UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
Vastuullisuus
Toimistot
Bob the Robot riensi Naisleijonien avuksi pelaajakuvakohun keskellä
7.2.2022 13:15
Suomen Jääkiekkoliiton erhe sai mainostoimiston tekemään naisten maajoukkueelle uudet pelaajakortit.
Toni Rajamäki
Mainonta
🔍 Vastuullisuusjohtaja Niklas Kaskeala toivoo toimistoilta kannanottoja: ”Ei ole järkeä edistää fossiilisten polttoaineiden käyttöä mainonnalla”
7.2.2022 8:55
Niklas Kaskeala kehottaa mainos- ja viestintätoimistoja miettimään omaa rooliaan ilmastokriisissä. Hänen mielestään fossiilimainonta tulisi kieltää kokonaan.
Minna Lehto
Ilmiöt
Nämä olivat MarkkinointiUutisten luetuimmat jutut tammikuussa
4.2.2022 9:50
Muun muassa vastuuttomien eläinkuvien käyttö markkinoinnissa ja Eka Ruolan haastattelu kiinnostivat lukijoita tammikuussa.
Toni Rajamäki
Brändit
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Spotify joutui kohun keskelle, Arlalle vuoden ruokahuijaus -palkinto
31.1.2022 12:35
Jotkut asiakkaat boikotoivat Spotifyta, joka ei suostunut poistamaan palvelustaan Joe Roganin podcastia. Arla puolestaan sai kyseenalaisen palkinnon ilmastomainonnastaan.
Toni Rajamäki
Luovuus
Markkinoinnin ammattilaiset tekivät pro bonona kampanjan suojautumisesta koronaa vastaan
28.1.2022 9:40
Idea kampanjasta syntyi MarkkinointiKollektiivi-ryhmässä joulukuussa.
Toni Rajamäki
Kolumni
Brändeiltä tuli löysät housuihin olympialaisten alla
27.1.2022 11:40
Brändeiltä on puuttunut rohkeutta ihmisoikeusrikkomuksista syytetyn Kiinan järjestämien olympialaisten alla, kirjoittaa MarkkinointiUutisten toimittaja Toni Rajamäki.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Eettisestä datapolusta markkinaetu medialle? Jyväskylän yliopisto ja mediakonsernit selvittävät asiakkaiden asenteita ja toiveita
26.1.2022 13:30
Kuluttajien hyväksymien datankeruutapojen käyttö voi vähentää huolta ja epävarmuutta.
Minna Lehto
Kolumni
Aluevaalit kiinnostivat ennätyshuonosti, mutta markkinoijille ne tarjosivat yksinkertaisen opetuksen tärkeästä perusasiasta
26.1.2022 7:15
Perussuomalaisten bensan hinnalla mälläilevä aluevaalimainos vaikutti erinomaiselta markkinoinnilta aina vaalipäivään asti. Sitten tapahtui jotain odottamatonta, pohtii Santtu Kottila.
Santtu Kottila
Kolumni
Perustin uuden sukupolven mediatalon, koska olin tyytymätön suomalaisen journalismin tilaan
25.1.2022 7:15
250 000 euron kehitysraha mahdollisti uuden median perustamisen ja auttoi löytämään kannattavan ansaintamallin, kirjoittaa Vilma Rimpelä.
Vilma Rimpelä
Brändit
Fortum parhaana suomalaisyrityksenä sukupuolten välistä tasa-arvoa mittaavassa tutkimuksessa
21.1.2022 9:10
Koko Euroopan listauksessa Fortum ylsi sijalle 22. Muita suomalaisia ei mahtunut 30 parhaan joukkoon.
Toni Rajamäki
Kolumni
Meillä kaikilla on tärkeä asia opittavana seinille hyppiviltä pojilta, Steve Jobsilta ja ihmisiltä autismin kirjolla
18.1.2022 11:00
Ymmärryksen puute ja ennakkoluulot ovat luovan alan sokea piste. Se on ongelma, koska alalla on valtaa, kirjoittaa Emmi Paajanen.
Emmi Paajanen
Mainonta
🔍 Moni käyttää vastuuttomia eläinkuvia markkinoinnissa tietämättään – Ikea ryhtyi toimiin jo pari vuotta sitten
18.1.2022 7:15
Markkinoijilla on halu tehdä vastuullisia eläinkuvavalintoja, mutta tietoa, taitoa ja työkaluja puuttuu, sanoo asiantuntija.
