Unsplash/John-Mark Smith
Brändit

Superjulkkikset tuovat toistuvasti esiin kohuttua suomalaiskeksintöä – näyttelijä Jennifer Aniston ylisti Ouran älysormusta suositussa talk show’ssa

17.9.2021 8:50
Toni Rajamäki
Vaikuttajamarkkinointi näyttelee valtavaa roolia Ouran menestystarinassa.

Oulussa perustetun Oura Health Oy:n kehittämä Oura-älysormus on taas saanut laajaa huomiota Yhdysvalloissa. Tällä kertaa Ouraa toi esiin Frendit-sarjasta tuttu näyttelijä Jennifer Aniston, joka on Hollywoodin tunnetuimpia kasvoja.

Aniston yltyi kehumaan suomalaiskeksintöä Jimmy Kimmel Live -talk show’ssa, joka on Yhdysvaltain suosituimpia myöhäisillan keskusteluohjelmia. Aniston kertoi olevansa “koukussa” sormukseen, joka mittaa muun muassa unta älyrannekellojen tapaan.

Katso alla olevalta videolta Aniston haastattelu, jossa hän puhuu Ourasta ajasta 6.00 lähtien.

Aniston ei ole todellakaan ainut superjulkkis, joka on tuonut Oura-sormusta julkisuuteen. Muutama viikko sitten sometähti Kim Kardashian hehkutti sormusta reilulle 250 miljoonalle seuraajalleen. Hollywood-tähdistä tuotetta on julkisesti kehunut myös Gwyneth Paltrow.

Oura on saanut huomiota myös urheilupiireissä. Esimerkiksi Suomen miesten jalkapallomaajoukkueen päävalmentaja Markku Kanerva on pitänyt sormusta Huuhkajien otteluissa. Pohjois-Amerikassa sormus on näkynyt koripalloliiga NBA:ssa.

Vaikuttajamarkkinointi on ollut Ouran kasvutarinassa merkittävässä roolissa. Oura Healthin etuna on etenkin se, että yhtiön taustalla on runsaasti tunnettuja sijoittajia, jotka markkinoivat tuotetta itse ja joiden laajasta kontaktiverkostosta on iso hyöty. Ouran sijoittajiin kuuluvat muun muassa entinen koripallotähti Shaquille O'Neal ja näyttelijä Will Smith.

Oura Health kertoi viimeksi tänä vuonna isosta rahoituskierroksestaan. Tällä kertaa pääomasijoittajat pumppasivat yhtiöön 83 miljoonaa euroa. Korona-aikana vahvasti kasvaneen yrityksen liikevaihto nousi viime vuonna 60 miljoonaan euroon. Vuotta aiemmin liikevaihto oli vielä alle 30 miljoonaa.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)