UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
Sosiaalinen media
Digitaalisuus
Meta esitteli uuden VR-lasinsa, jonka hintalappu on liki 1800 euroa – Zuckerbergin mukaan Meta Quest Pro "asettaa uuden standardin VR-laseille"
12.10.2022 11:45
Mark Zuckerberg puhui Meta Connect 2022 -tapahtumassa myös metaversumista.
Toni Rajamäki
Kolumni
Ennen mediabudjetit olivat satoja tuhansia euroja, nyt sama tulos saadaan aikaan jopa satasilla
11.10.2022 10:25
Digiajan brändin on opittava uusi tapa ajatella budjetoinnin ja budjetin jakamisen suhteen, kirjoittaa Marika Siniaalto.
Marika Siniaalto
Digitaalisuus
Sitra ja Kansallisgalleria pilotoivat metaversumissa – “On Suomen etu ymmärtää paremmin, mistä web 3.0:ssa ja metaversumissa on kysymys”
4.10.2022 12:30
Sitra ja Kansallisgalleria haluavat hankkeellaan tuoda esiin virtuaalimaailmojen mahdollisuuksia.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Applen toimitusjohtaja Tim Cook on epäileväinen metaversumin suhteen
4.10.2022 10:20
Cook ei usko, että ihmiset haluavat elää koko elämäänsä virtuaalitodellisuudessa.
Toni Rajamäki
Luovuus
🔍 Janni Widerholm, 29, eteni vauhdilla markkinoinnin maailman huipulle Los Angelesiin – kaikki sai alkunsa luennosta Hongkongissa ja nappiin menneestä harjoittelupaikan valinnasta
4.10.2022 9:20
Widerholm työskentelee nykyään TBWA:n maineikkaassa Chiat\Day-toimistossa, jossa hän yleni loppukesästä luovan johtajan ruutuun.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Nämä olivat MarkkinointiUutisten luetuimmat jutut syyskuussa
3.10.2022 11:55
Syyskuussa lukijoita kiinnosti muun muassa Santtu Kottilan kolumni markkinoinnin alan kylmäävästä tragediasta ja markkinointiteknologiayhtiö Boksin brändiuudistus, joka herätti ihmettelyä vaikuttajamarkkinointitoimisto OCMG:ssa.
Toni Rajamäki
Media
Somemainontaan laitetaan kohta jo 300 miljardia dollaria vuodessa
22.9.2022 10:05
Yritysten sosiaalisen median budjetit ovat kasvaneet vuosittain suurin askelin, ja kehitys näyttää yhä jatkuvan.
Toni Rajamäki
Media
YouTuben kumppaniohjelmaan tulee iso uudistus, joka muuttaa Shorts-videopalvelun sisällöntekijöiden ansaintalogiikkaa
21.9.2022 11:20
YouTuben lyhytvideot keräävät jo yli 30 miljardia katselua päivässä.
Toni Rajamäki
Media
Jodel tunnetaan markkinoinnin mysteerinä, johon vain harva brändi on lähtenyt mukaan – asiantuntija kertoo, mihin kanava soveltuu erinomaisesti
19.9.2022 11:35
Karoliina Kuparin mukaan tärkeää on, että mainostaja haluaa aidosti olla Jodelissa.
Toni Rajamäki
Luovuus
Honor laittoi tekoälyn tutkimaan suomalaisten vaikuttajien someprofiileja – lopputulemana syntyi personoidut taidekuoret puhelimiin
15.9.2022 12:15
Teknologiabrändi sanoo puhelimen kuvastavan käyttäjäänsä ja päätti siksi tehdä jotain, jota ei ole ennen nähty.
Toni Rajamäki
Brändit
Vuokkoset-brändi mahdollisti maailman ensimmäisen nuorten TikTok-sarjan tekemisen
14.9.2022 12:15
Lukio-nimisen sarjan takana ovat Kallion ilmaisutaidon lukiolaiset.
Toni Rajamäki
Luovuus
🔍 Viljami Pelli, 22, peräänkuuluttaa ymmärrystä nuorille markkinoinnin kuluttajille ja tekijöille: ”Nuoret haluavat nähdä aitoutta ja sanovat liian herkästi kyllä kaikkeen”
15.9.2022 7:05
Graafikkona työskentelevä Pelli toivoo, että toimistoissa tehtäisiin töitä merkityksellisyys eikä palkinnot edellä.
