Delipap Oy
Brändit

Vuokkoset-brändi mahdollisti maailman ensimmäisen nuorten TikTok-sarjan tekemisen

14.9.2022 12:15
Toni Rajamäki
Lukio-nimisen sarjan takana ovat Kallion ilmaisutaidon lukiolaiset.

Suomessa on tehty maailman ensimmäinen nuorten TikTok-sarja, kertoo suomalainen hygienia-alan perheyritys Delipap Oy, jonka Vuokkoset-brändi toimi sarjan mahdollistajana.

Sarjan tekemisestä vastasi nuoret itse, sillä Lukio-nimisen sarjan takana ovat Kallion ilmaisutaidon lukiolaiset.

Kyseessä on 10 jaksoa kattava sarja, jota voi katsoa ainoastaan TikTokissa.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

Sarjan syntyminen juontaa juurensa Vuokkosten tekemään yhteistyöhön Mieli ry:n kanssa. Organisaatiot tekevät yhdessä työtä nuorten mielenterveysongelmien kitkemiseksi, ja siitä syystä sarjassa käsitellään nimenomaan nuorten mielenterveys- ja ihmissuhdeaiheita.

– Haluamme olla poistamassa mielenterveysongelmiin liittyviä tabuja nuoria kiinnostavalla tavalla siellä missä nuoret ovat, eli TikTokissa. Halusimme myös tarjota Kallion lukion nuorille mahdollisuuden tutustua näyttelijän sekä muun tuotantotiimin töihin ammattimaisesti tuotetussa produktiossa. On ollut mahtava kokemus saada olla osana toteuttamassa maailman ensimmäistä nuorten TikTok-sarjaa, sekä seurata nuorten näyttelijän alkujen intoa ja ammattitaitoa, kommentoi Delipapin Brand Manager Senja Blomqvist tiedotteessa.

Nuoret pääsivät paitsi näyttelemään myös tekemään töitä kameran takana kuvaus- ja editointityössä sekä valo - ja äänihenkilöinä. Kuvauksia toteuttamassa ja konseptia rakentamassa oli tuotantoyhtiö Lability.

Opiskelijoita oli auttamassa huippunäyttelijä Tommi Korpela, joka jakoi Kallion ilmaisutaidon lukiolaisille tärkeää tietoa näyttelijän työstä. Hän teki myös roolin sijaisopettajana sarjassa.

Katso sarjan avausjakso alla olevasta videosta: