UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
B2C-markkinointi
Ilmiöt
MarkkinointiUutiset selvitti: Näitä vastuullisuusteemoja kannattaa korostaa yritysviestinnässä
8.10.2021 11:10
Paljon esillä olevat ekologisuus ja diversiteetti eivät ole suomalaisten eniten suosimia vastuullisuusteemoja.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Tutkimus: Suomalaiset aloittavat joululahjojen hankinnan entistä aiemmin ja suosivat verkkoa
8.10.2021 9:35
Erityisesti nuoret ovat aikaisin liikkeellä. Joka viides suomalainen kasvattaa lahjabudjettiaan viime vuodesta.
Minna Lehto
Kolumni
Tyly asiakas sai minut ymmärtämään, että asiakkaansa voi valita eikä aina kannata tehdä kauppoja
7.10.2021 7:10
Kannattaako ehdoin tahdoin tehdä yhteistyötä sellaisen asiakkaan kanssa, jonka negatiivisuus säteilee koko projektitiimiin, pohtii Laura Olin.
Laura Olin
Kolumni
Miksi markkinoinnin budjetointi on vuoden tärkein harjoitus liiketoiminnan kasvun kannalta?
6.10.2021 10:45
Jos yritys käyttää suuren osan rahastaan sisällöntuotantoon, mutta ei varmista sen jakelua, on budjetoinnissa tehty perustavanlaatuinen virhe, kirjoittaa Ossi Ahto.
Ossi Ahto
Luovuus
🔍 Iwo Zakowski johtaa Burger Kingin globaalia brändimarkkinointia – "Tavoitetaso on koko ajan ylös tai ulos"
5.10.2021 8:00
Suomesta maailmalle ponnistanutta Iwo Zakowskia on aina kiinnostanut maailmanlaajuiset isot brändit. Niiden maailmassa ei olla koskaan ihan tyytyväisiä ja uutta on opittava koko ajan.
Pekka Leiviskä
Brändit
Tekevätkö JVG ja Kesko “anttitapanit”? – K-Citymarket, JVG ja Vallila aloittavat yhteistyön
4.10.2021 14:35
Suomalaisbrändien yhteistyössä syntynyt mallisto tulee myyntiin lokakuussa.
Minna Lehto
Brändit
Kyselytutkimuksesta syntyi idea selfiekopeista, jotka muistuttavat somen luomista ulkonäköpaineista
1.10.2021 16:10
Doven Käänteinen selfie -kampanjan selfiekoppeja nousee Helsingin lisäksi Tukholmaan ja Kööpenhaminaan.
Iina Kansonen
Kolumni
Sanna Marinin laukkukohu oli täysin turha maailmassa, jossa vaikuttajamarkkinointi on pahimmillaan hirveää suhmurointia
30.9.2021 13:00
Astuiko Sanna Marin laukkuineen vaikuttajamarkkinoijien varpaille, pohtii Mika Hyötyläinen.
Mika Hyötyläinen
Mainonta
Vantaan kaupungin koronarokotekampanjalle vapauttava päätös Mainonnan eettiseltä neuvostolta
29.9.2021 10:10
Instagram-kampanjan tavoitteena oli kannustaa nuoria aikuisia ottamaan koronavirusrokote.
Iina Kansonen
Kolumni
Brändiyhteistyöt lisäävät epätasa-arvoa
29.9.2021 20:05
Todellinen tasa-arvo toteutuu vasta, kun selkeästi isompi, vanhempi ja vahvempi brändi haluaa aidosti auttaa ja nostaa nuorempaa, pienempää ja heikompaa brändiä, Nea Barman kirjoittaa.
Nea Barman
Ilmiöt
S-Pankin tilastot: Suomalaiset ovat aloittaneet kuluttamisen toden teolla, myös korona-ajan trendit pitäneet pintansa
24.9.2021 9:40
Muun muassa kotimaanmatkailu on elpynyt kovaa vauhtia.
Toni Rajamäki
Kolumni
Varo! Jos tuijotat vääriä mittareita, voit joutua datahuijatuksi
23.9.2021 8:45
Pahimmassa tapauksessa mainontaa optimoidaan väärien metriikoiden mukaan ja rahat palavat väärien johtopäätösten sekä kanavavalintojen mukana bittiavaruuteen, kirjoittaa Petri Mertanen.
