MarkkinointiUutiset
MarkkinointiUutiset
Uusimmat
Media
Ilmiöt
Luovuus
Näkökulma
Digitaalisuus
Brändit
Toimistot
Mainonta
Etusivu
Media
Ilmiöt
Luovuus
Näkökulma
Digitaalisuus
Brändit
Toimistot
Mainonta
Tekijät
Ota yhteyttä
Tietosuojaseloste
Artikkelit joiden aihe on
Viestintä
Toimistot
Jarno Forssell hyppää Pohjoisranta BCW:stä ProComin toimitusjohtajaksi
Forssell korvaa Elina Melginin, jonka lähdöstä on kerrottu jo aiemmin.
Toni Rajamäki
Toimistot
🔍 Huippunimien perustama United Imaginations aikoo tuoda positiivisen tuulahduksen toimistokenttään
Uuden toimiston taustalta löytyvät suomalaisen markkinoinnin tähtikaartiin kuuluvat Jyrki Poutanen, Steve Brown ja Henri Valtere sekä Helsingin Sanomien päätoimittaja Anu Ubaud. Sijoittajina taustalla ovat Robin Bade ja Tom Nickels.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Miksi brändit eivät tavoita Z-sukupolvea tarpeeksi hyvin? Bob the Robotilla työskentelevältä nuorelta lahjakkuudelta Rasmus Kärkkäiseltä löytyy selkeä vastaus
Kärkkäisen mukaan nuoret aikuiset on tärkeintä tavoittaa aikaisessa vaiheessa, sillä he ovat tulevaisuuden asiakkaita.
Toni Rajamäki
Näkökulma
Sinunkin organisaatiosi on median vapaamatkustaja, jos ette satsaa maksettuun mainontaan
Jos kaikki organisaatiot satsaavat vain ei-maksetun markkinoinnin keinoihin, ei meillä kohta ole kotimaisia tiedotusvälineitä, kirjoittaa Toni Perez.
Toni Perez
Ilmiöt
Inna-Pirjetta Lahti ja Tuomo Meretniemi kirjoittivat kirjan, joka voi avata yrityksille täysin uuden maailman
“Kun omasta vastuullisuudesta osaa viestiä ymmärrettävästi, yritys saa siitä kilpailuetua”, sanoo Tuomo Meretniemi.
Toni Rajamäki
Toimistot
Antti Lehtisestä Pohjoisranta BCW:n operatiivinen johtaja
Lehtinen on viimeksi työskennellyt viestintätoimisto Drumilla.
Toni Rajamäki
Toimistot
🔍 Vuoden viestintäkonsultti kannustaa puhumaan samaa kieltä johdon kanssa: ”Markkinointitoimenpiteitä ei voi perustella sillä, että tämä on saatanan hyvä idea”
Netprofilen strategiajohtaja ja osakas Jirimiko Oranen muistuttaa, että markkinoinnissa ja viestinnässä on lopulta kyse yksinkertaisesta, inhimillisestä psykologiasta.
Iina Kansonen
Toimistot
Jyrki Poutasen toimisto näki päivänvalonsa – mukana kovia nimiä
Suomalaisen markkinoinnin huippunimi jätti juuri pestinsä TBWA\Helsingissä ja alkoi yrittäjäksi.
Toni Rajamäki
Brändit
“Ei, emme ole vielä Suomen vastuullisin brändi” – tällaista viestintää vastuullisuusasiantuntija toivoisi näkevänsä SBI-voittajilta
Sustainable Brand Index -tutkimuksessa menestyneiden yritysten viestinnästä on käyty kiivasta keskustelua.
Toni Rajamäki
Näkökulma
Seuraava vientituotteemme, saanko esitellä: rehti ja suora suomalainen viestintä
Tuskailen jatkuvasti kansainvälisten tiedotteiden kanssa. Asiaan päästään vasta toisella sivulla jos silloinkaan. Viestien kyllästämässä maailmassa suomalaiselle suoraan asiaan -tyyliselle lähestymiselle on tilausta, kirjoittaa Toni Perez.
