Jukka Aalho / Unsplash
Luovuus

Suomesta kansainväliselle huipulle nousseet luovat naiset aloittavat uuden sisältömarkkinointiin keskittyvän podcast-sarjan

12.4.2023 12:39
Satu Hurme
Podcastin juontajat ovat ponnistaneet urallaan TBWA\Helsingistä Yhdysvaltoihin.

Suomalaiset, nykyään Yhdysvalloissa työskentelevät Janni Widerholm, Melissa Kontu ja Christine Göös aloittavat uuden sisältömarkkinointiin keskittyvän podcastin House of Contentin. Kaikkia tekijöitä yhdistää historia TBWA\Helsingillä.

House of Content käsittelee sosiaalisen median trendien alkuperää ja niiden hyödyntämistä sisältömarkkinoinnissa. Tekijät kertovat myös omia kokemuksiaan sisällöntuottajina ja mainonnan luovina tekijöinä. Podcast antaa vinkkejä ja neuvoja sisällöntuotantoon ja markkinointiin.

– Alalla on paljon mainontaan keskittyviä podcasteja, jotka keskittyvät mainontaan ja sosiaalisen median liiketoimintaan. Huomasimme, että alalla on tilaa keskusteluille, jotka tarkastelevat brändejä ja ilmiöitä kulttuurin kautta. House of Content pyrkii tuomaan uuden kulman näihin aiheisiin, podcastin tekijät kertovat.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

Janni Widerholm työskentelee TBWA\Chiat\Day\Los Angelesissa luovana johtaja. Hänen työhönsä kuuluu toimiston sisällöntuotannon ja ansaittuun mediaan tähtäävän luovan tekemisen johtaminen. Widerholm on myös Suomen TBWA:n kaikkien aikojen nuorin partneri ja Helsingin Sanomat on nostanut hänet hiljattain alle 35-vuotiaiden tulevaisuuden tekijöiden listalle.

Widerholmin kollegana työskentelevä Melissa Kontu aloitti toimiston Social Creative Lead -roolissa maaliskuussa. Konnulla on pitkä kokemus myös sisällöntuottaja erilaisissa sosiaalisen median kanavissa. 

Alan kilpailuissa moneen kertaan palkittu Christine Göös työskentelee luovana copywriterina ja viestintäjohtajana New Yorkissa. Top Women in Marketing nimesi Göösin vuoden parhaaksi tarinankertojaksi vuonna 2021.

House of Contentin ensimmäinen jakso on kuunneltavissa huomenna torstaina yleisimmillä kuuntelualustoilla.