MarkkinointiUutiset
MarkkinointiUutiset
Uusimmat
Media
Ilmiöt
Luovuus
Näkökulma
Digitaalisuus
Brändit
Toimistot
Mainonta
Etusivu
Media
Ilmiöt
Luovuus
Näkökulma
Digitaalisuus
Brändit
Toimistot
Mainonta
Tekijät
Ota yhteyttä
Tietosuojaseloste
Artikkelit joiden aihe on
Teknologia
Digitaalisuus
R-kioski otti viime vuonna tekoälyyn pohjautuvan ratkaisun käyttöön yli 400 kioskissaan Suomessa
Lisääntyneen automaation mukanaan tuomat tulokset ovat olleet positiivisia.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Punamusta Media ostaa 77 henkilöä työllistävän suunnittelu- ja ohjelmistoyrityksen
Kauppa on osa konsernin digitaalisten palveluiden kehittämisen strategiaa.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Digi-detox kaksinkertaisti simpukkapuhelinmarkkinat
Nokian puhelimia valmistava HMD Global odottaa vielä lisäkasvua.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Minecraftin mahdollisuudet huomattu markkinoinnissa – myös kiinteistöalan suuri toimija Caverion hyödyntää peliä koululaisille järjestetyssä kilpailussaan
Tavoitteena on lisätä alan houkuttelevuutta tulevaisuuden tekijöiden parissa.
Mikko Perttunen
Mainonta
DNA lanseeraa uudenlaisen puhelinten hinnoittelun – automatiikka hakee alimman markkinahinnan
Vertailussa ovat mukana kilpailijat ja suuret kodinelektroniikkaketjut.
Mikko Perttunen
Toimistot
Suomalaiset markkinointiteknologia-alan toimijat jälleen listattu – yritysten määrä kasvanut jo 180:een
MarkkinointiKollektiivi julkaisi tänään tuoreimman Finnish Martech Landscape -koosteen Data & markkinointiteknologia -tapahtumassaan.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Työharjoittelija loi peliympäristöä, ja voittajan valitsee Lakko – Helenin kampanjassa lapset oppivat energiamuodoista Minecraft-pelin kautta
Isossa osassa koteja kaivataan tukea energiakasvatukseen.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Suomalainen metaversumiyritys Burst kimppaan supertähtiä pursuavan yhdysvaltalaisagentuurin kanssa
Endeavor Group omistaa oikeudet muun muassa Super Bowliin, mikä voi olla kiinnostava mahdollisuus suomalaisillekin.
Mikko Perttunen
Media
Televisio on edelleen olohuoneen keskipiste – maksullisten suoratoistopalveluiden käyttö kasvaa
Eurooppalaiset suhtautuvat mainosrahoitettuun tarjontaan aiempaa positiivisemmin.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Tekoäly valjastettiin konsepti- ja sisustussuunnittelun avuksi Sokos Hotellien ja Sherpan yhteisprojektissa
Tekoälyteknologia auttaa rikkomaan kaavoja ja tekee luovasta työstä monipuolisempaa.
Satu Hurme
Digitaalisuus
Tulevaisuuden brändi ottaa asiakkaat mukaan kehitykseen, luo yhteisön ja tarjoaa uniikkeja elämyksiä
Loputtoman datavirran keskellä brändien on osattava hyödyntää dataa oikein esimerkiksi laskemalla asiakkaan elinkaaren arvo ja selvittämällä, milloin ja miten he käyttävät rahaa.
Satu Hurme
Näkökulma
Tekoäly ja teknologia vievät toivottavasti työt sekä sinulta että minulta
Kutsukaa minua scifi-romantikoksi, mutta pitkällä aikavälillä teknologian tulisi mahdollistaa se, ettei ole enää työtä – vain harrastuksia, kirjoittaa MarkkinointiUutisten toimittaja Mikko Perttunen.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Elektroniikan kotiinkuljetukset yleistyvät – Wolt kuljettaa Verkkokauppa.comin tuotteita jo vuorokauden ympäri
Älypuhelinten kierrätysaste on matala osin siitä syystä, että puhelimia jätetään ”pahan päivän varalle”.
Mikko Perttunen
Brändit
F1-legenda Mika Häkkinen yhteistyöhön suomalaisen sähkömoottoripyörävalmistajan kanssa
Verge Motorcyclesille ensimmäinen fyysinen liike Monacoon.
Mikko Perttunen
Brändit
Turun kaupunginkirjasto toi yhdessä Toyotan kanssa sähköauton lainattavaksi kirjastosta
Lainausajat vietiin käsistä alle puolessa tunnissa.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Kävijävirtoja ennustavaa Tampereen Pulssi -työkalua pilotoidaan lätkän MM-kisoissa
Työkalun luomat ennustetiedot mahdollistavat tulevaisuudessa muun muassa kohdennetumman markkinoinnin.