Toni Perez
Ilmiöt
Maailman lupaavimmat PR-osaajat kokoontuivat Helsinkiin – tästä on kyse
Itsenäisten viestintätoimistojen IPREX-verkosto järjesti uudenlaisen tapahtuman Suomessa.
Toni Rajamäki
Brändit
Satu Otala siirtyy Kamuxilta Starkin viestintäjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi
Kokenut Otala on työskennellyt useiden tunnettujen brändien markkinoinnin johdossa.
Toni Rajamäki
Brändit
Markkinoinnin asiantuntijat yksimielisiä: Kohun keskelle joutunut Nokian Renkaat antoi malliesimerkin heikosta viestinnästä
Nokian Renkaat aikoo jatkaa toimintaansa Venäjällä, mikä on suututtanut monet suomalaiset.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
“Olemme luoneet materiaalia kertoaksemme totuuden” – Näin ukrainalaiset mainos- ja PR-toimistot työskentelevät sodan keskellä
Ukrainalaiset toimistot ovat vahvasti mukana puolustamassa maataan.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Hyvän viestintäkulttuurin ylläpito ja vihapuheen kitkeminen kuuluu ennen kaikkea toimittajille, kertoo tuore kysely
Suomalaiset toimittajat kokevat, että sosiaalinen media on suurimpia syitä viestintäkulttuurin muutokseen.
Iina Kansonen
Toimistot
Markkinointitoimisto Villivisio hakee kasvua uusilta palvelusektoreilta – kasvustrategiaa tukemaan nimitettiin uusi hallitus
Tamperelainen Villivisio vahvisti hallitustaan ulkopuolisella osaamisella.
Iina Kansonen
Näkökulma
Maailmalla on menossa markkinoinnin oppitunti, joka ansaitsee palkinnoksi Leijonan ja Nobelin
Markkinoinnilla on harvoin niin merkittävää roolia yhteiskunnassa kuin nyt. Vaikka tilanne ahdistaa, on jokaisen velvollisuus seurata ja oppia, kirjoittaa Santtu Kottila.
Santtu Kottila
Näkökulma
Sota on sota vaikka voissa paistaisi, eikä aihetta ole syytä somistella sanavalinnoilla
Jotkut organisaatiot välttelevät viestinnässään sota-sanan käyttöä. Se tuntuu vastuuttomalta valinnalta, kirjoittaa MarkkinointiUutisten päätoimittaja Iina Kansonen.
Iina Kansonen
Toimistot
🔍 Tuleeko Kaimanasta ensimmäinen kansainvälisesti merkittävä itsenäinen suomalaistoimisto?
Kaimana haluaa haastaa toimistokentän perinteisiä malleja ja tuoda esiin uudenlaista kaupallista näkemystä, sanoo toimitusjohtaja Hasse Eranka.
Toni Rajamäki
Toimistot
TBWA\Helsingille neljäs Vuoden Toimisto -titteli putkeen – katso tästä kaikki voittajat
Useat viime vuosien voittajat juhlivat myös tänä vuonna.
Toni Rajamäki
Näkökulma
Äkkimakealla vaniljalla ei ole enää paikkaa markkinointiviestinnässä
Varmaa on se, että tulevina epävarmuuden aikoina brändien viestinnän ytimessä on oltava koko ajan enemmän se, miten yritys näkee maailman ja miten se yrittää siitä pikku kätösillään tehdä paremman, kirjoittaa Arttu Käyhkö.
Arttu Käyhkö
Ilmiöt
Pitkään ProComin toimitusjohtajana toiminut Elina Melgin jättää tehtävänsä elokuussa
Melgin on toiminut viestinnän ammattilaisten järjestön johdossa vuodesta 2005 lähtien.
Toni Rajamäki
Brändit
Vastuullisuusasiantuntija Maija Lumme toivoo, että yritykset miettivät oman toimintansa vaikutuksia Ukrainan kriisin keskellä
Lumme muistuttaa, että oma pesä on oltava kunnossa, jotta ulostulot eivät vaikuta vastuullisuuspesulta.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Marketing Finland ja suomalaiset vaikuttajayhteisöt neuvovat, kuinka viestiä vastuullisesti Ukrainan sodasta
Marketing Finland ja suomalaiset vaikuttajayhteisöt haluavat kiinnittää vaikuttajien huomion, koska disinformaation levittäminen on tänä päivänä iso osa sodankäyntiä.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
MarkkinointiUutiset etsii asiantuntijoita – hae mukaan!
