Taneli Lahtinen
Toimistot

TBWA\Helsinki lanseeraa Eleven-viestintäkokoonpanon Suomessa

16.11.2023 14:02
Mikko Perttunen
Tavoitteena on tuplata viestintäpuolen myyntikate.

TBWA\Helsinki lanseeraa Suomeen Elevenin, ansaitun median näkyvyyteen erikoistuneen toimijan. Eleven on TBWA\Australian perustama viestintätoimistoketju, jolla on toimistot Sydneyssä, Melbournessa, Aucklandissa, Dubaissa ja Manilassa. Suomessa Eleven yhdistää TBWA\Helsingin viestinnän, sosiaalisen median ja vaikuttajamarkkinoinnin tarjooman. Sen tiimit rakennetaan asiakkaan tarpeiden mukaan ansaitun, ostetun ja omien kanavien erikoisosaajista.

Uutta toimistolanseerausta valmistellessaan TBWA\Helsinki toteutti haastatteluita viestintäjohtajille. Haastatteluista selvisi, että organisaatioilla on vaikeuksia saada viestejään tehokkaasti läpi ansaitussa mediassa ja omissa kanavissa. Tietotulvan ja koukuttavien sisältöjen keskellä perinteinen viestintä on menettänyt tehoaan.

– Maailma ympärillämme on muuttunut nopeammin kuin viestintä. Meidän on uudistettava ajattelu- ja toteutustapojamme, jotta pärjäämme huomiotalouden kilpailussa. Suomesta puuttuu luova viestintätoimisto, joka taitaa ilmiöittämisen salat, Elevenin vetäjä, ansaitun median näkyvyyteen keskittyvä luova johtaja Paula Sonne kertoo tiedotteessa.

Paula Sonne on Suomen Elevenin vetäjä. Kuva: Taneli Lahtinen

– Moderni viestintä on konseptuaalista, koukuttavaa ja visuaalista. Se on nokkelia ansaitun median ja sosiaalisen median viraliteettia hyödyntäviä ideoita, jotka leikkaavat läpi viestitulvan, hän jatkaa.

Elevenin tehtävänä on osana TBWA:ta palvella entistä terävämmin viestintäjohdon tarpeita.

– Eleven on luonnollinen jatkumo viestintätyöllemme, joka on jo lähes 10 prosenttia myyntikatteestamme. Tavoitteenamme on tuplata sen koko seuraavan vuoden aikana, TBWA\Helsingin toimitusjohtaja Sami Tikkanen toteaa.

Elevenin uusimpia asiakkuuksia ovat Rovio ja Taco Bell. Eleven palvelee myös kaikkia TBWA\Helsingin nykyisiä asiakkaita.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)