UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
Digitaalinen markkinointi
Media
Instagramiin tulee ominaisuus, joka vaikuttaa suoralta BeReal-kopiolta
14.12.2022 12:35
BeRealin innovaatio sai suuret somekanavat toimimaan. Ennen Metaa ominaisuudesta oman kopionsa teki TikTok.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Yle järjesti Linnan juhlat metaversumissa: “Meidän aikuisten on parasta pysyä kyydissä”
13.12.2022 11:50
Yle haki metaversumikokeiluunsa apua lapsilta ja nuorilta.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Tekoälyä työssään hyödyntänyt Senior Copywriter Petteri Puustinen ei pelkää työpaikkansa puolesta: “ChatGPT:n tuotokset ovat vankan tylsää keskitasoa”
13.12.2022 14:30
Markkinointialan ammattilaiset käyttävät koko ajan enemmän tekoälyä työssään, mutta ihmisen kädenjälkeä tarvitaan aina, sanoo asiantuntija.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Tässä ovat Suomen nopeimmin kasvavat teknologiayritykset: mukana myös markkinointiteknologia-alan startupeja
13.12.2022 9:40
Listan kärkeen yltänyt pelialan startup on kasvanut neljässä vuodessa 23 586 prosenttia.
Toni Rajamäki
Media
Muskin mukaan mainostajat palaavat Twitteriin, nyt mainostulot jäävät kauas odotuksista
12.12.2022 11:03
Sopu Applen kanssa ja Amazonin mainospanostukset voivat vakauttavat Twitterin tilannetta.
Satu Hurme
Mainonta
Tässä ovat vuoden 2022 katsotuimmat mainokset YouTubessa
9.12.2022 14:05
Amazonin Super Bowl -mainos nappasi ykkössijan.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Markkinoinnin trendit vuonna 2023: tekoälyn ja lisätyn todellisuuden merkitys kasvaa, mutta perusasioita ei pidä unohtaa
9.12.2022 12:10
MarkkinointiUutiset listasi 10 trendiä, jotka näyttävät mihin suuntaan markkinoinnissa uskotaan menevän ensi vuonna.
Satu Hurme
Digitaalisuus
Tässä on IAB Finlandin uusi hallitus
9.12.2022 8:35
IAB:n kaksitoistahenkisessä hallituksessa on mukana ennätysmäärä mainostajia.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Arvaatko, mikä on ollut tänä vuonna verkkokaupan suurin kuluttajatrendi Suomessa?
8.12.2022 10:50
Suurin trendi kertoo, että ihmisillä on kaipuu onnellisempiin ja huolettomampiin aikoihin, sanoo trenditutkija.
Toni Rajamäki
Mainonta
Mediamainonnan määrä kasvoi syksyllä: verkkomainontaan käytettiin ennätykselliset 173 miljoonaa euroa
8.12.2022 10:10
Mainonnan määrä kasvoi verkkomediassa sekä elokuva- ja ulkomainonnassa. Muissa mediaryhmissä mainonnan määrä laski.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Googlen hakukonetulosten näkymään muutos, jolla voi olla brändeille positiivisia vaikutuksia
7.12.2022 11:50
Sivustot eivät voi enää jatkossa hukkua hakutulosten lisäsivuille.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Klarna julkaisee vaikuttajamarkkinointialustansa Suomessa
1.12.2022 13:40
Klarnan Creator Platform -alusta yhdistää vaikuttajia ja verkkokauppiaita.
Satu Hurme
Brändit
Suomessakin toimiva viestintäkonserni H&H Group yhdistää tunnettuja brändejään ja palveluitaan
1.12.2022 10:55
Ruotsalaisen viestintäkonsernin palvelut tunnetaan jatkossa nimellä Nordic Morning.
Satu Hurme
Media
Liki 50 miljoonaa dollaria Twitter-mainontaan käyttävä Apple on vetäytymässä kanavasta, Elon Musk on “valmiina sotaan” teknologiajättiä vastaan
30.11.2022 13:05
Muskin mukaan Apple on uhannut poistaa Twitterin App Storesta.
Satu Hurme
Digitaalisuus
Tiesitkö, että Leijonien MM-sankari Marko Anttila toimii osakkaana digimarkkinointialan yrityksessä?