Asiantuntijoilta pyydetään mielipiteitä markkinoinnissa puhuttaviin aiheisiin.
Toimitus
Näkökulma
TikTokissa jaetaan vinkkejä työnhakijoille, ja se kertoo, kuinka pahasti pielessä asiat rekrymarkkinoilla ovat
Mistä löytyy hyvä markkinointialan työpaikka ihmisille, jotka haluavat tehdä hyvää duunia, mutta eivät “rakkaudesta lajiin” ja “intohimosta työtä kohtaan”, kysyy MarkkinointiUutisten uusi kolumnisti Jemmi Laaninen.
Jemmi Laaninen
Toimistot
Pauli Aalto-Setälä on valittu Kaiku Helsinki & Cocommsin hallituksen puheenjohtajaksi
Aalto-Setälä jätti viime vuonna Dentsun toimitusjohtajan paikan.
Toni Rajamäki
Näkökulma
Markkinointi ja johtaminen ovat vaaravyöhykkeellä, jos tanssimme mielensäpahoittajien pillien mukaan
Jos viestintä ei saa missään nimessä herättää negatiivisia tunteita, ei se voi herättää myöskään positiivisia tunteita, kirjoittaa Mika Hyötyläinen.
Mika Hyötyläinen
Näkökulma
Kun poliittinen viestintä käy kuumana, on paskankestävälle tuulettimelle käyttöä
Kriisiviestinnässä pahimmat iskut saattaa huolellisen strategisen pohdinnan tuloksena vastaanottaa joku muu kuin yhtiön toimitusjohtaja. Sama voi päteä poliittiseen viestintään, kirjoittaa MarkkinointiUutisten uusi kolumnisti Toni Perez.
Toni Perez
Luovuus
Markkinoinnin ammattilaiset tekivät pro bonona kampanjan suojautumisesta koronaa vastaan
Idea kampanjasta syntyi MarkkinointiKollektiivi-ryhmässä joulukuussa.
Toni Rajamäki
Mainonta
🔍 Moni käyttää vastuuttomia eläinkuvia markkinoinnissa tietämättään – Ikea ryhtyi toimiin jo pari vuotta sitten
Markkinoijilla on halu tehdä vastuullisia eläinkuvavalintoja, mutta tietoa, taitoa ja työkaluja puuttuu, sanoo asiantuntija.
Iina Kansonen
Luovuus
Suomeen kaksi voittoa viestintäalan European Excellence Awards -kilpailusta
OSG Viestinnän ja Visit Ålandin työ valittiin Euroopan parhaaksi monikanavaiseksi kampanjaksi.
Toni Rajamäki
Toimistot
Millaista työtä PR-strategi tekee? Työstään kertoo TBWA\Helsingin Saana Simander
PR-strategin tehtävänä on arvioida uutisarvoa ja tarvittaessa kehittää jonkin asian ympärille uutisarvoa.
Toni Rajamäki
Toimistot
Viestinnän alan ykköstoimistoksi mielivä Kaiku Helsinki Cocomms palkkasi taloon johtavan vastuullisuusasiantuntijan
Asiantuntijaksi palkattiin Tomi Rintanen, joka on aikanaan rakentanut Vaisalan vastuullisuusohjelman.
Toni Rajamäki
Brändit
Maria Mroue on ProComin uusi puheenjohtaja – tässä on uusi hallitus
Mrouesta tulee ensi vuonna DEN-konsernin markkinointi- ja viestintäjohtaja.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Yli puolet viestinnän ammattilaisista kokee työnsä kuormittavaksi, vihaisen puheen sanotaan lisääntyneen
Henkilökohtaista vihaista puhetta on kohdannut neljännes viestijistä.
Toni Rajamäki
Mainonta
Arla haastettiin Ruotsissa oikeuteen ilmastoviestintänsä takia – näin yhtiö vastaa
Arlan mukaan on tärkeää, että kestävään kehitykseen liittyvään viestintään luodaan selkeät pelisäännöt.
Toni Rajamäki
Brändit
Markkinoinnin huippunimi Pia Grahn siirtyy kovaan pestiin Cityconille
Grahn on aiemmin työskennellyt muun muassa Regin toimitusjohtajana.
Toni Rajamäki
Toimistot
Drum palkittiin Vuoden viestintätoimistona, Jirimiko Oranen Vuoden viestintäkonsulttina
Finnish Comms Awards -kilpailun palkinnot jaettiin torstaina.
Toni Rajamäki
Toimistot
Tekir valittiin SuomiAreenan sisältökumppaniksi
SuomiAreena uudistuu viestintätoimisto Tekirin avulla.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
MarkkinointiUutiset selvitti: Näitä vastuullisuusteemoja kannattaa korostaa yritysviestinnässä
Paljon esillä olevat ekologisuus ja diversiteetti eivät ole suomalaisten eniten suosimia vastuullisuusteemoja.
Toni Rajamäki
Brändit
Hasan & Partnersilla työskennelleestä Olessia Kozlovasta Matkahuollon uusi markkinointipäällikkö
Matkahuolto on tehnyt useita korkean tason rekrytointeja kesän ja syksyn aikana.
Toni Rajamäki
Toimistot
Luova toimisto OSG solmi mielenkiintoisen yhteistyösopimuksen, jolla pyritään edistämään asiakasyrityksien kasvua – “Kahden näin vahvan asiantuntijayrityksen kumppanuudesta ei voi syntyä muuta kuin timanttista jälkeä”
OSG vahvistaa toimintaansa yhteistyön myötä. "Saamme lisää muskeleita", kiteyttää OSG Viestinnän toimitusjohtaja Toni Perez.
Toni Rajamäki
Toimistot
Toimittajana tunnetuksi tullut Jussi Eronen vaihtoi viestintäkonsultiksi Drumiin – palkittu journalisti kertoo, mitä suomalaisessa viestinnässä pitäisi parantaa
Eronen on aiemmin työskennellyt muun muassa MTV Uutisten toimituspäällikkönä ja Ylen ajankohtaistoimituksen esimiehenä.
Toni Rajamäki
Luovuus
Millaista työtä content specialist tekee? Työstään kertoo SEKin Sara Pitzén
“Tehtävä vaatii hyviä kirjoitustaitoja sekä kiinnostusta erilaisia toimialoja ja trendejä kohtaan”, Pitzén sanoo.
Toni Rajamäki
Toimistot
Suomen johtaviin yritysviestinnän asiantuntijayrityksiin kuuluvan Bravuran toimitusjohtaja vaihtuu
Uusi toimitusjohtaja Pauliina Tennilä on aiemmin työskennellyt muun muassa Wärtsilällä.
Toni Rajamäki
Brändit
Viestintätoimisto Pohjoisranta BCW:llä työskennellyt Clarisse Berggårdh kaupunkimarkkinointiin keskittyvän Helsinki Partnersin toimitusjohtajaksi
Kaupunginyhtiö syntyi Helsinki Business Hubin ja Helsinki Marketingin yhdistymisen myötä.
Toni Rajamäki
Brändit
Antoiko Hesburger malliesimerkin epäonnistuneesta kriisiviestinnästä? Näin markkinointialan ammattilaiset vastaavat
Monien alan ammattilaisten mielestä yhtiön anteeksipyyntö tuli liian myöhään.
Toni Rajamäki
Luovuus
Tekirin uuden toimitusjohtajan Riikka Kouhin mukaan yrityksillä on nyt poikkeuksellinen mahdollisuus olla luovia viestinnässään – “Pakko on paras muusa”
Kouhi hyppäsi elokuussa varatoimitusjohtajan paikalta toimitusjohtajaksi.
Toni Rajamäki
Luovuus
Forbes listasi kuusi asiaa, jotka erottaa asiakaskeskeiset yritykset muista
Muun muassa innovatiivisuus yhdistää yrityksiä, joilla on korkea asiakastyytyväisyys.
Toni Rajamäki
Luovuus
Uutuuskirja kertoo, miten viestinnän johtamisesta tehdään strategista
Viestinnän johtaminen strategiasta tuloksiin -kirja julkaistaan ensi viikolla.
