Mainonta

Boksi ostaa vaikuttajaviestinnän toimisto Monochromen

26.4.2023 14:10
Mikko Perttunen
Kauppa tuo yrityksen valikoimaan vahvemmin mukaan myös ammattivaikuttajat.

Vaikuttajamarkkinoinnin alustastaan tunnettu Boksi ostaa luovan vaikuttajatoimisto Monochromen, joka jatkaa kuitenkin toimintaansa nykyisellä nimellään. Samalla Boksin palvelut laajenevat räätälöityihin vaikuttajakampanjoihin. Boksi on aiemmin keskittynyt vaikuttajamarkkinoinnin tehostamiseen ja automatisointiin yhdistämällä vaikuttajat ja brändit keskenään omalla alustallaan.

Pääpaino on ollut mikrovaikuttajissa, sillä yli puolella Boksin jopa 17 000 sisällöntuottajasta on alle 5000 seuraajaa. Boksin keväällä toteuttaman kyselyn mukaan noin puolet vastaajista käyttää palveluja satunnaisiin lisätuloihin ja reilu neljännes osa-aikaiseen työhön. Monochrome-kauppa laajentaa toimintaa nyt suuremman yleisön ammattivaikuttajiin.

"Monochromen palveluosaaminen täydentää Boksin osaamista täydellisesti."
MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

– Monochrome on ollut edelläkävijä kotimaisen vaikuttajamarkkinoinnin alan rakentamisessa ja kehittämisessä. Monochromen palveluosaaminen täydentää Boksin osaamista täydellisesti, kertoo Boksin toimitusjohtaja Lasse Laaksonen tiedotteessa.

– Yhdessä voimme rakentaa sekä palvelutarjoamaa että teknologiaa kansainvälisellä mittakaavalla ja palvella entistä paremmin koko vaikuttajaskaalaa, aina sosiaalista mediaa harrastavista vaikuttajista suurten seuraajamäärien ammattilaisiin, lisää Monochromea luotsaava Emma Naumanen.

Liki kolmen miljoonan euron liikevaihdolla operoiva Boksi työllistää tällä hetkellä 40 työntekijää Suomessa ja Saksassa, ja yritysostot ovat osa sen laajentumisstrategiaa. Nyt ostetun Monochromen liikevaihto oli viime vuonna reilut 600 000 euroa.