Metaversumi on tämän päivän jättitrendi, johon globaalit brändit ovat lähteneet vauhdilla mukaan. Brändit ovat luoneet virtuaalitodellisuuteen omia maailmoitaan, joissa ne pystyvät muun muassa mainostamaan ja lisäämään myyntiään. Metaversumia pidetään loistavana kanavana etenkin nuorten tavoittamiseen.
Mutta metaversumilla riittää epäilijöitäkin, joista kenties nimekkäin on Applen toimitusjohtaja Tim Cook. Hän myönsi hollantilaisen Brightin haastattelussa, että hän ei ole kovin varma metaversumista, vaikka Apple onkin investoinut AR- ja VR-teknologiaan.
- Ajattelen aina, että ihmisten täytyy ymmärtää, mitä jokin on, ja en ole varma siitä, tietävätkö ihmiset keskimäärin, mikä metaversumi on, Cook sanoo.
Cookin puheista voi päätellä, että vaikka Apple investoikin lisättyyn ja virtuaaliseen todellisuuteen, metaversumi ei ole brändin päätähtäin. Apple-johtaja puhuukin mieluummin lisätyn todellisuuden merkityksestä ja vaikutuksesta eikä metaversumin.