Ilmiöt

Suomalainen matkatoimisto lanseerasi virtuaalimatkat – ensimmäiselle reissulle lähtee mukaan yli 50 “matkustajaa”

Yrityksen toimitusjohtaja uskoo virtuaalimatkojen jäävän pysyvästi valikoimaan.
Kuva:
Ikaalisten Matkatoimisto
Suomalainen matkatoimisto lanseerasi virtuaalimatkat – ensimmäiselle reissulle lähtee mukaan yli 50 “matkustajaa”

Perinteikäs Ikaalisten Matkatoimisto on lanseerannut virtuaalimatkakonseptin, jonka myötä ihmiset pääsevät matkustamaan maailmalle korona-aikanakin. Virtuaalimatkat on vielä uusi keksintö, mutta niiden suosion uskotaan kasvavan merkittävästi.

Niin uskoo myös Ikaalisten Matkatoimiston toimitusjohtaja Esa Talonen, joka kertoo MarkkinointiUutisille, että yritys uskoo saavuttavansa uudella hankkeellaan merkittäviä asiakasmääriä.

– Olemme asiakkaidemme keskuudessa selvittäneet kiinnostusta ja havainneet, että virtuaalimatkoihin on kasvavaa kiinnostusta. Tämä laittoi meidät alun perin suunnittelemaan matkoja. Tänään ensimmäisellä virtuaalimatkalla on mukana yli 50 ihmistä. Uskomme, että pystymme saavuttamaan merkittäviä asiakasmääriä, Talonen sanoo.

Ensimmäinen reissu suuntautuu Viroon. Tulevia matkakohteita ovat muun muassa Harry Potterin hämärät kadut sekä Viktorian ajan Lontoo. Matkoilla kuullaan tarinoita oikean matkaoppaan kertomana. Hintahaarukka pyörii tällä hetkellä 17,50-19,50 eurossa.

Talonen uskoo, että virtuaalimatkat jäävät tarjontaan pandemiankin jälkeen.

– Ehdottomasti. Ne ovat tulleet jäädäkseen. Pandemian jälkeen, kun matkustaminen jälleen käynnistyy, mikään ei ole parempi tapa markkinoida matkaa kohteeseen kuin käydä etukäteen virtuaalimatkalla tutustumassa paikkaan.

Ikaalisten Matkatoimisto on panostanut vahvasti virtuaalimatkojen markkinointiin, koska tuotteeseen löytyi vahva usko. Ensimmäisen matkan osallistujamäärä osoitti, että panostus kannatti.

– Olemme markkinoineet sosiaalisessa mediassa sekä maksettuna että luonnollisella näkyvyydellä. Lisäksi olemme lähestyneet asiakkaitamme sähköpostimarkkinoinnin avulla ja tehneet hieman maksettua hakukonemainontaa, Talonen kertoo.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa