Coca-Cola Company
Brändit

Kiinnostavimmat markkinointiuutiset maailmalta: Tiktokilla Yhdysvalloissa jo 150 miljoonaa käyttäjää, mutta tuleeko sovellus rapakon takana tiensä päähän?

24.3.2023 15:27
Mikko Perttunen
Olutpanimo palkittiin vuoden luovana markkinoijana toisen kerran putkeen. Coca-Cola puolestaan otti kopin tekoälystä.

MarkkinointiUutiset listaa viikoittain mielenkiintoisimpia markkinointialan uutisia maailmalta.

Suurpanimo toista kertaa vuoden luova markkinoija

Maailman suurin panimo AB InBev on valittu Vuoden luovan markkinoijan Cannes Lions -palkinnon saajaksi jo toisena peräkkäisenä vuonna. Se on samalla ensimmäinen brändi, joka saa huomionosoituksen kahdesti perättäin.

Palkinto on tunnustus AB InBevin toistuvista luovista onnistumisista, joka on johtanut myös liiketoiminnan kasvuun.

Viime vuoden Cannes Lionseissa panimo voitti yhteensä 49 palkintoa kymmenellä brändillä seitsemässä eri maassa.

AB InBevin brändejä ovat muun muassa Budweiser, Corona, Leffe ja Stella Artois.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

Tiktok kiinnostaa markkinoijia uhkakuvista huolimatta

75 prosenttia markkinoijista Yhdysvalloissa aikoo lisätä markkinointia Tiktokissa, vaikka uhkakuvana on koko sovelluksen kieltäminen maassa.

Capterran selvityksen perusteella markkinoijat kuitenkin tunnistavat myös ongelmat. 60 prosenttia vastaajista esimerkiksi on sitä mieltä, että huoli Tiktokin tietoturvasta ja sen aiheuttamista ongelmista kansalliselle turvallisuudelle on oikeutettua. 41 prosenttia jopa uskoo siihen, että Tiktok vakoilee yhdysvaltalaiskäyttäjiään.

Valtaosa markkinoijista ajattelee, että Tiktokin kieltämisellä olisi suuri vaikutus heidän yrityksensä some-markkinoinnin kokonaisuuteen.

Samalla Tiktok ilmoitti alkuviikosta rikkoneensa Yhdysvalloissa 150 miljoonan käyttäjän rajan.

Coca-Cola rohkaisee kuluttajia luomaan tekoälytaidetta

Coca-Cola julkisti tekoälyalustan, joka yhdistelee OpenAI:n GPT-4- ja DALL-E-teknologioita. Valikoiduilla markkinoilla kuluttajat voivat käyttää Coca-Cola-brändättyjä elementtejä luodakseen brändiin liittyvää tekoälytaidetta. Töitä tullaan käyttämään digitaalisissa mainostauluissa New Yorkissa ja Lontoossa.

Lisäksi kolmekymmentä sisällöntuottajaa valitaan Real Magic Creative -akatemiaan Coca-Colan pääkonttoriin, missä he pääsevät yhdessä luomaan sisältöä.