UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
B2C-markkinointi
Ilmiöt
🔍 Kotimaisiksi naamioituvat verkkokaupat piinaavat kuluttajia – ”Takit olivat halpoja Kiina-kopioita”
5.5.2021 7:00
Heikko laatu ja väärä koko ovat kaksi tyypillistä ongelmaa, jotka toistuvat kotimaisina esiintyvien verkkokauppojen tuotteissa, sanoo Kilpailu- ja kuluttajaviraston erityisasiantuntija Saija Kivimäki.
Iina Kansonen
Mainonta
Tutkimus: Vain joka kymmenes mainostaja tietää täydellisesti, miten kolmannen osapuolen evästeistä luopuminen vaikuttaa yrityksen markkinointiin
4.5.2021 12:05
Googlen Chrome-selain lopettaa kolmannen osapuolen evästeiden käytön vuonna 2022.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Tässä ovat kaikki Grand One -kilpailun palkitut
30.4.2021 9:40
Grand Onessa jaettiin palkintoja 21 eri sarjassa.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Jaakko Innanen teki yhdellä webinaarilla lähes 40 000 euroa myyntiä – nyt hän kertoo, miten webinaarit otetaan tärkeäksi osaksi liiketoimintaa
29.4.2021 11:20
Innasen yksi tärkeimmistä neuvoista on, että asiakasta pitää kuunnella. Yhtä tärkeää on kysyminen.
Toni Rajamäki
Brändit
SOK:n toimintamalli uudistuu – markkinoinnin ja viestinnän yksikössä tapahtuu muutos
28.4.2021 11:30
SOK uudistaa toimintaansa 1. toukokuuta alkaen.
Toni Rajamäki
Kolumni
Miksi markkinoinnissa ei osata arvostaa keskinkertaisuutta?
29.4.2021 7:00
Kannustan tekemään markkinoinnin arjessa pieniä kompromisseja, sillä paras on harvoin sama kuin suosituin, Niko Rinta kirjoittaa.
Niko Rinta
Brändit
Lidl vahvisti Makia-yhteistyön: “Voisi sanoa, että kyseessä on ennennäkemätön yhteistyö”
27.4.2021 10:55
Lidlin ja Makian yhteisponnistuksessa kerätään varoja vähävaraisten perheiden lasten liikuntaharrastuksiin.
Toni Rajamäki
Brändit
Vaatebrändi Makia ja Lidl aloittavat yhteistyön
27.4.2021 10:20
Lidl vihjasi asiasta sosiaalisessa mediassa.
Toni Rajamäki
Kolumni
Somereaktio voi olla yritykselle huomattavasti arvokkaampi kuin koko markkinoinnin tuottama myynti
27.4.2021 8:05
Jos et seuraa markkinointisi herättämiä reaktioita, saatat menettää hienoja mahdollisuuksia liiketoiminnan kehittämiseen, Antti Sipilä kirjoittaa.
Antti Sipilä
Brändit
Bondin luova suunnittelija Martin Mohr kertoo, miksi Antti Tapanista tuli jättisuosion saavuttanut vaatebrändi
26.4.2021 9:20
AT-tuotteilla on ollut merkittävä vaikutus S-ryhmän verkkokaupan vaatemyyntiin.
Toni Rajamäki
Toimistot
Monet ennakkosuosikit pitivät pintansa Vuoden Huiput -kisassa
23.4.2021 8:35
Muun muassa Antti Tapani ja Love Conquers All nappasivat Kultahuippu-palkinnot.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
🔍 ”Unelmien toteuttamista ei kannata jättää elämän loppusuoralle” – Maria Paassola jätti Helsingin ja startup-maailman ja opiskeli terapeutiksi
26.4.2021 7:15
Startup-konsernin viestintäjohtajana työskennellyt Maria Paassola muutti Loviisaan, aloitti terapeuttiopinnot ja siirtyi perinteisen perheyrityksen markkinointiin. Hänen mukaansa startup-maailmaa ja perheyritystä yhdistää se, ettei kummassakaan olla "vain töissä".
