UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
Ympäristö
Ilmiöt
Asiantuntija listaa kuusi keinoa, joilla yritykset voivat saavuttaa radikaalin läpinäkyvyyden
30.6.2022 12:30
Doconomyn Mathias Wikströmin mukaan yritysten pitäisi muun muassa tuoda tuotteidensa hiilijalanjälki esiin ja tehdä yhteistyötä vaikuttavuusalan toimijoiden kanssa.
Toni Rajamäki
Kolumni
Kolme Cannesissa menestynyttä kampanjaa, joista sinun tulee tietää
29.6.2022 15:30
Jokaisen brändin pitäisi tutustua omiin arvoihinsa ja miettiä niiden pohjalta tapoja tuoda positiivinen vaikutus yhteiskuntaan, kirjoittaa Toni Rajamäki.
Toni Rajamäki
Luovuus
AB InBev päätyi muutama vuosi sitten linjaukseen, joka teki yhtiöstä maailman luovimman markkinoijan – näillä keinoin menestys syntyi
28.6.2022 12:35
Maailman suurin panimoyhtiö on voittanut viime vuosina kymmeniä leijonapystejä.
Toni Rajamäki
Mainonta
🔍 Patagonialle kyytiä, Valiolle kiitosta – näille brändeille tuore Viherpesuopas ja sen tekijät jakavat kritiikkiä ja tunnustusta
25.5.2022 7:00
Iso osa yritysten vastuullisuusviestinnästä on hyvesignalointia, liioittelua tai viherpesua, sanovat Antti Isokangas ja Jani Niipola. He kehottavat yrityksiä vuoropuheluun aktivistien kanssa.
Iina Kansonen
Toimistot
Salla 2032 -kampanja keräsi huiman palkintopotin The One Show’ssa
23.5.2022 9:30
House of Lapland on saanut työllään viimeisen vuoden aikana useita kansainvälisiä pystejä.
Toni Rajamäki
Brändit
Robin Baden perustama bränditalo on kerännyt jo lähes 50 miljoonan dollarin rahoituksen
19.5.2022 12:55
Bade perusti Jonne Välilän ja Erika Ottelan kanssa viime vuonna yrityksen, joka ostaa ja kehittää kuluttajabrändejä.
Toni Rajamäki
Brändit
“Olemme harmissamme siitä, että mainontaamme pidetään viherpesuna” – Fortum kommentoi Vuoden huiputus -kilpailua
19.5.2022 10:05
Fortum “voitti” Greenpeacen myöntämän kilpailun, jossa valittiin kuluneen vuoden törkein tai harhaanjohtavin fossiilimainos.
Toni Rajamäki
Brändit
Suomalaisyritys solmi yli sadan miljoonan euron sopimuksen muotijätin kanssa
17.5.2022 9:10
Infinited Fiber on tehnyt jo aiemmin sopimukset monien kansainvälisten huippubrändien kanssa.
Toni Rajamäki
Toimistot
Framme yhtiöitti oman digitaalisen palvelunsa, jotta mainostajat pystyvät tekemään entistä vastuullisempia päätöksiä
16.5.2022 14:50
Framme kehitti työkalun ympärille uuden brändin, jotta innovatiivisesta keksinnöstä saadaan revittyä paras potentiaali irti.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Tutkimus: Sosiaalisessa markkinoinnissa ei aina kannata lähteä liikkeelle yksilöihin vetoamisella
10.5.2022 11:10
Ulla-Maija Sutinen esittää väitöskirjassaan, kuinka ruokahävikin vähentämistä voidaan edistää sosiokulttuuriseen muutokseen pyrkivän sosiaalisen markkinoinnin avulla.
Toni Rajamäki
Toimistot
Greenpeace korostaa markkinointitoimistojen roolia ilmastonmuutoksen torjumisessa
10.5.2022 8:40
Greenpeacen aktivistit valtasivat lavan Vuoden huiput -kisassa herätelläkseen markkinoijia.
Toni Rajamäki
Brändit
Vaisala nousi Euroopan ilmastojohtajien terävimpään kärkeen – yhteensä 20 suomalaisyritystä mukana FT:n listalla
6.5.2022 8:35
Vaisala nousi 14. sijalta viidenneksi. Suomalaisista seuraavana tulevat Fortum ja Tokmanni.
Toni Rajamäki
Brändit
Neste yhteistyöhön supersuositun Coldplay-yhtyeen kanssa: maailmankiertueen hiilidioksidipäästöt puolitetaan suomalaisvoimin
5.5.2022 15:20
Neste toimittaa Coldplaylle uusiutuvaa lentopolttoainetta lentomatkojen päästöjen vähentämiseksi.