Petri Mertanen
Luovuus
Fazer ja Kurio ottivat harkitun riskin, joka näytti suuntaa TikTok-markkinoinnille Suomessa – näin syntyi menestystä niittänyt Tutti Frutti Toolkit -kampanja
22.9.2021 14:10
Kampanjan suunnittelu alkoi jo vuonna 2019, jolloin TikTok ei ollut vielä koko kansan huulilla.
Toni Rajamäki
Mainonta
Mainonnan määrä kasvoi elokuussa – näillä aloilla nähtiin eniten kasvua
22.9.2021 13:30
Kasvua tapahtui 10 prosenttia viime vuoden vertailuajankohtaan nähden.
Toni Rajamäki
Kolumni
Osaajat kiertoon! Toimistot hyötyisivät tekijöiden jakamisesta
22.9.2021 9:10
Miltä näyttäisi toimistokenttä, jossa rakennetaan rutiinilla toimistorajat ylittäviä unelmatiimejä, Ulla Jones pohtii.
Ulla Jones
Luovuus
Haluaisitko Jaajo Linnonmaan suunnittelemia vaatteita, joissa on kuvia maksalaatikosta? Saarioisen tuore kampanja tekee niiden saamisesta mahdollista
21.9.2021 14:20
Vaatemallistoa valmistetaan rajoitettu erä, ja tuotteiden saajat arvotaan.
Toni Rajamäki
Brändit
Rakennusalan yritys Perustava tekee myyntiä kymmenien miljoonien eurojen edestä, vaikka yrityksen markkinointi toteutetaan in-housena ja varsin maltillisella budjetilla
21.9.2021 13:45
Markkinointikumppanien käyttäminen ei ole itsetarkoitus. Vahvalla in-house-osaamisella voidaan tehdä vahvaa tulosta, mistä Perustava on oiva esimerkki.
Toni Rajamäki
Brändit
Superjulkkikset tuovat toistuvasti esiin kohuttua suomalaiskeksintöä – näyttelijä Jennifer Aniston ylisti Ouran älysormusta suositussa talk show’ssa
17.9.2021 8:50
Vaikuttajamarkkinointi näyttelee valtavaa roolia Ouran menestystarinassa.
Toni Rajamäki
Brändit
Kasvava kilpailu ajasta sai Ifolorin kirkastamaan brändiään – näillä keinoin perinteikäs yritys aikoo kasvattaa markkinajohtajuuttaan Suomessa
16.9.2021 11:50
Valokuva-alan yritys panostaa etenkin nuorille suunnattuun markkinointiin.
Toni Rajamäki
Kolumni
Vaaleanpunaiset sukkahousut hevimuusikon Instagramissa – vaikuttajamarkkinoinnissa onnistuminen ei ole arpapeliä
16.9.2021 7:30
Hyvä yhteistyö palvelee molempia osapuolia, kun taas huonosti suunniteltu vaikuttajamarkkinointi voi näyttää halvalta ja jopa aiheuttaa mainehaittoja, kirjoittaa Johanna von Hertzen.
Johanna von Hertzen
Digitaalisuus
Suomalaiset suosivat edelleen kauppareissuja enemmän kuin verkko-ostamista
15.9.2021 11:50
Vastaajista vain 13 prosenttia tekee ostoksensa mieluiten internetissä mobiililaitteilla.
Toni Rajamäki
Kolumni
Sosiaalinen vastuu on nyt trendikästä, ja sitä tavoitellessaan moni markkinoija sortuu performatiivisuuteen
15.9.2021 8:00
Sosiaalisen vastuun trendistä huolimatta mainonnassa toistetaan edelleen haitallisia rodullisia ja etnisiä stereotypioita, kirjoittaa Naomi Holopainen.
Naomi Holopainen
Luovuus
Effie Awards Finlandiin uusia kilpailukategorioita – katso kaikki sarjat tästä
13.9.2021 11:30
Effien Suomen-kilpailussa taistellaan palkinnoista viidessä eri sarjassa ja 39 eri alakategoriassa.
Toni Rajamäki
Brändit
Tällaisella markkinoinnilla perinteikäs maalivalmistaja Teknos panostaa kuluttajamyyntiin hakeakseen tasapainoa liiketoimintaansa
13.9.2021 10:25
Teknos on tullut tunnetuksi etenkin teollisuuden parissa. Nyt katseet ovat vahvasti myös kuluttajamarkkinoilla.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Sanoma ja Custobar aloittavat merkittävän yhteistyön, joka ratkoo “evästeettömän” maailman ongelmia
10.9.2021 13:25
Yhteistyöllä helpotetaan asiakasdatan käyttöä digimarkkinoinnissa.
Toni Rajamäki
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.