Iina Kansonen
Brändit
Vaikuttajamarkkinointitoimisto OCMG:ssa ihmetellään markkinointiteknologiayhtiö Boksin uutta brändi-ilmettä, josta löytyi tuttuja piirteitä – näin Boksista vastataan
12.9.2022 14:00
Boksin Head of Marketingin Taru Hakkaraisen mukaan OCMG:tä ei nähdä yrityksen kilpailijana.
Toni Rajamäki
Media
Yhdysvalloissa vain joka kolmannes teini-ikäinen käyttää Facebookia – nämä ovat suosituimmat kanavat nuorten keskuudessa
9.9.2022 12:30
Videopalvelut jyräävät nuorten keskuudessa. Facebook on vasta viidenneksi suosituin somekanava.
Toni Rajamäki
Brändit
🔍 Sinituote lanseerasi täysin uudenlaisen tuotteen, jota kuluttajatkin innostuivat markkinoimaan: ”Syy tuotteen kehittämiseen oli puhtaasti ekologinen”
12.9.2022 7:00
Sinituotteella on laskettu, että uuden puhdistusainetabletin ansiosta pesuainekuljetusten hiilijalanjälki pienenee 98,7 prosenttia ja kertakäyttöisiä suihkepulloja ei tarvita enää laisinkaan.
Iina Kansonen
Digitaalisuus
Internetmainontaan käytettiin Suomessa viime vuonna yli 600 miljoonaa euroa
7.9.2022 9:50
PwC arvioi kasvun jatkuvan 6,1 prosentin vuosivauhtia. Globaalin keskiarvon uskotaan olevan 9,1 prosenttia.
Toni Rajamäki
Media
TikTok voitti somekanavien välisen kilpailun Cannes Lionsissa
31.8.2022 11:35
Cannes Lions 2022 -kisan voittajista 87 prosenttia hyödynsi sosiaalista mediaa keskeisenä osana kampanjaansa.
Toni Rajamäki
Kolumni
Kuluttajaluottamus on alhaisempi kuin koskaan, ja se on uhka sinunkin brändillesi
30.8.2022 9:50
Kuluttajaluottamuksen indeksi on koko 60-vuotisen mittaushistoriansa alhaisin, kertoo taloudellisen yhteistyön ja kehityksen järjestö OECD. Kestääkö sinun brändisi sen, kysyy Nea Barman.
Nea Barman
Digitaalisuus
Monet tämän vuoden Cannesin voittajatyöt liittyivät metaversumiin – asiantuntijan mukaan metaversumi tuli "ryminällä maailmanluokan markkinointiin”
30.8.2022 9:50
Toni Rajamäki
Media
Twitter jatkaa audiopanostuksiaan: toi podcastit palveluunsa
30.8.2022 9:20
Podcastit lisättiin palveluun viime viikolla.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Näitä asioita suomalaisyritykset kehittävät verkkoliiketoiminnassaan
29.8.2022 12:50
Yli puolet suomalaisyrityksistä on kehittänyt verkkopalvelujaan koronan takia, kertoo Fonectan tutkimus.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Snapchat on saanut lyhyessä ajassa runsaasti maksullisen palvelun käyttäjiä
24.8.2022 9:00
Snapchat+-palveluun tulee jatkossa yhä enemmän ominaisuuksia.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Nämä ovat parhaat ajankohdat tehdä somejulkaisuja
23.8.2022 13:00
CoSchedulen data antaa arvokasta tietoa somejulkaisukalenterin suunnitteluun vuonna 2022.
Toni Rajamäki
Kolumni
Suomalaisyritykset, ottakaa mallia Sanna Marinista – näin rakentui kulttuurillinen ilmiö ja vuosikymmenen bränditeko
23.8.2022 7:05
Pääministeri vei keskustelun brändinrakennuksesta kansalaisten aamupalapöytiin ja kokosi taakseen harvinaisen uskollisen seuraajakunnan, kirjoittaa Leena Komulainen.
Leena Komulainen
Kolumni
Pääministeri bailasi, Suomi sekosi – Kuka myy minulle ”Olen tanssinut, laulanut, juhlinut, tehnyt laillisia asioita” -rintamerkin?
19.8.2022 10:00
Myyntihaukat näyttävät kaikonneen, vaikka Sanna Marinin lausahduksella varustettu paita tai rintamerkki menisi nyt kuumille kiville.
Iina Kansonen
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.