Brändit

SOK:n toimintamalli uudistuu – markkinoinnin ja viestinnän yksikössä tapahtuu muutos

SOK uudistaa toimintaansa 1. toukokuuta alkaen.
Kuva:
S-ryhmä
SOK:n toimintamalli uudistuu – markkinoinnin ja viestinnän yksikössä tapahtuu muutos

S-ryhmän alueosuuskaupoille hankinta-, asiantuntija- ja tukipalveluita tuottavan SOK:n toimintamalli uudistuu, tiedottaa S-ryhmä.

Tiedotteen mukaan organisaatiossa aloittaa 1. toukokuuta kolme uudella tavalla ryhmiteltyä yksikköä, joiden välinen yhteistyö on merkittävässä roolissa uudistusprosessissa. SOK on linjannut, että markkinoinnista ja viestinnästä vastaavassa yksikössä keskiöön nousee uudistuksen myötä vastuullisuus. Yksikön kaikki toiminnot organisoidaan samaan kokonaisuuteen.

Osana uudistumista markkinoinnissa ja viestinnässä tapahtuu myös henkilöstömuutoksia. Mediajohtaja Veli-Pekka Ääri jättää tehtävänsä, ja yksikössä vt. johtajana ja konsernijohtoryhmän jäsenenä toimii 1. toukokuuta alkaen vastuullisuusjohtaja Nina Elomaa.

– Nimitysten henkilöstöjohtajan ja Markkinointi, viestintä ja vastuullisuus -yksikön johtajan tehtäviin odotetaan vahvistuvan toukokuun aikana, kertoo SOK:n pääjohtaja Hannu Krook tiedotteessa.

Uuden toimintamallin tavoitteena on suuressa kuvassa uudistaa erityisesti kehittämisen tapaa ja johtamista.

– Olemme melko iso organisaatio. SOK-yhtymässä tytäryhtiöineen työskentelee lähes 6000 ihmistä. Nyt alkava muutos kohdentuu ensivaiheessa kiinteimmin SOK:n asiantuntijaorganisaatioon - haluamme kiinnittää jatkossa erityistä huomiota yksiköiden väliseen yhteistyöhön. Samalla modernisoimme johtamistamme ja muutamme kehittämisen tapaamme esimerkiksi ketteriä tiimejä vahvistamalla

SOK:n Asiakkuus, IT ja digikehitys -yksikössä puolestaan vahvistetaan entisestään digitaalisuutta. Uudeksi yksiköksi erotetaan strategiatyön yksikkö.

– Olen ensimmäisinä kuukausina pääjohtajan tehtävässäni pyrkinyt muodostamaan asiantuntijoidemme kanssa kuvaa siitä, mikä SOK:lla toimii erinomaisesti ja missä meillä on kehitysmahdollisuuksia. Toimintaympäristö haastaa S-ryhmää voimakkaasti, ja esimerkiksi digitalisaatio, kansainvälinen kilpailu ja kysynnän polarisaatio vaativat meitä jatkuvasti tarkastelemaan toimintamallejamme ja hakemaan muutoskyvykkäintä tapaa organisoitua, Krook sanoo.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa