UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
Vaikuttajamarkkinointi
Kolumni
Viileä mielipidevaikuttaja ei halua kiinnittyä kädenlämpöisiin brändeihin – edelläkävijöillä on yhteinen arvokas salaisuus
21.3.2023 7:30
Statuksen rakennus brändien kautta ei ole ohi. Vaikka digitaalisuuden vastakohdaksi on noussut juurevuus, ostamisen ja omistamisen kilpavarustelu jatkuu, kirjoittaa Tytti-Lotta Ojala.
Tytti-Lotta Ojala
Toimistot
Porisuhdeneuvoja-ilmiö kantaa Grand One -kilpailuunkin – katso kaikki ehdokkaat
9.3.2023 12:30
Eniten finaalipaikkoja keräsi Hasan & partners erityisesti Keskolle tehdyillä töillä.
Mikko Perttunen
Toimistot
Asennemedian uusi operatiivinen johtaja Katriina Salonen: ”Kaikilla on oma roolinsa ja pelipaikkansa”
2.3.2023 12:20
Vaikuttajamarkkinointi on muuttunut valtavasti viimeisten vuosien aikana.
Mikko Perttunen
Luovuus
Juontajat ja sosiaalisen median vaikuttajat saman katon alle
2.3.2023 11:07
Uusi välityssivusto pyrkii kasvamaan tämän vuoden aikana merkittävästi.
Mikko Perttunen
Luovuus
Arvot ja laadukkaat sisällöt merkitsevät urheilumarkkinoinnissa urheilullista menestystä enemmän
27.2.2023 14:45
Valtaosa urheilumarkkinoinnista tehdään digitaalisissa kanavissa.
Satu Hurme
Ilmiöt
🔍 Näin Boksi vastaa vaikuttajien esittämään kritiikkiin palkkioista – hinta-algoritmi poistettiin käytöstä
8.2.2023 9:10
Boksin tekemät muutokset saattavat karsia palvelusta pois kaikkein vähiten tavoittavat vaikuttajat.
Mikko Perttunen
Toimistot
Ping Helsingille uusi liiketoimintajohtaja
20.1.2023 7:35
Ping Helsingin uusi liiketoimintajohtaja Jenni Marttinen kertoo haluavansa tehdä suomalaista osaamista tunnetuksi kansainvälisillä markkinoilla.
Iina Kansonen
Media
Asennemedian äänityöt ja podcastit tuottaa jatkossa tytäryhtiö Asennestudio
18.1.2023 8:00
Vaikuttajamarkkinointitoimisto Asennemedia on tunnettu esimerkiksi palkituista podcasteistaan Afterwork ja Mimmin sijoittaa.
Satu Hurme
Ilmiöt
Tiedonhaku siirtyy sosiaaliseen mediaan, ennustaa tuore raportti
16.1.2023 9:15
Kaksikymmentäviisi toimistoa ympäri maailman listasi tärkeimmät sometrendit vuodelle 2023. Heidän mukaansa vaikuttajakulttuuri jatkaa kukoistamistaan.
Iina Kansonen
Ilmiöt
Markkinoinnin trendit vuonna 2023: tekoälyn ja lisätyn todellisuuden merkitys kasvaa, mutta perusasioita ei pidä unohtaa
9.12.2022 12:10
MarkkinointiUutiset listasi 10 trendiä, jotka näyttävät mihin suuntaan markkinoinnissa uskotaan menevän ensi vuonna.
Satu Hurme
Media
Tässä ovat vuoden 2022 suosituimmat YouTube-videot Suomessa
2.12.2022 7:20
Kärkijoukosta löytyvät muun muassa suosikkivaikuttajat Roni Bäck, Daniel Ahola ja Lakko.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Klarna julkaisee vaikuttajamarkkinointialustansa Suomessa
1.12.2022 13:40
Klarnan Creator Platform -alusta yhdistää vaikuttajia ja verkkokauppiaita.
Satu Hurme
Toimistot
Kolmen ansioituneen toimistojohtajan perustama Def Agency teki heti alkuvaiheessa ison linjauksen, joka on johtanut vahvaan kasvuun lyhyessä ajassa
1.12.2022 10:10
Antti Hirvonen, Jimi Veijonen ja Jussi Snicker ovat onnistuneet tuplaamaan toimiston liikevaihdon vuosi toisensa jälkeen.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Suomalainen markkinointiteknologia-alan toimija keksi, miten brändit voivat saavuttaa aiempaa parempia tuloksia lyhytvideoillaan – nyt asiakkaita on jo 20 maassa, ja edessä siintää miljardimarkkinat
25.11.2022 8:45
Exolyt luotiin alun perin somevaikuttajille, mutta sitten yritykset kiinnostuivat työkalusta.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Marketing Finland vaatii vaikuttajien verottamiseen muutoksia
11.11.2022 13:30
Tapa, jolla Suomessa vaikuttajia verotetaan lahjoista, ei ole linjassa muiden EU-maiden verotuksen kanssa, Marketing Finland painottaa.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Instagramissa voi tulevaisuudessa ostaa ja myydä NFT-tuotteita
10.11.2022 11:45
Meta lisää sisällöntuottajien ansaintamahdollisuuksia Instagramissa ja Facebookissa. NFT-myyntiä testataan aluksi Yhdysvalloissa.
Satu Hurme
Media
TikTokin käyttäjämäärä kasvoi vuoden aikana 200 prosentilla Suomessa, Facebook ei ole kasvanut kahteen vuoteen
8.11.2022 13:40
TikTok on noussut käyttäjämäärältään Twitterin rinnalle Suomessa. Instagram lähestyy jo suosituimman kanavan titteliä.
Toni Rajamäki
Media
TikTok nousi Yhdysvalloissa jo toiseksi käytetyimmäksi sovellukseksi alle 35-vuotiaiden keskuudessa
24.10.2022 9:05
TikTok ohitti Netflixin ja nousi YouTuben kantaan.
Toni Rajamäki
Brändit
Tässä ovat maailman arvokkaimmat urheilijakumppanit brändeille
18.10.2022 12:30
Viiden parhaan joukkoon mahtuu kaksi jalkapalloilijaa, moninkertainen F1-mestari, koripallolegenda ja eläköitynyt tennisikoni.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Nämä olivat MarkkinointiUutisten luetuimmat jutut syyskuussa
3.10.2022 11:55
Syyskuussa lukijoita kiinnosti muun muassa Santtu Kottilan kolumni markkinoinnin alan kylmäävästä tragediasta ja markkinointiteknologiayhtiö Boksin brändiuudistus, joka herätti ihmettelyä vaikuttajamarkkinointitoimisto OCMG:ssa.
Toni Rajamäki
Kolumni
Patagonia onnistui siinä, missä Fortum ja Boohoo kompuroivat – kriisiajan brändijohtaminen helpottuu, kun muistat nämä kaksi neuvoa
28.9.2022 7:05
Viime vuosien aikana maailma on ollut jatkuvaa globaalia kriisiä ja nopeita muutoksia. Brändinrakennuksesta on tullut entistä kriittisempää päivittäisessä päätöksenteossa, kirjoittaa Leena Komulainen.
Leena Komulainen
Brändit
Hesburgerin ja Pyhimyksen yhteistyö jatkui menestyksekkäänä: kokonaismyynti kasvoi kampanja-aikana 15 prosentilla
22.9.2022 10:40
Hampurilaisten päivämyynti oli jopa 36 prosenttia suurempi kuin viime kampanjassa.
Toni Rajamäki
Media
YouTuben kumppaniohjelmaan tulee iso uudistus, joka muuttaa Shorts-videopalvelun sisällöntekijöiden ansaintalogiikkaa
21.9.2022 11:20
YouTuben lyhytvideot keräävät jo yli 30 miljardia katselua päivässä.
Toni Rajamäki
Luovuus
Honor laittoi tekoälyn tutkimaan suomalaisten vaikuttajien someprofiileja – lopputulemana syntyi personoidut taidekuoret puhelimiin
15.9.2022 12:15
Teknologiabrändi sanoo puhelimen kuvastavan käyttäjäänsä ja päätti siksi tehdä jotain, jota ei ole ennen nähty.
Toni Rajamäki
Brändit
Fiksuruoka osoitti arvonsa kuluttajille ja maapallolle haastamalla tunnetut ravintola-alan vaikuttajat elämään hävikkiruoalla – “Palvelumme on relevantimpi yhä laajemmalle joukolle”
13.9.2022 11:00
Fiksuruoka tuo Hävikkiviikolla näyttävästi esiin, miksi hävikkiruokaa kannattaa ostaa.
Toni Rajamäki
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.