Iina Kansonen
Toimistot
Hasan & Partners, TBWA\Helsinki ja 20/20 Helsinki saivat työnsä The One Show’n finaaliin
22.4.2021 13:00
Voittajat julkistetaan kesäkuussa.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Suomalainen matkatoimisto lanseerasi virtuaalimatkat – ensimmäiselle reissulle lähtee mukaan yli 50 “matkustajaa”
22.4.2021 12:35
Yrityksen toimitusjohtaja uskoo virtuaalimatkojen jäävän pysyvästi valikoimaan.
Toni Rajamäki
Brändit
H&M alkoi vuokrata pukuja ilmaiseksi auttaakseen nuoria miehiä työhaastatteluissa
21.4.2021 13:30
Ruotsalainen vaateketju haluaa auttaa nuoria miehiä pääsemään jaloilleen.
Toni Rajamäki
Brändit
🔍 Näin uudistettiin perinteisen kotimaisen perheyrityksen brändiä – liikevaihto kasvoi 50 prosenttia
22.4.2021 6:35
Kotimaisen Ruskovillan brändiuudistuksessa ennallaan säilyi vain logo, jonka yrityksen toinen perustaja maalasi käsin ensimmäisen liiketilan yhteyteen neljäkymmentä vuotta sitten.
Iina Kansonen
Digitaalisuus
Suomalaisyritykset eivät panosta tarpeeksi pitkäjänteiseen brändin rakentamiseen, sanoo Youtuben toimialajohtaja Robert From
21.4.2021 9:30
Robert Fromin mukaan markkinointijohtajien pitäisi olla isossa roolissa suomalaisyrityksien muutosprosessissa. Vain tällöin suomalaisbrändit voivat menestyä kansainvälisesti.
Toni Rajamäki
Kolumni
Moderni myynti ja markkinointi eivät sovi John Wayne -myyjille
21.4.2021 19:00
Jos myyntiorganisaatio ei ole tullut 2020-luvulle, se on vaarassa kadota kokonaan, kirjoittaa Pasi Sillanpää.
Pasi Sillanpää
Brändit
Zalando panostaa isoin toimin kestävään kehitykseen, koska puolet kuluttajista ei ymmärrä, mitä kestävyys tarkoittaa – "Meidän on korjattava tämä ristiriita nyt"
20.4.2021 12:45
Zalando haluaa muotiteollisuuden panostavan vastuullisuuteen.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Suomalaiskuluttajat arvostavat vastuullisuutta ja alkuperää kasvavissa määrin
19.4.2021 12:10
Kuluttajien tietoisuuden lisääntyminen ja koronapandemia ovat muuttaneet suomalaisten kulutuskäyttäytymistä.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
🔍 Laura koki markkinointityöstä niin suurta arvoristiriitaa, että näki työstään painajaisia: ”Tuntui, että huijasin ihmisiä”
20.4.2021 7:00
MarkkinointiUutiset selvitti, mikä markkinointialan ammattilaisia työssään hävettää. Häpeän aiheuttajiksi nimettiin muun muassa arvoristiriidat, työtehtävät ja edustettu brändi.
Iina Kansonen
Kolumni
Edelläkävijäbrändit ovat jo muuttaneet suhtautumistaan ikään ja ikääntyviin – ja se voi olla niille lottovoitto
19.4.2021 11:30
Ikääntyvien puhuttelu ei ole rakettitiedettä. Senioreiden halu auttaa voi olla brändille lottovoitto, mutta siihen vaaditaan moniarvoisia tarinoita, kirjoittaa Ulla Koivukoski.
Ulla Koivukoski
Brändit
Mediabrändi Alma Talent vahvistaa sijoitusosastoaan – “Tavoitteenamme on tehdä kotimaiset pörssiyhtiöt kaikille tutuiksi”
16.4.2021 12:15
Alma Talent tiivistää yhteistyötään Inderesin kanssa.
Toni Rajamäki
Toimistot
Avidlysta kauppakeskusjätti Cityconin uusi strateginen kumppani – pitkään jatkunut yhteistyö Orange Advertisingin kanssa päättyy
16.4.2021 10:20
Citycon uudistaa markkinointiaan yhteistyökumppanivaihdoksella.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Tätä Googlen kolmannen osapuolen evästeiden poistuminen oikeasti tarkoittaa suomalaisille mainostajille
15.4.2021 11:15
Asiakasymmärryksen merkitys kasvaa muutoksen myötä, sanoo asiantuntija.
Toni Rajamäki
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.