MarkkinointiUutiset
MarkkinointiUutiset
Uusimmat
Media
Ilmiöt
Luovuus
Näkökulma
Digitaalisuus
Brändit
Toimistot
Mainonta
Etusivu
Media
Ilmiöt
Luovuus
Näkökulma
Digitaalisuus
Brändit
Toimistot
Mainonta
Tekijät
Ota yhteyttä
Tietosuojaseloste
Artikkelit joiden aihe on
Copywriting
Media
Tiedotteiden aikakausi saattaa olla kohta ohi – lue toimittajien vinkit organisaatioiden viestijöille
Toimituksiin tulee valtava määrä geneerisiä tiedotteita, ja erottautuminen massasta voi olla vaikeaa.
Mikko Perttunen
Toimistot
Moninkertainen Cannes-voittaja TBWA\Helsingin luovaksi johtajaksi
Alex Pineda: ”On kunnia päästä työskentelemään tämän poikkeuksellisen porukan sekä rohkeiden ja kunnianhimoisten asiakkaiden kanssa.”
Mikko Perttunen
Media
Toimittajat karsastavat yritysten liian makeita myyntipuheita ja kaipaavat viestijöiltä relevanttia tietoa ilman painostusta
Erityisen myönteisen vaikutuksen jättävässä yhteydenotossa korostuvat sujuva yhteistyö, nopea reagointi ja palvelun räätälöinti.
Mikko Perttunen
Brändit
🔍 Kyrön markkinointijohtaja: Suomalaisuus tarkoittaa eri asioita eri markkinoilla – hyvä tarina on kaiken keskiössä
Kyrö Distilleryn tuore markkinointijohtaja Tiina Robin kertoo, että kansainvälisille markkinoille murtautuminen vaatii rohkeutta ja omaa ääntä, mutta myös lokalisaatiota.
Mikko Perttunen
Toimistot
Neljä toimittajataustaista viestijää perusti uuden sisältötoimiston
Sisällönteon markkinoilla on nelikon mukaan aukkoja paikattavaksi.
Mikko Perttunen
Brändit
Kotus: Julkishallinnon nimien tulisi olla asiallisia ja selkeitä – Espoon kaupunginteatterille palautetta
”Kommentoijien mielikuvissa nimen keksineet mainostoimiston konsultit nauravat partaansa ja käärivät taskuihinsa hyvät rahat”, Ulla Onkamo kirjoittaa blogissa.
Mikko Perttunen
Mainonta
Kiinnostavimmat markkinointiuutiset maailmalta: Rakkautta ilmassa! – smoothie-firma laittoi tekoälyn kirjoittamaan harlekiiniromaanin
Yhdysvalloissa luotetaan laastariin, Japanissa Toyotaan. Metan vastine Twitterille kohta valmis. Markkinointijohtajat pahassa rahapulassa.
Mikko Perttunen
Media
JHL pokkasi Vuoden aikakauslehtimainos- ja Vuoden aikakausmediakampanja-palkinnot Editkilpailussa
Tuplavoittoon ylsi myös Eeva-lehti.
Mikko Perttunen
Brändit
Vuoden iskulause näyttää aika hyvältä
Kellovalmistaja Havun iskulauseesta välittyy rohkeus erottua, kerrotaan perusteluissa.
Mikko Perttunen
Näkökulma
Saimi Hoyerilla ja American Expressillä on tuhannen taalan paikka hälventää suomalaisten epäonnistumisen pelkoa
Toisin kuin moni brändi luulee, harva meistä identifioi itsensä kaikessa onnistuvaan kiiltokuvaan. Kiinnostavimmat tarinat kautta aikojen ovat aina sisältäneet myös epäonnistumisia, kirjoittaa Toni Perez.
Toni Perez
Toimistot
Elina Karemo sisältöjohtajaksi Era Contentille
Yrittäjänä viime vuodet toimineella Karemolla on kokemusta niin mainostoimisto- kuin lehtimaailmasta.
Mikko Perttunen
Mainonta
🔍 Kaarinalaisyritys toteutti monen firman unelman ja osti koko etusivun – 600 kilometrin päässä ilmestyvästä paikallislehdestä
Sopimushirviöistä tuli Zefortille myös sisäisesti odottamattoman merkityksellinen asia.
Mikko Perttunen
Näkökulma
Eduskuntapuolueet imitoivat vaalisloganeissaan Donald Trumpia ja USA:n rihkamakauppiaita
Yhden mielestä aika on nyt oikea, toinen haluaa ottaa Suomen takaisin ja kolmas suojella elämää. Anssi Järvinen analysoi kolumnissaan terävästi eduskuntapuolueiden vaalisloganeita.
Anssi Järvinen
Toimistot
Työpaikkauskollinen Laura Paikkari nousee TBWA\Helsingin vastaavaksi luovaksi johtajaksi
Jo kymmenen vuotta TBWA:lla työskennellyt Paikkari tunnetaan ihmiskeskeisenä johtajana.
Mikko Perttunen
Toimistot
Bob the Robot vahvistaa sosiaalisen median osaamistaan
Katariina Ollari siirtyy TBWA\Helsingiltä Bob the Robotin sisältöpäälliköksi.
Mikko Perttunen
Media
Lukijat ovat sitoutuneita asiakaslehtiin – Mutta mitä niistä luetaan?
Tuoreen tutkimuksen mukaan kuluttajat pitävät asiakaslehtiä tärkeinä asiakasetuina.
Mikko Perttunen
Näkökulma
Tekoäly ChatGTP tuottaa mitä tahansa tekstiä yllättävän hyvin, ja se tulee nostamaan ihmisten tuottamien laadukkaiden tekstien arvoa
Voi olla, että tulevaisuudessa pätee seuraava muistisääntö: jos et kirjoita hyvin, anna tekoälyn kirjoittaa, pohdiskelee Antti Sipilä.
Antti Sipilä
Ilmiöt
Verohallinnon someviestintä kasvoi ilmiöksi, joka toimii hyvänä esimerkkinä myös yksityiselle sektorille – näin ilmiö luotiin
Vuonna 2017 verottaja alkoi tehdä someviestintää aiempaa strategisemmin, koska organisaatio halusi siirtyä asiakaslähtöisempään suuntaan.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
“Suomen kenties kovin copywriter” Timo Jäppinen kirjoitti uuden markkinoinnin tietokirjan palveluksena suomalaisille
Jäppisen mukaan kotimaisessa markkinoinnissa riittää kehitettävää.
Toni Rajamäki
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Lähetys onnistui, käythän vielä hyväksymässä tilauksen sähköpostissasi.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.