facebook-nimi ei täysin kerro siitä, mitä kaikkea yhtiö tekee tänä päivänä, ja nimi linkittyy vahvasti yhteen tuotteeseen. Toivon, että ajan myötä meidät nähdään metaversumiyhtiönä, Zuckerberg sanoi.

Metaversumi on käsitteenä vielä hyvin vaikeaselkoinen, mutta käytännössä se tarkoittaa virtuaalisen todellisuuden ja lisätyn todellisuuden yhdistävää maailmaa.

Facebookin uudelleenbrändäyksen taustalla uskotaan oleva myös imagon puhdistus, sillä yhtiö on ollut viime aikoina kohujen keskellä.

Lue myös: MarkkinointiUutiset selvitti, mitä sosiaalisen median kanavia suomalaiset käyttävät päivittäin

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)