28.11.2022 12:30
Aktiivikiekkoilija Marko Anttila hyppäsi pestiin viime vuoden lopulla.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Black Fridayn verkkomyynti kasvoi Suomessa – nämä elektroniikkatuotteet kiinnostavat kuluttajia
28.11.2022 12:10
Koko viikon myynti kasvoi seitsemällä prosentilla viime vuoteen verrattuna.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Suomalainen markkinointiteknologia-alan toimija keksi, miten brändit voivat saavuttaa aiempaa parempia tuloksia lyhytvideoillaan – nyt asiakkaita on jo 20 maassa, ja edessä siintää miljardimarkkinat
25.11.2022 8:45
Exolyt luotiin alun perin somevaikuttajille, mutta sitten yritykset kiinnostuivat työkalusta.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Tuore tutkimus paljastaa, mitä datatyökaluja yritykset käyttävät ahkerasti markkinoinnissaan
24.11.2022 14:50
"Alansa johtavat yritykset käyttävät laajaa työkaluvalikoimaa ja rakentavat datapilveen moderneja markkinoinnin datapalveluita ottaakseen kaiken irti datavetoisen markkinoinnin potentiaalista."
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Suomalainen videotuotantoyhtiö lanseeraa uudenlaisen tuotteen brändeille – “Yritykset haluavat olla vuorovaikutuksessa seuraajiensa kanssa viikkotasolla”
24.11.2022 8:45
Snacksizen mukaan tuote on ensimmäinen laatuaan Suomessa.
Toni Rajamäki
Kolumni
Facebook oli internetin toisen vaiheen voittaja, mutta nyt se kauppaa tekopirteitä avataria ja legopalikkamaailmoja aikuisille ihmisille
24.11.2022 7:00
Internetin jokaisessa vaiheessa on nähty sekä voittajia että häviäjiä. Se, joka antaa parhaille sisällöille areenan, voittaa myös metaversumissa, kirjoittaa Laura Olin.
Laura Olin
Ilmiöt
Black Fridayn todelliset alennusprosentit yllättävät: viime vuonna lähes neljännes tuotteista myytiin normaalia kalliimmalla hinnalla
23.11.2022 13:15
Tutkimus paljastaa, että keinotekoiset alennukset lisääntyvät vuosi vuodelta.
Satu Hurme
Digitaalisuus
🔍 Suuri datamäärä huolestuttaa verkkokauppojen päälliköitä – Pahimmillaan moni heittää rahaa hukkaan, sanoo Supermetricsin Mikael Thuneberg
23.11.2022 9:00
67 prosenttia verkkokauppapäälliköistä kertoo, että kerättyä dataa ei välttämättä pystytä analysoimaan ollenkaan, selviää datankeruutyökalun kehittäneen Supermetricsin Iso-Britanniassa teettämästä kyselystä.
Iina Kansonen
Digitaalisuus
Marimekko otti ensimmäisen askeleen metaversumissa: lanseerasi virtuaalisen Unikko-kukkakedon ja laski liikenteeseeen NFT-tuotteen
22.11.2022 7:00
Metaversumi on Marimekolle luontainen toimintaympäristö, sillä se perustuu yhteistyölle, sanoo Marimekon innovaatiojohtaja.
Iina Kansonen
Digitaalisuus
Tuore väitöstutkimus: Digitaalisen markkinoinnin vaikutus oletettua pienempi vähittäiskaupan alalla
18.11.2022 8:35
Parhaiten vähittäiskaupan digimarkkinointi toimii osana hybridistrategiaa eli yhdessä perinteisten markkinointimuotojen kanssa, osoitti Marko Hoikkaniemen DBA-väitöskirja.
Iina Kansonen
Digitaalisuus
Kosmetiikkaketju Kicks pyrkii kauneusalan edelläkävijäksi suomalaisen teknologian avulla
18.11.2022 7:00
Ruotsalainen kosmetiikkaketju Kicks aloittaa yhteistyön kauneusalan teknologiayrityksen Revieven kanssa. Uudet digitaaliset palvelut tarjoavat aiempaa henkilökohtaisempaa asiakaspalvelua myös verkossa.
Satu Hurme
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.