UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
B2C-markkinointi
Kolumni
Sain urani huonoimman neuvon, kun esihenkilö veti minut asiakaspalaverin jälkeen sivuun ja kertoi minun esittäytyneen väärin
28.4.2022 7:00
Kesti kauan ennen kuin tajusin, kuinka myrkyllinen neuvo oli. Se perustuu ajatukseen, että asiantuntijan arvo on tiedossa ja tieto pysyy muuttumattomana tilanteesta riippumatta, kirjoittaa Ulla Jones.
Ulla Jones
Kolumni
Moni hukkaa mahdollisuuden orgaaniseen näkyvyyteen YouTubessa – mainostaminen voi olla kohtalokas virhe
27.4.2022 7:05
Monessa somekanavassa sisällön elinkaari voidaan mitata tunneissa. YouTubessa kiinnostavalle sisällölle voi saada orgaanista näkyvyyttä vielä kuukausia julkaisun jälkeenkin, kirjoittaa Antti Sipilä.
Antti Sipilä
Brändit
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Eläinten oikeuksia puolustava Peta kasvatti kampanjallaan McDonald’sin myyntiä
25.4.2022 13:15
McDonald's sai yllättävää vetoapua kasvipohjaisen hampurilaisen myyntiin. Netflix harkitsee mainosten tuomista palveluunsa. Disney on luonut emotionaalisimman siteen kuluttajiin, kertoo tuore tutkimus
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Digimarkkinoinnin uranuurtaja Mika Koivula haluaa luoda tekoälyn avulla talouskasvua Suomeen
25.4.2022 11:30
Tekoäly voisi olla suomalaisyritysten valttikortti kansainvälisessä kilpailussa, mutta suomalaisia on tähän mennessä leimannut kokeilunhalun puute, joka jarruttaa kasvua.
Toni Rajamäki
Mainonta
Karkaatko sinäkin mainostauolla jääkaapille, MTV:n yksikön johtaja Susa Valvio?
25.4.2022 7:05
MarkkinointiUutiset haastoi MTV:n People, Brand & Culture -tiimiä johtavan Susa Valvion paljastamaan, näprääkö hän mainostauolla kännykkää tai karkaako jääkaapille.
Iina Kansonen
Media
Mainosmarkkinaan mukaan lähtemistä miettivä Netflix voisi olla “streaming-palveluiden Hesarin etusivu”, sanoo asiantuntija
22.4.2022 11:20
Markkinoinnin asiantuntijoiden mukaan Netflix voisi tarjota mainostajille mielenkiintoisen vaihtoehdon, joskin kysymysmerkkejäkin löytyy.
Toni Rajamäki
Kolumni
Tämä on avoin kirjeeni sinulle, ensimmäistä kertaa esihenkilönä työskentelevä
22.4.2022 8:23
Nämä sanat olisin toivonut jonkun sanovan minulle, kun olin ensimmäistä kertaa esihenkilönä, kirjoittaa Jemmi Laaninen.
Jemmi Laaninen
Brändit
Uusi kotimainen mediapalveluyhtiö sijoittaa hittituotteita kehittäneen KomeroFoodin markkinointiin ja mainontaan miljoona euroa
21.4.2022 11:50
8 Media Ventures Oy tarjoaa rahoitusta media for equity -periaatteella.
Toni Rajamäki
Kolumni
Piileskelin bisnesseminaarissa naistenhuoneessa, koska yhteistyöehdotukset kävivät liian henkilökohtaisiksi
19.4.2022 14:10
Aloittelevana asiakaspäällikkönä jouduin pohtimaan, mitä tapahtuu yhteistyölle, jos annan ahdistelevalle asiakkaalle litsarin ja käsken jättämään minut rauhaan, kirjoittaa Marica Thorén.
Marica Thorén
Kolumni
Suomalaiset markkinoijat pelkäävät arvioida työnsä tuloksellisuutta euroissa, ja silloin on turha haaveilla kulmahuoneesta
19.4.2022 7:05
Jos emme itse ole valmiita tarttumaan lapioon ja tekemään töitä työmme tuloksellisuuden osoittamiseksi, on ihan turha peräänkuuluttaa kulmahuoneeseen pääsyä, kirjoittaa Mika Hyötyläinen.
Mika Hyötyläinen
Brändit
Neljä toimitusjohtajaa kertoo, näkyykö kaoottinen maailmantilanne suomalaisyritysten markkinointi-investoinneissa
13.4.2022 15:00
Haastavina aikoina yritysten kannattaa kääntää katse brändinrakentamiseen, neuvovat asiantuntijat.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Asiantuntijat povaavat: Yhdysvaltalaisten mainos- ja markkinointiteknologioiden käyttö vaarassa EU-viranomaisten Google Analytics -päätösten myötä
13.4.2022 12:30
"Tilanne todennäköisesti koskee kaikkia alustoja, jotka Google Analyticsin tapaan prosessoivat Euroopan tietosuoja-asetusten piiriin kuuluvien henkilöiden evästedataa", sanoo Anders Pilgaard Andersen.