Iina Kansonen
Brändit
Veho aikoo olla Suomen autoalan ensimmäinen hiilineutraali toimija vuonna 2023
14.1.2022 12:10
Autokauppa ryhtyy isoihin toimenpiteisiin hiilijalanjäljen pienentämiseksi.
Toni Rajamäki
Brändit
Aarikka siirsi tuotantoaan Suomeen, vaikka kustannukset nousevat – omistaja haluaa tukea pieniä kotimaisia perheyrittäjiä
13.1.2022 13:15
Kumppaneikseen Aarikan omistava Martinex on valinnut Sorvi-Pojat ja Helsingin kalustemaalauksen.
Minna Lehto
Brändit
Pilottihankkeessa kartoitetaan S-ryhmän luontohaitat – Vakiintuuko luontojalanjälki hiilijalanjäljen rinnalle?
13.1.2022 11:40
Hankkeessa luodaan julkinen laskentamalli, joka on minkä tahansa organisaation käytettävissä. Jyväskylän yliopiston professori toivoo, että luontohaittojen laskennasta tulee valtavirtaa.
Minna Lehto
Brändit
Suomalainen design-innovaatio voitti kansainvälisen palkinnon – ”Tavoitteenamme on tuoda pohjoismainen luonto lähelle ihmistä kuormittamatta ympäristöä”
12.1.2022 14:55
Suomalainen Space of Mind -mökki on saanut inspiraationsa pohjoismaisesta mökkikulttuurista. Innovaatio on herättänyt kiinnostusta ulkomailla alusta lähtien.
Minna Lehto
Kolumni
MarkkinointiUutisten nuorten kolumnistien kaikki mielipidekirjoitukset
23.12.2021 9:25
Nuoret luovat saivat äänensä kuuluviin MarkkinointiUutisissa vuonna 2021.
Toimitus
Luovuus
Ympäristöjärjestö ja mainostoimisto poistivat joululauluista lumen – ”Muistutus siitä, miltä tulevaisuus voi näyttää”
21.12.2021 11:25
Protect Our Winters ja NORD DDB Helsinki haluavat lumettomilla joululauluilla korostaa ilmastonmuutoksen vaikutusta säähämme.
Minna Lehto
Brändit
Eetti arvioi taas suomalaisten vaatemerkkien vastuullisuutta – katso tästä vahvimmat ja heikoimmat brändit
16.12.2021 12:50
Yli puolet brändeistä ylsi kahteen parhaaseen kategoriaan.
Toni Rajamäki
Media
LinkedIn on suomalaisten mielestä luotettavin somealusta – Facebookin ja Instagramin välillä on merkittävä ero
15.12.2021 14:10
Kolme neljästä suomalaisesta kertoo käyttävänsä jotain sosiaalisen median kanavaa.
Toni Rajamäki
Toimistot
Eurobestistä jymyuutinen Suomeen: TBWA\Helsinki nappasi Grand Prix -palkinnon!
15.12.2021 12:50
TBWA\Helsingin suunnittelema Ilmastofontti sai pääpalkinnon arvostetussa kansainvälisessä kilpailussa. Yksikään suomalaistyö ei ollut onnistunut siinä aiemmin.
Toni Rajamäki
Luovuus
TBWA\Helsingin ja Helsingin Sanomien Ilmastofontti sai kaksi kultapystiä Eurobestissä
14.12.2021 12:15
Kampanja sai kunniaa sarjoissa Design ja Industry Craft. Myös SEK palkittiin.
Toni Rajamäki
Media
Nähdäänkö sosiaalisessa mediassa mainostajien joukkopako? Näin vastaavat Kari Tervonen, Jyrki Poutanen ja Tommi Kortesniemi
10.12.2021 14:45
Monien somekanavien maine on ottanut kolhua viime vuosina, mikä on saanut jotkut mainostajat toimimaan.
Toni Rajamäki
Luovuus
Euroopan jalkapalloliitto UEFA palkitsi Palloliiton brändikehitystyön
9.12.2021 11:05
Palloliiton ja TBWA\Helsingin yhteisponnistus voitti hiljattain myös arvostetun ADCE-palkinnon.
Toni Rajamäki
Luovuus
Neste ja Ponsse selvittivät tekoälyn avulla, mitä on 2020-luvun suomalainen sisu – mutta miksi?
8.12.2021 15:05
Neste ja Ponsse haluavat inspiroida muita yrityksiä innovatiivisella tavalla.
Toni Rajamäki
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.