Toni Rajamäki
Toimistot
Tiinu Wuolio valittiin Marketing Finlandin alle siirtyneen Finnish Comms Awardsin päätuomariksi
Viestinnän töitä palkitsevassa kilpailussa vietetään juhlavuotta.
Toni Rajamäki
Näkökulma
Onnistunut sisältömarkkinointi on matkailuelämys
Markkinointi on parhaimmillaan kuin elämyksiä tarjoavaa matkailua. Siksi matkailuelämyksen lainalaisuuksista on paljon opittavaa sisältömarkkinoinnissa, kirjoittaa Antti Sipilä.
Antti Sipilä
Näkökulma
Ehkä humppa ja hömppä sopivat sittenkin LinkedIniin, osoitti tämä Linkkari-päivitys
Saatan olla hyvinkin väärässä uskomuksieni kanssa, että ihmiset haluaisivat laillani pitää LinkedInin vapaana henkilökohtaisesti ajanvietteestä, Tom Laine kirjoittaa.
Tom Laine
Näkökulma
Hyvä yritysjohtaja, muodostapa siellä laiturinnokassa yhteiskunnallisesti merkittävä mielipide ja lausu se sitten syksyllä julki
Etenkin nuoret toivovat työnantajilta kannanottoja yhteiskunnallisesti merkittäviin aiheisiin, kirjoittaa Anssi Järvinen.
Anssi Järvinen
Brändit
Suomalainen startup-yritys on myynyt kohta jo 100 000 editointikonsolia ympäri maailman – taustalla vahva PR-työ ja onnistunut vaikuttajamarkkinointi
Loupedeck on onnistunut menestymään maailmalla vahvan markkinointiosaamisensa ansiosta. Tänä vuonna yrityksen liikevaihdon odotetaan nousevan kymmeneen miljoonaan, mutta sekin on vasta alkua. Tulevaisuudessa liikevaihto voi olla moninkertainen.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Tutkimus osoittaa, että somevaikuttajia kannattaa hyödyntää vastuullisuusviestinnässä
Somevaikuttajilla voi olla iso rooli yritysten vastuullisuusviestinnässä.
Toni Rajamäki
Näkökulma
Millä puolueilla oli kuntavaalien vahvimmat brändit?
Muun muassa kokoomuksen ja keskustan brändit osoittautuivat vahvoiksi, kirjoittaa Ossi Ahto.
Ossi Ahto
Mainonta
🔍 Sosiaalinen media vaikuttaa yhä useamman äänestyspäätökseen – digitaaliset vaaliteltat nousevat nyt someen, tutkija sanoo
Tutkijoiden mukaan vaalimainonnan digitalisoitumisesta hyötyvät todennäköisesti kaksi tiettyä puoluetta sekä uudet, vähemmän tunnetut ehdokkaat – ja tietenkin somejätit.
Iina Kansonen
Toimistot
Arvostettu turkulainen viestintätoimisto Telegraafi yhdistyy yllättävän tahon kanssa – “Näemme yhdistelmässä jotakin täysin uutta”
Yritykset tavoittelevat yhdistymisen myötä rajua kasvua.
Toni Rajamäki
Näkökulma
Nettikauppa on kuin nettiseksiä, ja se on pelokkaiden brändien syy
Flirttailun puute mainonnassa laskee brändien tuomaa lisäarvoa, kirjoittaa Pasi Sillanpää.
Pasi Sillanpää
Ilmiöt
Tuore selvitys antaa ammattiviestijöille arvokasta tietoa mediasuhdetyöskentelyyn
State of Media 2021 -raportin mukaan toimittajat haluavat viestinnän ammattilaisilta helpotusta työhönsä.
Toni Rajamäki
Luovuus
Suomalaistöitä ehdolla kansainvälisessä viestintäalan huippukilpailussa
Sabre Awards -pystit jaetaan 9. kesäkuuta.
Toni Rajamäki
Toimistot
Viestintätoimistot Kaiku Helsinki ja Cocomms yhdistyvät – tavoitteena nousta Suomen ykköstoimistoksi
Yhdistymisen myötä yritys tarjoaa poikkeuksellisen laajan palveluvalikoiman.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Tutkimus: Viestinnän rooli on kasvanut korona-aikana, ja sillä on ollut negatiivinen vaikutus viestintäjohtajien työtyytyväisyyteen
Viestinnän arvo tulee näkyväksi poikkeustilassa, sanoo ProComin toimitusjohtaja Elina Melgin.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Tutkimus: Yrityspodcasteja ei hyödynnetä tarpeeksi brändin rakentamisessa, vaikka monet yrityspäättäjät kokevat niiden vaikuttavan positiivisesti kaupalliseen kiinnostukseen
Podcastit ovat tehokas viestintäkanava asiakkaiden ja sidosryhmien suuntaan.
Toni Rajamäki
Brändit
Volkswagenin tapaus muistuttaa pörssiyritysten rehellisen viestinnän tärkeydestä – "Aprillipäivä ei saisi vaikuttaa pörssiyritysten tiedottamiseen"
Saksalaisen autobrändin kohukampanja voi käydä yhtiölle kalliiksi.
Toni Rajamäki
Näkökulma
Lakataan moittimasta suomalaista markkinointiosaamista – markkinoijan perisynti on vuorovaikutuksen vähäisyys
Suomalaisessa markkinointiosaamisessa ei ole moitittavaa. Syy sille, ettemme menesty markkinoinnissa, löytyy vuorovaikutustaidoistamme, Nea Barman kirjoittaa.
Nea Barman
Brändit
Tutkimus kertoo, millaisella viestinnällä on tehokkainta rakentaa vastuullista brändiä
Suomalaiset kokevat yleensä kotimaiset brändit vastuullisiksi.
Toni Rajamäki
Mainonta
Pohjola Vakuutus vei Kaiku-radiomainoskilpailun pääpalkinnon, Folk Finlandista vuoden mainostoimisto
Pohjola Vakuutus nappasi Grand Prix’n Markku ja Johannes syntyvät uudelleen -mainoksella.
Toni Rajamäki
Näkökulma
Perinteen mukaan markkinointialalla ei saa arvostella ketään tai mitään, ja se on vahingollista meille kaikille
Kaikille uusille heitoille ei saa antaa vapaata ilmatilaa ilman kritiikkiä, sanoo Pasi Sillanpää.
Pasi Sillanpää
Digitaalisuus
Business Finlandin uudella kampanjalla yritetään houkutella erityisosaajia Suomeen
Osaajien puute heijastuu koko Suomen kilpailukykyyn.
Toni Rajamäki
Näkökulma
Jos väität brändiäsi Suomen vastuullisimmaksi Euroopan laajimman vastuullisuuteen keskittyvän bränditutkimuksen perusteella, todennäköisesti valehtelet
Sustainable Brand Index kertoi taas, että Valio on valittu Suomen vastuullisimmaksi brändiksi.
Iina Kansonen
Digitaalisuus
Suomen parhaana myyntiorganisaationa palkitun Silta Oy:n menestyksen taustalla on myynnin ja markkinoinnin vahva yhteistyö
Silta Oy on panostanut vahvasti digitaalisuuteen viime vuosien aikana.
Toni Rajamäki
Brändit
Tony's Chocolonely haluaa ottaa suurempaa jalansijaa Suomessa, missä kuluttajat eivät ole vielä heränneet suklaatuotannon epäkohtiin
Hollantilaisyrityksen tuotteita on myyty Suomessa vuodesta 2018 lähtien.
Toni Rajamäki
Toimistot
TBWA Worldwide valittiin maailman innovatiivisimpien mainostoimistojen joukkoon, mutta mikä on Helsingin-toimiston rooli ketjun kansainvälisessä menestyksessä?
TBWA\Helsingin viime vuosi oli taloudellisesti vahva.
Toni Rajamäki
Toimistot
Kaksi Vuoden Toimisto -titteliä napanneen Republicin menestys johtuu etenkin kahdesta asiasta, sanoo toimitusjohtaja
Republic valittiin parhaaksi viestintätoimistoksi ja parhaaksi pieneksi mainostoimistoksi.
Toni Rajamäki
Media
Tässä ovat LinkedInin tämän hetken suosituimmat suomenkieliset sivut
Julkiset organisaatiot ovat keränneet suosiota LinkedInissä.
Toni Rajamäki
Näkökulma
Jos arvot ovat sanahelinää, perustuu organisaation toiminta sattumanvaraisuudelle, osoitti Kirsi Pihan tapaus
Jokainen brändiviestinnän parissa töitä tehnyt tietää, että arvoilla on merkitystä vasta, kun organisaatiossa toimitaan niiden mukaisesti, kirjoittaa MarkkinointiUutisten päätoimittaja Iina Kansonen.
Iina Kansonen
Brändit
Kimi Räikkönen jatkaa maailmalla menestyneen oululaisyrityksen brändilähettiläänä
F1-mestari jatkaa yhteistyötään suomalaisen iLOQin kanssa.
Toni Rajamäki
Media
OP Ryhmän Rahapuhetta-podcast ja Metsä Boardin vuosikertomus Oma Media -kilpailun voittoon
Kilpailun ykköspaikka jaettiin kahden median kesken.
Toni Rajamäki
Näkökulma
Kommentti: Markkinoija, pahoita mieleni!
Harmaa, tylsä ja mitäänsanomaton mainonta on nyt kuuminta hottia ja sekös vasta ärsyttää, kirjoittaa MarkkinointiUutisten uutistoimittaja Toni Rajamäki.
Toni Rajamäki
Toimistot
Tässä ovat Vuoden Toimisto -kisan kaikki 36 finalistia
Markkinointiviestintäalan palkinnoista taistellaan 11 kategoriassa.
Toni Rajamäki
Brändit
Yrityksen tunneälyllä on yhteys taloudelliseen tulokseen – nämä asiat suomalaisyritysten kannattaa muistaa
Empaattiset yritykset, joilla on hyvät sosiaaliset taidot, kasvavat muita nopeammin.
Toni Rajamäki
Toimistot
Tradenomit tienaavat paremmin myynnin ja viestinnän parissa kuin mainosalalla
Tradenomit-yhteisön tutkimus selvitti muun muassa markkinointialan palkkoja.
Toni Rajamäki
Luovuus
Pienen suomalaiskunnan nerokas kampanja nousi otsikoihin maailmalla
Lapissa sijaitsevan Sallan kunnan ilmastokampanja keräsi huomiota Euroopassa.
Toni Rajamäki
Mainonta
Nämä kampanjat taistelevat Effie-palkinnoista helmikuussa – S-ryhmällä eniten ehdokkuuksia
Vuoden parhaimpia markkinointiviestintäkampanjoita palkitseva Effie Awards Finland -gaala järjestetään 4. helmikuuta.
Toni Rajamäki
Näkökulma
Käy taisteluun luova luokka!
Suomalainen markkinointiviestintä kärsii näkemyksellisyyden puutteesta. Alalla on opittava ymmärtämään yhteiskunnan rakenteita, politiikkaa ja ihmisyyttä, kirjoittaa Arto Sivonen.
Arto Sivonen
Digitaalisuus
Monella yrityksellä riittää tekemistä audiobrändinsä kanssa – "Se ei ole vain äänilogo tai brändibiisi"
Audiobrändin rakentamisessa on tärkeää olla johdonmukainen, sanoo alan ammattilainen.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Asiantuntijat povaavat: Yritykset tekevät enemmän podcasteja, tiedotteita suunnitellaan julkaistavaksi audiona
Yritykset keskittyvät entistä enemmän audiobrändäykseen, povaa Bauer Media.
Toni Rajamäki
Näkökulma
Arvoisat markkinointihissukat, vuosi 2021 ei ole teidän
Koronavuodesta hyvin selviytyneet markkinoijat ovat innovatiivisia ja rohkeita, Anssi Järvinen kirjoittaa.
Anssi Järvinen
Toimistot
Marika Tuomikoski siirtyy Koneelta Dentsuun
Pörssiyhtiö Koneelta tuttu Marika Tuomikoski aloittaa maaliskuussa Suomen suurimman markkinointiviestintäyhtiön Dentsun asiakaspäällikkönä.
Toni Rajamäki
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Lähetys onnistui, käythän vielä hyväksymässä tilauksen sähköpostissasi.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.