Mainonta

Mediarahastoyhtiö 8 Media Ventures yhteistyöhön Bonnierin kanssa Ruotsissa

10.2.2023 11:35
Mikko Perttunen
Yhtiö haluaa laajeta Suomen lisäksi muihin Pohjoismaihin.

Yksityinen kotimainen mediarahastoyhtiö 8 Media Ventures on solminut yhteistyösopimuksen Bonnier Newsin kanssa. Tämän myötä suomalaisyhtiö tuo sijoituspalvelunsa myös ruotsalaisille startup- ja kasvuyrityksille sekä Ruotsin markkinoilla toimiville ja sinne pyrkiville suomalaisyrityksille. Jatkossa 8 Media Ventures tarjoaa sijoituksensa vastineeksi mediatilaa kaikissa Bonnier Newsin ruotsalaisissa mediatuotteissa.

Yhteistyön myötä sijoitusyhtiö pystyy tarjoamaan Ruotsin suurimman kaupallisen mediatalon sähköiset kanavat yritysten tunnettuuden kasvattamiseksi. Bonnier Newsin yli sata kanavaa tavoittavat yli kuusi miljoonaa ruotsalaista. Mediavalikoimaan kuuluvat muassa Dagens Nyheter, Dagens Industri, Expressen ja Expressen TV.

"Kuten mikä tahansa vastuullinen sijoitusyhtiö, valitsemme kohteemme huolellisesti."
MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

– Tämä on meille tärkeä virstanpylväs ja loistava mahdollisuus uusille kohdeyhtiöillemme Ruotsissa ja Suomessa, 8 Media Venturesin perustajaosakas Jarkko Nordlund (kuvassa oikealla) kertoo tiedotteessa.

Suomessa 8 Media Venturesilla on vastaavia sopimuksia jo MTV:n, Bauer Median ja KSF Median kanssa. Sopimus Bonnier Newsin kanssa on yhtiön ensimmäinen askel pohjoismaisessa laajentumisessa.

– Tavoitteenamme on alusta saakka ollut ottaa askel Itämeren yli, Nordlund paljastaa.

8 Media Venturesilta muistutetaan, että Startupien ja kasvuyritysten on vaikea saavuttaa tunnettuutta pelkällä taktisella digitaalisella markkinoinnilla. Monilta kasvuyrityksiltä puuttuvat keinot, resurssit ja kokemus massamedian tuloksekkaaseen käyttöön.

Lupaavillekin yrityksille muodostuu tästä noidankehä: ne tarvitsevat uutta pääomaa, mutta sen saaminen voi edellyttää laajamittaisten mainoskampanjoiden tekemistä. 8 Media Venturesin kaltaiset mediarahastoyhtiöt, eli media-for-equity -sijoittajat, pyrkivät ratkaisemaan tämän ongelman.

– Me sijoitamme pääomaa medianäkyvyyden muodossa sellaisiin yrityksiin, joille mediamainonnasta on yrityksen kasvulle ja arvonnousulle selkeästi osoitettava ja merkittävä hyöty. Kuten mikä tahansa vastuullinen sijoitusyhtiö, valitsemme kohteemme huolellisesti, Nordlund kertoo.

– Mediarahasto etsii vain sellaisia kohdeyrityksiä, joilla on mahdollisuus nousta tulevaisuudessa johtaviksi kuluttajabrändeiksi ja yhteistyön myötä voimme siinä heitä auttaa, Bonnier News AB:n kaupallinen johtaja Alexander Lydecker lisää tiedotteessa.

Suomessa 8 Media Ventures on sijoittanut muun muassa verkkolakipalvelu Lexly Oy:n, ruokayritys Komerofoodin ja Kontulan Oluttehtaan medianäkyvyyteen.

Lue myös: Uusi kotimainen mediapalveluyhtiö sijoittaa hittituotteita kehittäneen KomeroFoodin markkinointiin ja mainontaan miljoona euroa