UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
B2B-markkinointi
Digitaalisuus
Suurimmalla osalla suomalaisyrityksistä puuttuu analytiikan ja asiakaskokemuksen osaajat – asiantuntija Anna Lehdon mukaan datan arvon ymmärtäminen on kilpailukyvyn kannalta kriittistä
20.1.2022 11:20
"Datan analysointi ja jalostaminen vaatii erityisosaamista, eikä sen voi olettaa kuuluvan esimerkiksi sisällöntuottajan toimenkuvan oheen".
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Suomalainen startup Book Salon ei kiinnostanut sijoittajia aluksi – nyt yritys kasvaa vauhdilla ja yrittää valloittaa jättimäisen markkinan
20.1.2022 9:35
Book Salon on panostanut etenkin asiakastyytyväisyyteen, ja toimitusjohtaja Harri Myllylän mukaan asiakkaat ovatkin yrityksen tärkein markkinointikanava.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Moni B2B-yritys tuskailee digimarkkinoinnin kanssa, kertoo tuore raportti – nämä ovat neljä yleisintä ongelmaa asiakashankinnassa
18.1.2022 14:15
Monissa yrityksissä ongelmana on myynnin ja markkinoinnin välinen yhteistyö tavoitteiden asettamisessa. Ongelma koskee etenkin pieniä yrityksiä, joissa on alle 50 työntekijää.
Toni Rajamäki
Mainonta
🔍 Moni käyttää vastuuttomia eläinkuvia markkinoinnissa tietämättään – Ikea ryhtyi toimiin jo pari vuotta sitten
18.1.2022 7:15
Markkinoijilla on halu tehdä vastuullisia eläinkuvavalintoja, mutta tietoa, taitoa ja työkaluja puuttuu, sanoo asiantuntija.
Iina Kansonen
Media
MTV kasvatti markkinajohtajuuttaan kaupallisten tv-kanavien välisessä kilpailussa – tässä ovat vuoden katsotuimmat ohjelmat
12.1.2022 14:55
MTV:n kanavien katseluluvut pysyivät ennallaan, kun taas muiden kanavien luvut laskivat.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Eurooppalainen B2B-markkinapaikka keräsi uudella rahoituskierroksella 250 miljoonaa euroa – ”Haluamme helpottaa brändien ja itsenäisten jälleenmyyjien keskinäisiä kauppasuhteita”
11.1.2022 15:05
Ankorstore on Euroopan nopeimmin kasvava B2B-markkinapaikka. Uudella rahoituksella yhtiö aikoo laajentua ja kiihdyttää toimintoja ydinmarkkinoillaan.
Minna Lehto
Mainonta
Suomalaismainostajat suosivat Facebookia – näin moni yritys käyttää somemarkkinointikumppania
10.1.2022 11:20
Yli neljä viidestä yrityksestä on tehnyt viimeisen reilun puolen vuoden aikana Facebook-mainontaa.
Toni Rajamäki
Toimistot
Katso tästä Vuoden Toimisto -kilpailun finalistit
10.1.2022 8:20
Regi Research & Strategin järjestämän tutkimuksen tulokset julkistetaan tammikuussa.
Toni Rajamäki
Kolumni
Aika on meille markkinoinnin tekijöille suurin riski – ja siitä markkinoinnin ostaja on valmis maksamaan
23.12.2021 9:45
Hyvin tehty markkinointi säästää aikaa, muistuttaa Antti Sipilä.
Antti Sipilä
Brändit
Gigantti avaa uuden konseptinsa mukaisen myymälän – “Olemme tehneet merkittäviä panostuksia monikanavaiseen asiakaskokemukseemme”
23.12.2021 8:50
Uusi myymälä avataan ensi syksynä. Sen myötä ketjun myymälämäärä nousee 41:een.
Toni Rajamäki
Brändit
Petra Saikku on aloittanut Sanoman markkinointipalveluiden sisältöpäällikkönä
23.12.2021 8:35
Saikku siirtyi Sanomalle Danske Bankilta, jossa hän toimi esihenkilöasemassa.
Toni Rajamäki
Kolumni
MarkkinointiUutisten nuorten kolumnistien kaikki mielipidekirjoitukset
23.12.2021 9:25
Nuoret luovat saivat äänensä kuuluviin MarkkinointiUutisissa vuonna 2021.
Toimitus
Kolumni
TOP 5: Vuoden luetuimmat kolumnit
23.12.2021 9:25
Ossi Ahto ja Anssi Järvinen vastasivat MarkkinointiUutisten vuoden luetuimmista kolumneista.