Mikko Perttunen
Mainonta
Helsingin ulkomainonnan operaattorit vaihtuvat kesällä
Mainoslaitteita tulee yli kymmenen vuoden sopimuksella myös kantakaupungin ulkopuolelle.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Euroviisuissa Suomea edustava Käärijä esillä Fortnite-Helsingin Senaatintorilla
Vain muutama viikko sitten julkaistulla työkalulla toteutettu virtuaalitori on tiettävästi lajissaan maailman ensimmäinen.
Mikko Perttunen
Media
Helsingin Sanomat sissimarkkinoi sananvapautta Venäjälle videopelin kautta
Venäjällä suosittua Counter-Strikea ei ole ainakaan toistaiseksi kielletty.
Mikko Perttunen
Näkökulma
Markkinoinnin yksi suurimpia uhkia on insinööriytyminen – nyt jos koskaan on syytä palata perusasioihin
Sanotaan, että suomalaiset ovat insinöörikansaa eivätkä siten ymmärrä markkinointia. Markkinointi-ihmisestä on kuitenkin hyvää vauhtia kehittymässä kaikkein pahin insinööri, kirjoittaa Antti Kaihlanen.
Antti Kaihlanen
Digitaalisuus
Zalandolla sovitetaan virtuaalisesti – farkuista haastavaa löytää oikea koko
Kokosuositukset ovat vähentäneet palautuksien määrää.
Mikko Perttunen
Luovuus
Helsingin keskustassa nähdään kesällä tekoälyinstallaatio, joka tutkii ihmisten rakkautta esineisiin
Taideprojektin myötä kansainvälinen valokuvataiteen museo Fotografiska saapuu ensimmäistä kertaa Suomeen.
Satu Hurme
Digitaalisuus
Puhelimesta maksupääte – rahastaa voi vaikka perunapellon laidalla
Sovellus on tarkoitettu Android-puhelimille.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Tekoälyn käyttö rekrytoinnissa jakaa mielipiteitä: “Tekoäly näyttäytyy epämääräisten uhkien ja mahdollisuuksien kautta”
Kansallisen rekrytointitutkimuksen mukaan noin kolmannes työnantajista lisäisi tekoälyn käyttöä rekrytoinneissa. Lähes yhtä moni on asiasta täysin eri mieltä.
Satu Hurme
Brändit
Keskuskauppakamarin Vuoden brändi -voittaja on iisalmelainen, joka kuuluu maailmallakin
Valintaa perusteltiin muun muassa ainutlaatuisuudella ja uudistumiskyvyllä.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Suomalainen M-Brain lanseeraa generatiiviseen tekoälyyn perustuvan markkinatrendien ennustustyökalun
Tiedonhaussa hyödynnetään kunkin alan uutisia, artikkeleita ja tietokantoja.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Kysely kertoo: Joka neljäs organisaatio ottaa markkinoinnin automaation käyttöön seuraavan vuoden sisällä
Sijoitetun pääoman tuotto nousi vastauksissa nyt keskeisimmäksi hyödyksi.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
ChatGPT ongelmissa Italiassa – viranomaiset kyseenalaistavat henkilötietojen keräämisen ja lapsille sopimattomat vastaukset
Tietoja kerätään muun muassa algoritmin ”kouluttamista” varten.
Mikko Perttunen
Luovuus
Porisuhdeneuvoja teki sen taas – putsasi myös Grand One -palkintopöydän
Vuoden yrityksen titteli Hasan & partnersille.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Levi’s-brändistään tunnettu yhtiö lisää moninaisuutta muotikuvastoon käyttämällä virtuaalisia malleja mainoksissaan
Tekoälyn generoimien mallien halutaan vastaavan enemmän asiakaskunnan ulkonäköä.
Satu Hurme
Digitaalisuus
Tekoäly neuvoo kuluttajan ostosten äärelle
Klarnan ja OpenAI:n shoppailutyökalu tulee ensin testiin Yhdysvalloissa ja Kanadassa.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Leopard-panssarivaunu jyrää tänä iltana Maikkarin uutisstudioon
Ukrainan asetoimituksia käsittelevässä uutisessa käytetään apuna lisättyä todellisuutta.
Mikko Perttunen
Brändit
Välimiesoikeus vahvisti Anton Holding II Oy:n lunastusoikeuden Avidlyn vähemmistöosakkeisiin
Kauppa alkaa olla loppusuoralla.
Mikko Perttunen
Toimistot
Saksalainen YOC osti suomalaisen Nostemedian
Yritys tavoittelee Keski-Euroopan lisäksi myös Pohjois-Euroopan markkinoita.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Suomalaiselle markkinointiteknologiayhtiö Geeklabille merkittävä rahoitus
1,5 miljoonan euron sijoituksen tavoitteena on muun muassa nopeuttaa yhtiön kasvua.
Mikko Perttunen
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Lähetys onnistui, käythän vielä hyväksymässä tilauksen sähköpostissasi.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.