Toni Rajamäki
Toimistot
Kahdelle suomalaistoimistolle tunnustusta Fast Companyn maailmaa muuttavien ideoiden kilpailussa
5.5.2022 8:50
House of Laplandin Salla 2032 -kampanja voitti oman sarjansa, TBWA\Helsingin työ ylsi finaaliporukkaan.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Liki neljäsosa suomalaisista aikoo kuluttaa aiempaa kestävämmin IPCC:n tuoreen ilmastoraportin tulosten seurauksena
29.4.2022 11:50
Etenkin nuoret aikuiset ovat valmiita muuttamaan kulutustottumuksiaan. Liki puolet suomalaisista kokee, että aiemmat muutokset ovat riittäviä.
Toni Rajamäki
Mainonta
Fortumin fossiilimainos ylivoimaiseen voittoon Vuoden huiputus -kilpailussa
29.4.2022 9:05
Greenpeacen järjestämässä kilpailussa valittiin kuluneen vuoden törkein tai harhaanjohtavin fossiilimainos.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Tällaisia ilmastotekoja suomalaiskuluttajat ovat tehneet: kierrättäminen ja pikamuodin karsiminen suosiossa, rahalahjoitukset vain harvojen juttu
28.4.2022 13:50
MarkkinointiUutisten ja IROResearchin tutkimuksen mukaan monet suomalaiset ovat tehneet ympäristön kannalta aiempaa kestävämpiä ratkaisuja.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Suomalainen teknologiayhtiö lanseerasi maailman ensimmäisen avoimen vaikuttavuusdata-alustan – “Vaikutusdatasta on puuttunut läpinäkyvyys ja vertailukelpoisuus”
28.4.2022 9:35
Uprightin ensimmäinen versio sisältää dataa jopa yli 700 yrityksestä.
Toni Rajamäki
Brändit
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Eläinten oikeuksia puolustava Peta kasvatti kampanjallaan McDonald’sin myyntiä
25.4.2022 13:15
McDonald's sai yllättävää vetoapua kasvipohjaisen hampurilaisen myyntiin. Netflix harkitsee mainosten tuomista palveluunsa. Disney on luonut emotionaalisimman siteen kuluttajiin, kertoo tuore tutkimus
Toni Rajamäki
Brändit
Tokmannin asiakkaat voivat jatkossa valita uusiutuvalla energialla toteutetun kotiinkuljetuksen
20.4.2022 9:10
Kauppaketju on aloittanut yhteistyön ruotsalaisen Budbeen kanssa.
Toni Rajamäki
Brändit
“Ei, emme ole vielä Suomen vastuullisin brändi” – tällaista viestintää vastuullisuusasiantuntija toivoisi näkevänsä SBI-voittajilta
8.4.2022 12:20
Sustainable Brand Index -tutkimuksessa menestyneiden yritysten viestinnästä on käyty kiivasta keskustelua.
Toni Rajamäki
Mainonta
Greenpeacen Vuoden huiputus -äänestyksessä selvitetään, mikä yritys vastasi kuluneen vuoden törkeimmästä tai harhaanjohtavimmasta fossiilimainoksesta – katso vaihtoehdot tästä
7.4.2022 10:50
Ehdolla on neljä tunnettua brändiä. Voittaja valitaan yleisöäänestyksellä.
Toni Rajamäki
Brändit
Kuluttajat ovat puhuneet: Valio menetti ykkössijansa Suomen vastuullisimpien brändien listauksessa
24.3.2022 9:35
Vastuullisuuslistauksessa pärjäsivät elintarvike- ja päivittäistavarabrändien lisäksi vapaa-aikaan ja matkustamisen liittyvät brändit.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Energia-alan markkinoinnissa pitäisi olla selkeämmät pelisäännöt, sanoo Rototecin markkinointi- ja viestintäpäällikkö Joanna Viileinen
21.3.2022 11:15
Sääntelyn lisäksi avainasemassa on yhteistyö – sekä yritysten sisällä että eri alojen välillä.
Toni Rajamäki
Toimistot
Mainostoimisto Kuubi panostaa entistä vahvemmin teknologiaan, joka on B2B-markkinoinnin tulevaisuutta
14.3.2022 10:40
Kuubi on suunnitellut ja toteuttanut ensimmäisenä suomalaisena mainostoimistona virtuaalisia showroomeja.
Toni Rajamäki
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.