Grand One
Digitaalisuus

Tässä ovat kaikki Grand One -kilpailun palkitut

30.4.2021 9:40
Toni Rajamäki
Grand Onessa jaettiin palkintoja 21 eri sarjassa.

Kotimaisen digitaalisen median töiden ja palveluiden Grand One -kilpailu huipentui torstaina palkintojenjakoon. Toimistoista parhaiten menestyi TBWA\Helsinki, joka pokkasi ennätykselliset 15 palkintoa. Kisan Grand Prix’t eli pääpalkinnot menivät Nesteelle ja JVG:n vappukonsertille.

Palkinnoista kisattiin 18 kategoriassa, minkä päälle jaettiin Grand Prix’t ja Vuoden yritys -palkinto, joka meni TBWA:lle.

Lue myös:

TBWA\Helsinki nappasi ennätyksellisen potin Grand One -kisassa, pääpalkinnot menivät Nesteelle ja JVG:n vappukonsertille

Yksittäisistä töistä parhaiten menestyivät neljä palkintoa saaneet Burger Kingin Love Conquers All (TBWA), IKEAn Unemme – IKEA creates art from Finnish dreams (20/20 Helsinki) ja S-Ryhmän Antti Tapani (Bond).

Tässä ovat kaikki Grand Onessa palkitut:

Palvelujen Grand Prix:

Neste: The most CO₂-friendly route (Suunnittelu ja tuotanto: Hasan & Partners)

Kampanjoiden Grand Prix:

One Plus, Marli-Juissi, Isey Skyr: Ikuinen vappu - JVG:n virtuaalikonsertti vappuaattona 2020 (Suunnittelu: Zoan, Helsingin kaupunki, Fullsteam Agency , PME Records. Tuotanto: Zoan, Helsingin kaupunki, Fullsteam Agency , PME Records, Evermade, Livetek, HÖG, Iconics, Amazon Web Services)

Vuoden yritys:

TBWA\Helsinki

Paras verkkopalvelu:

Helsingin Seudun Liikenne: HSL.fi (Suunnittelu: Futurice Oy, Solita Oy. Tuotanto: Solita Oy, CGI Suomi Oy)

Paras pienen budjetin verkkopalvelu:

Yhteinen perintö oy: Avaa ovi museoon kotisohvallasi (Suunnittelu ja tuotanto: Miltton)

Paras mobiilipalvelu:

Valtion kehitysrahasto Vake: Lahjoita puhetta siivittää suomenkielistä puheentunnistusta (Suunnittelu: Solita, Vake, Helsingin Yliopisto, 1001 lakes, YLE, Turun yliopisto, Aalto-yliopisto, Onerva hoiva. Tuotanto: Solita ja Yle)

Paras datan käyttö:

Neste Oyj: The most CO₂-friendly route (Suunnittelu ja tuotanto: Hasan & Partners)

Paras design:

Ikea: Unemme - IKEA creates art from Finnish dreams (Suunnittelu: 20/20 Helsinki. Tuotanto: Zoan, Evermade, Ryhmä Creative Agency, Ville Hyvönen. Mediatoimisto: Toinen PHD)

Paras toteutus:

Varjo: Varjo - Highest-performance XR for every workplace (Suunnittelu: 20/20 Helsinki. Tuotanto: Anton Tevajärvi, Anton Sucksdorff, Post Control, Anu Veermäe-Kaldra, Kaukolampi, Jani Saajanaho, Evermade)

Paras palvelumuotoilu:

Mehiläinen: Digital health services fit for a world in flux (Suunnittelu ja tuotanto: Reaktor)

Paras käyttökokemus:

THL: Koronavilkku – maailman suosituin koronasovellus (Suunnittelu: Solita, THL, Kela, STM, DigiFinland. Tuotanto: Solita. Mediatoimisto: ToinenPHD,Bob the Robot)

Innovatiivisin teknologian käyttö:

Zenniz: Zenniz - Elevating Tennis (Suunnittelu: Vaara & Co, Nordkapp, Fotonokka, Snou Creative. Tuotanto: Vaara & Co, Fotonokka, Snou Creative)

Paras virtuaalinen tapahtuma:

Valtra: Valtra G Series global virtual launch event & showroom (Suunnittelu: Tapaus, Kuubi. Tuotanto: Tapaus, Kuubi, Movya, Bright Finland, Livetek)

Paras somekampanja:

Fazer Makeiset: Tutti Frutti TikTok Toolkit (Suunnittelu: Kurio. Tuotanto: Kurio, Juha Ilmari Laine. Mediatoimisto: Dagmar, Kurio)

Paras somepresenssi:

Tikkala Bros: Hengailijoista kanta-asiakkaiksi (Suunnittelu ja tuotanto: @hrakauppias, LO V Empire)

Paras vaikuttajamarkkinointi:

Zalando SE: Vapauden vaatekaappi (Suunnittelu: SEK. Tuotanto: Simelius & Simelius, Studio Plenty, SEK Osasto, Polhem Finland)

Paras digitaalinen sisältömarkkinointi:

TietoEvry: The Polite Type (Suunnittelu: TBWA\Helsinki. Tuotanto: TBWA\Helsinki, TBWA\Screen, Mika Melvas - Type & Graphic Design, Great Apes)

Paras kampanja:

L’Oréal Paris: L’Oréal Signature Faces (Suunnittelu: Adventure Club, Vice Media. Tuotanto: Adventure Club)

Paras verkkomainos:

Burger King Suomi / Restel Fast Food Oy: Love Conquers All (Suunnittelu: TBWA\Helsinki. Tuotanto: TBWA\Helsinki, Napa Arts & Licensing Agency. Mediatoimisto: Virta Media)

Paras digitaalinen ulkomainos:

Burger King Suomi / Restel Fast Food Oy: Love Conquers All (Suunnittelu: TBWA\Helsinki. Tuotanto: TBWA\Helsinki, Napa Arts & Licensing Agency. Mediatoimisto: Virta Media)

Tuloksellinen kampanja:

Lidl Suomi: Takinkääntäjän äppi (Suunnittelu: Folk Finland. Tuotanto: Cocoa Mediaproductions, Hot Spot. Mediatoimisto: Virta UM)

Lähde: Grandone.fi

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)