Matthias Blonski / Unsplash
Digitaalisuus

Levi’s-brändistään tunnettu yhtiö lisää moninaisuutta muotikuvastoon käyttämällä virtuaalisia malleja mainoksissaan

27.3.2023 15:20
Satu Hurme
Tekoälyn generoimien mallien halutaan vastaavan enemmän asiakaskunnan ulkonäköä.

Brändeistään, kuten Levi’s ja Dockers tunnettu muotialan yhtiö Levi Strauss & Co tiedotti aloittavansa yhteistyön digitaalisen muotistudio  Lalaland.ain kanssa. Lalaland.ai luo tekoälyn avulla kustomoituja malleja Levi Straussin mainoksiin ja kuvastoihin. Ensimmäiset virtuaaliset mallit nähdään yrityksen mainoksissa myöhemmin tänä vuonna.

Yhteistyön tarkoituksena on saada muotikuvastosta moninaisempaa vartaloiden, iän, koon ja ihonvärin suhteen. Levi Strauss pyrkii saavuttamaan entistä personoidumman, inklusiivisemman ja vastuullisemman ostoskokemuksen.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

– Vaikkemme tulekaan korvaamaan ihmismalleja kokonaan tekoälyllä, olemme innoissamme mahdollisuuksista, joita yhteistyö voi tuoda asiakaskokemukseemme. Näemme muodin ja teknologian sekä taiteena että tieteenä. Olemme iloisia saadessamme aloittaa yhteistyön Lalaland.ain kanssa, sanoo global head of digital and emerging technology strategy Amy Gershkoff Levi Straussilta tiedotteessa.

Levi Straussilta kerrotaan, että asiakkaat haluavat nähdä malleja, jotka muistuttavat heitä. Jatkossa asiakkaiden on mahdollista valita, millaisen mallin päällä vaatteen haluaa nähdä. Yritys kertoo panostaneensa siihen, että myös ihmismallit edustaisivat yhtä moninaista joukkoa kuin heidän asiakaskuntansa.

Tekoälyn luomat malleja on nähty aiemmin myös muilla brändeillä. Lalaland.ai on esimerkiksi luonut tekoälymalleja myös Calvin Kleinille ja Tommy Hilfigerille.