NASA
Mainonta

Digimainonnallakin on hiilijalanjälki – Adform aloittaa yhteistyön asiakkaidensa päästöjen hillitsemiseksi

6.2.2023 10:00
Mikko Perttunen
Scope3:n Ratkaisu tuodaan kaikkien asiakkaiden käyttöön tämän vuoden aikana.

Mainonnan teknologiayritys Adform aloittaa yhteistyön arvoketjujen hiilipäästödataa tarjoavan Scope3:n kanssa. Tarkoituksena on kannustaa ja auttaa mainostajia pienentämään markkinoinnin ja digimainonnan hiilijalanjälkeä.

Adform lanseeraa Scope3-integraation ensin beta-vaiheen työkaluna valituille asiakkaille. Se tuodaan globaalisti kaikkien asiakkaiden käyttöön tämän vuoden aikana.

"Data auttoi havaitsemaan, että jos mediakampanjassa käytetään 5–7 prosenttia vähemmän sivustoja, sen hiilijalanjälki voi pienentyä 25–30 prosenttia."

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

Adformin tiedotteessa muistutetaan, että kiinnostus organisaatioiden ympäristövaikutuksia kohtaan kasvaa jatkuvasti. Työkalun avulla kampanjoiden hiilijalanjälkeä voi tarkastella, suunnitella, optimoida ja seurata.

–Scope3:n keräämä data auttoi havaitsemaan, että jos mediakampanjassa käytetään 5–7 prosenttia vähemmän sivustoja, sen hiilijalanjälki voi pienentyä 25–30 prosenttia ilman minkäänlaista vaikutusta kampanjan suorituskykyyn, Scope3:n toimitusjohtaja ja perustaja Brian O’Kelley kertoo tiedotteessa.

Vuonna 2022 hyväksytyn ja EU:ssa tämän vuoden alussa voimaan tulleen yritysten vastuullisuusraportointia koskevan direktiivin myötä yritykset ovat vastuussa maailmanlaajuisten toimitusketjujensa hiilidioksidipäästöistä.

–Kaikilla yrityksillä on velvollisuus seurata ja vähentää hiilidioksidipäästöjään, ja tämä pätee myös digitaalisen mainonnan arvoketjuihin, Adformin operatiivinen johtaja Oliver Whitten kertoo tiedotteessa.

Vuonna 2002 perustettu Adform on kansainvälinen mainosalusta.