Marketing Finland
Luovuus

Effie Awards Finlandiin uusia kilpailukategorioita – katso kaikki sarjat tästä

13.9.2021 11:30
Toni Rajamäki
Effien Suomen-kilpailussa taistellaan palkinnoista viidessä eri sarjassa ja 39 eri alakategoriassa.

Maailman laajimman markkinoinnin tehokkuutta mittaavan kilpailun Effie Awardsin Suomen-kisaan on otettu mukaan kuusi uutta alakategoriaa, tiedottaa Marketing Finland.

Effie Awards Finland -kilpailussa jaetaan palkintoja tutusti viidessä eri sarjassa, joista jokaisessa on useita alakategorioita. Erikoissarjaan uusiksi alakategorioiksi valikoituivat Non-Profit, Vaikuttajamarkkinointi, Performance-markkinointi ja Sosiaalinen media. Tuotteet ja palvelut -sarjaan uutena alakategoriana tuli Yritys-, tuote- tai palveluinnovaatio. Kauppa & Kuluttaja -sarjassa uutena alakategoriana on Asiakaskokemus.

Kilpailuun ilmoittautuminen on jo auennut. Ensimmäinen määräaika on 7. lokakuuta. Finalistit julkaistaan 17. joulukuuta, ja kilpailu käydään helmikuussa 2022.

Effie Awards Finland -kilpailun järjestää Marketing Finland. 20 vuotta täyttävän kilpailun pääyhteistyökumppanina jatkaa Sanoma. Päätuomarina toimii SEKin luova johtaja Suvi Lähde, ja ohjausryhmää johtaa Bob The Robotin toimitusjohtaja Miska Rajasuo.

– Tänä vuonna tulemme näkemään brändejä ja toimistoja, jotka ovat onnistuneet löytämään tulevaisuuden suunnan ja yhdessä luoneet oman menestysreseptinsä. Kilpailutyöt on tehty uudessa normaalissa, jota elämme, ja ne toimivat loistavina suunnannäyttäjinä myös muille, sanoo Marketing Finlandin toimitusjohtaja Riikka-Maria Lemminki tiedotteessa.

Kilpailun kaikki sarjat ja alakategoriat:

Tuotteet ja palvelut
- Asuminen
- Autoilu & moottoriala
- Elintarvikkeet
- Elämykset & vapaa-aika
- Finanssipalvelut
- Julkis- ja kunnallishallinto
- Lemmikit
- Maatalous, teollisuus & rakentaminen
- Matkailu & turismi
- Muoti & kauneus
- Terveysala
- Yritys-, tuote- tai palveluinnovaatio

Positiivinen muutos
- Ympäristö - brändit
- Ympäristö - Non-Profit
- Sosiaalinen vastuu - brändit
- Sosiaalinen vastuu - Non-Profit

Media
- Mediaidea
- Mediateho
- Mediainnovaatio

Kauppa ja kuluttaja
- Brändiratkaisu
- Data-Driven
- Mediainnovaatio
- Uusi tuote tai palvelu
- Verkkokauppa
- Asiakaskokemus

Erikoissarja
- Ajankohtainen markkinointiteko
- Brändätyt sisällöt
- Brändikokemus
- B2B - yritysmarkkinointi
- Daavid vs. Goljat
- Kohderyhmä
- Pienet ja alueelliset budjetit
- Renessanssi
- Strateginen markkinointi
- Yrityskuva
- Non-Profit
- Performance-markkinointi
- Vaikuttajamarkkinointi
- Sosiaalinen media

Kilpailun ohjausryhmä:

Minna Hämäläinen, markkinointijohtaja, Neste


Mika Häyrinen, toimitusjohtaja, IPG Mediabrands Finland


Kati Kivimäki, toimitusjohtaja, Mall of Tripla


Tommi Kortesniemi, luova johtaja, Sherpa


Anna Lehtisalo, toimitusjohtaja, Villivisio


Riikka-Maria Lemminki, toimitusjohtaja, Marketing Finland


Rainer Lindqvist, markkinointijohtaja, Kotipizza Group


Tommy Mäkinen, luova johtaja, Folk Finland


Jani Niipola, freelance-toimittaja ja kirjailija


Miska Rajasuo, toimitusjohtaja, Bob The Robot


Pauli Waroma, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Lääkärikeskus Aava


Satu Yrjänen, toimitusjohtaja, Kantar TNS

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)