Toni Rajamäki
Luovuus
🔍 Tätä on markkinointityö tulevaisuudessa: toimistot valtaavat Mood & Empathy Manager, Head of Bot Creative ja Machine & People Ethics Manager
13.4.2022 7:05
Erillisten markkinointiosastojen aika saattaa olla pian ohi, sanoo Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun markkinoinnin laitoksella toimiva tutkijatohtori Juho-Petteri Huhtala.
Iina Kansonen
Digitaalisuus
Klarna on alkanut panostaa aiempaa vahvemmin julkaisijatoimintaansa – ruotsalaisjätti haluaa haastaa Googlen ja Facebookin kaltaiset jätit
12.4.2022 8:50
Klarna on muun muassa tehnyt yritysostoja, joiden avulla mainostajia pyritään palvelemaan entistä paremmin.
Toni Rajamäki
Brändit
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Unilever lakkautti markkinointijohtajan roolin, Ogilvy UK päättää yhteistyön tiettyjen vaikuttajien kanssa
11.4.2022 13:45
Viime viikolla puheenaiheiksi nousivat muun muassa Unilever, Ogilvy ja Twitter.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Tutkimus: Lähes kaikki messukävijät suosivat fyysisiä tapahtumia
11.4.2022 11:45
Ammattimessuilla normaalivuosina säännöllisesti käyneistä vastaajista yli neljäsosa kokee, että uusiin tuotteisiin ja palveluihin tutustuminen on ollut pandemian seurauksena normaalia vaikeampaa.
Toni Rajamäki
Brändit
Battery lanseerasi “perinteistä poikkeavan” tuotteen yhdessä Isac Elliotin kanssa
11.4.2022 11:00
“Olemme päässeet luomaan jotain todella uniikkia kuluttajille”, kertoo Batteryn tuotepäällikkö Anni Lehtinen.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Lähes joka neljänneltä pk-yritykseltä puuttuu markkinointistrategia – näin ongelma näkyy yrityksissä
11.4.2022 9:30
Tutkimuksen teettäneen viesintätoimisto Aivelan toimitusjohtajan Aino Pajukankaan mukaan monissa pk-yrityksissä ei vielä ymmärretä markkinointiviestintää riittävästi.
Toni Rajamäki
Kolumni
Moni organisaatio on nyt kriisissä, koska palkkasi tulevaisuustarkkailijan sijaan kasvuhakkerin
11.4.2022 7:05
Kun riittävän moni taho jähmettyy, syntyy markkinoiden häiriötila. Kutsun sitä kriisiyhteiskunnaksi. Siinä tilassa moni organisaatio on tällä hetkellä, kirjoittaa Nea Barman.
Nea Barman
Digitaalisuus
Myrsky mekasti Grand Onessa ja teki historiaa, TBWA\Helsinki jälleen Vuoden yritys
7.4.2022 23:30
Bob the Robotin virtuaalivaikuttaja voitti kampanjapuolen Grand Prix’n ja viisi eri sarjaa.
Toni Rajamäki
Luovuus
Duunitorin poikkeuksellinen konsepti on kerännyt jo yli 15 miljoonaa näyttökertaa – kaupallinen johtaja Lauri Iso-Markku kertoo, mihin menestys perustuu
7.4.2022 9:25
Vuoden mittaisesta #Koeaika-projektista tuli jättimenestys, jolle suunnitellaan nyt jatkoa.
Toni Rajamäki
Brändit
Kieli poskessa tehdystä markkinoinnistaan tunnettu suomalaisyritys Valco sai yllättävää huomiota, ja myynti lähti rakettimaiseen nousuun
6.4.2022 10:15
Valcon sivuillta otettu kuvakaappaus levisi suositulla huumorisivustolla, mikä toi yrityksen verkkosivuille kymmeniä tuhansia kävijöitä.
Toni Rajamäki
Brändit
🔍 Elina Koivisto selvitti datan avulla, kuinka vaikuttavia Suomen vastuullisimmaksi äänestetyt brändit tosiasiassa ovat: ”Mielikuvat eivät aina vastaa todellisuutta”
6.4.2022 7:05
Yritysten ja brändien vastuullisuutta ei voi mitata kuluttajien mielikuvilla, Upright Projectin markkinointijohtaja Elina Koivisto muistuttaa.
Iina Kansonen
Kolumni
Menestyneimmät yritykset eivät sorru näihin markkinoinnin self-help-ohjeisiin – älä sinäkään
5.4.2022 9:20
Yhden markkinointitoimenpiteen radikaali suosiminen on vähän kuin harrastaisi seksiä vain lähetyssaarnaaja-asennossa: mahdollisuuksia hukataan ja eikä kaikkea potentiaalia saada hyödynnettyä, kirjoittaa Markus Nieminen.
Markus Nieminen
Digitaalisuus
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Tutkimuksen mukaan kolmasosa Facebookin kiinnostusten perusteella tehtävästä kohdennetusta mainonnasta on epätarkkaa
4.4.2022 14:45
Tuore tutkimus Facebook-mainonnasta yllätti, Nike keräsi innovatiivisella kampanjallaan huomiota ja Wendy’s toi hampurilaiset metaversumiin.
Toni Rajamäki
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.