Toni Rajamäki
Brändit
🔍 Yli sadan miljoonan euron liikevaihtoon yltänyt Framery kaupallisti puhelinkopit ensimmäisenä maailmassa – Näin “yksi Suomen upeimmin rakennetuista brändeistä” onnistui siinä
15.12.2021 10:55
Yrityksen taustalta löytyy johtoporras, joka arvostaa markkinoinnin korkealle.
Toni Rajamäki
Luovuus
Suomeen kaksi voittoa viestintäalan European Excellence Awards -kilpailusta
14.12.2021 11:25
OSG Viestinnän ja Visit Ålandin työ valittiin Euroopan parhaaksi monikanavaiseksi kampanjaksi.
Toni Rajamäki
Luovuus
Legendaariseen Rakennusmestarien taloon avattava hotelli tuo markkinoille poikkeuksellisen tapahtumakonseptin, joka näyttää suuntaa tapahtuma-alan tulevaisuudelle
13.12.2021 12:00
Hotel Mestarin tapahtumapalvelu tarjoaa asiakkailleen koko talon käyttöön, sanoo hotellijohtaja Nora Hasan.
Toni Rajamäki
Mainonta
Viestimainonnan kieltäminen EU-alueella ei ole dramaattinen takaisku suomalaisyrityksille, sanoo LinkedIn-mainonnan asiantuntija Emmi Mikkola
10.12.2021 12:30
Euroopan tuomioistuimen tuore päätös aiheuttaa päänvaivaa joillekin mainostajille.
Toni Rajamäki
Luovuus
Neste ja Ponsse selvittivät tekoälyn avulla, mitä on 2020-luvun suomalainen sisu – mutta miksi?
8.12.2021 15:05
Neste ja Ponsse haluavat inspiroida muita yrityksiä innovatiivisella tavalla.
Toni Rajamäki
Kolumni
Kommentoiko joku kampanjaasi sanomalla ”kyllähän mäkin tän oisin keksinyt?” Onnittelut – viestisi toimii
8.12.2021 7:35
Asiakkaat eivät halua älykkäitä viestejä. He haluavat asian helposti tarjoiltuna, niin ettei sitä tarvitse miettiä liikaa ja mitättömälle tuotteelle uhrata liikaa aikaa, kirjoittaa Mika Hyötyläinen.
Mika Hyötyläinen
Digitaalisuus
Tomi Suojoki Dagmarin tytäryhtiö Radlyn vetäjäksi
2.12.2021 9:00
Suojoki liityy myös Dagmarin johtoryhmään. Radlylla hän työskentelee CBO:na.
Toni Rajamäki
Kolumni
Jokaisen asiakaskokemuksen pitäisi tuntua joululta – myös sen, jonka sinä tarjoat
1.12.2021 10:05
Asiakasarvo on yksi niistä viheliäisistä sanoista, joka tulkitaan usein väärin. Se hidastaa arvon tuottamista yrityksissä, kirjoittaa Ulla Jones vuoden viimeisessä kolumnissaan.
Ulla Jones
Ilmiöt
Suomalaisyrityksissä ei osata johtaa asiakaskokemusta, sanoo tuore tutkimus – Villivision toimitusjohtaja kertoo yleisimmät ongelmat
24.11.2021 11:50
Suomesta voisi tulla monta Woltin kaltaista kansainvälistä menestyjää, jos asiakaskokemukseen panostettaisiin systemaattisesti, sanoo Anna Lehtisalo.
Toni Rajamäki
Mainonta
EU:n tuleva lainsäädäntöhanke saattaa tehdä digimainonnan datapohjaisesta kohdentamisesta historiaa – ja se olisi katastrofi pk-yrityksille
5.11.2021 15:55
EU:n Digital Services Act -lakiehdotuksella voi olla merkittävät seuraukset mainostajille.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
GDPR-sakot yleistyvät Suomessa, jos yritykset eivät ala kiinnittää aiempaa enemmän huomiota vastuulliseen dataan
3.11.2021 9:35
Markkinoilla on yhä dataa kauppaavia toimijoita, joiden tietojen alkuperästä ei voi olla varma, sanoo Ville Honkimäki.
Toni Rajamäki
Kolumni
Haluaminen tehtiin meille niin helpoksi, että voittamisesta tuli vaikeaa
3.11.2021 8:40
On vaikeaa karsia ja uhrata asioita suurten tavoitteiden saavuttamiseksi. Mutta mitä kovemmat tavoitteesi ovat, sitä enemmän uhrauksia joudut tekemään, kirjoittaa Mika Hyötyläinen.
Mika Hyötyläinen
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.