MarkkinointiUutiset
MarkkinointiUutiset
Uusimmat
Media
Ilmiöt
Luovuus
Näkökulma
Digitaalisuus
Brändit
Toimistot
Mainonta
Etusivu
Media
Ilmiöt
Luovuus
Näkökulma
Digitaalisuus
Brändit
Toimistot
Mainonta
Tekijät
Ota yhteyttä
Tietosuojaseloste
Artikkelit joiden aihe on
Ulkomainonta
Mainonta
Perheestä revityllä kampanjalla kerätään varoja Väestöliiton työhön
Kampanja nostaa esille perhe-elämään liittyviä ajatuksia ja tunteita.
Mikko Perttunen
Toimistot
Ulkomainontajätti Clear Channel keskittyy Yhdysvaltain markkinoille ja haluaa luultavasti eroon Euroopan toiminnoistaan
Toimintoja myydään pala palalta.
Mikko Perttunen
Luovuus
4000 kylpyposankkaa kisaa jälleen Aurajoessa syyskuussa – muistuttavat Itämeren roskataakasta
Hyväntekeväisyystempauksella halutaan avata keskustelua jokien roolista roskien kuljettajina.
Mikko Perttunen
Brändit
VR uusii juniensa visuaalisen ilmeen – hakee uuden brändin mukaisia ideoita suunnittelukilpailun avulla
Kilpailun palkintosumma on 30 000 euroa.
Mikko Perttunen
Mainonta
Italialainen olutbrändi rakentaa piazzan Helsingin keskustaan lauantaina
Brändin historia ulottuu 1800-luvulle saakka.
Mikko Perttunen
Mainonta
Kalat katukaivoissa muistuttavat kaupunkiroskaamisen vaikutuksesta vesistöihin
Suurin osa meren rantojen roskista on peräisin kaupungeista.
Mikko Perttunen
Toimistot
Jenny Sarasesta Outshinen asiakkuuksista vastaava johtaja
Helsingin ulkomainospaikkojen operointi moninkertaistaa yrityksen liikevaihdon.
Mikko Perttunen
Mainonta
Mustin ja Mirrin Cannes-palkittu kampanja ohitti lukkoon lyödyt suunnitelmat: ”Idea oli liian hyvä ohitettavaksi”
Markkinointipäällikkö Eveliina Rantahalvari muistuttaa, etteivät palkinnot ole kuitenkaan merkittävä tekijä kumppanin valinnassa.
Mikko Perttunen
Mainonta
Musti ja Mirri tuo koira- ja kissaversiot Tom of Finlandin taiteesta katukuvaan
Työt saivat Tom of Finland Foundationin virallisen lisenssin.
Mikko Perttunen
Mainonta
Kiinnostavimmat markkinointiuutiset maailmalta: Ostoskassipatsas keskelle New Yorkia
Yrityskauppoja martech-alalla. Snapchat menestyy myös Euroopassa. Adidas auttaa työntekijöitään opintolainojen maksussa.
Mikko Perttunen
Mainonta
Puhelinten murhaama mies ja eroottinen joulukalenteri lasten ulottuvilla aiheuttivat mielipahaa – huomautuksia Mainonnan eettiseltä neuvostolta
Piilomainonta Instagramissa johti myös huomautuksiin.
Mikko Perttunen
Mainonta
Nämä mainokset Ale Lauraéus valitsi viikon parhaiksi
Joukossa muun muassa Ikeaa ja Fifaa.
Mikko Perttunen
Mainonta
Helsingin ulkomainonnan operaattorit vaihtuvat kesällä
Mainoslaitteita tulee yli kymmenen vuoden sopimuksella myös kantakaupungin ulkopuolelle.
Mikko Perttunen
Mainonta
Cramo teki vuokravessoista markkinointipinnan pukemalla ne huomiota herättävään asuun
Alkuvaiheessa vessoja toimitetaan työmaille, mutta tulevaisuudessa myös tapahtumiin.
Mikko Perttunen
Mainonta
World Visionin ja TBWA\Helsingin kampanja nousi maailman parhaiden vastuullisuuskampanjoiden listalle
Toimitusjohtaja Sami Tikkanen myöntää, että jättiläisten seurassa näyttäytyminen vetää nöyräksi.
Mikko Perttunen
Mainonta
Postin brändijohtaja: ”Se, että kampanja herättää keskustelua, on ainoastaan hyvä asia”
Tuore Välitämme-kampanja keräsi kyllä huomiota, mutta vähemmän kiitosta.
Mikko Perttunen
Luovuus
MLL:n kampanjan ulkomainokset näkyvät vain öisin – kampanja muistuttaa tunneista, jolloin lapset kohtaavat pelottaviakin asioita verkossa, kun aikuiset eivät ole valvomassa
Sinisen valon sukupolvi -kampanjalla halutaan tukea vanhempia lasten mediakasvatuksessa.
Satu Hurme
Näkökulma
Ikiaikaiset ulkomainonnan lainalaisuudet pätevät taas - syynä digimainonnan kolmen sekunnin sääntö
Mainoksia ei enää muisteta yhtä hyvin kuin ennen. Se vaatii uudenlaista ymmärrystä mediasuunnittelusta ja -optimoinnista sekä luovasta suunnittelusta, kirjoittaa Anna Salo.
Anna Salo
Mainonta
83 prosenttia suomalaisista arvioi, että vaalimainonnalla on korkeintaan hyvin vähäinen merkitys omaan äänestämiseen
MarkkinointiUutisten ja Iro Researchin tutkimukseen vastanneet arvioivat parhaaksi mainoskanavaksi sosiaalisen median.
Mikko Perttunen
Brändit
Kiinnostavimmat markkinointiuutiset maailmalta: Tiktokilla Yhdysvalloissa jo 150 miljoonaa käyttäjää, mutta tuleeko sovellus rapakon takana tiensä päähän?
Olutpanimo palkittiin vuoden luovana markkinoijana toisen kerran putkeen. Coca-Cola puolestaan otti kopin tekoälystä.
Mikko Perttunen
Mainonta
S-ryhmä haastoi Suomen apteekkimonopolin täysin avoimella lobbauksella
Myös kampanjassa tehty virhe nousi uutiseksi.
Mikko Perttunen
Mainonta
Marko Mäkitalo valomainoksia valmistavan Tammerneonin uudeksi myyntijohtajaksi
Tavoitteena on myös kansainvälinen kasvu.
Mikko Perttunen
Mainonta
Koillismaan Osuuskauppa tuo mainosnäytöt kaikkiin alueensa toimipisteisiin
Näkyvyys on merkittävä myös Ruka-Kuusamon alueen turisteille.
Mikko Perttunen
Mainonta
Mustin ja Mirrin kampanja pakotti uudenvuoden juhlijat kohtaamaan kauhusta tärisevät lemmikit
Mahdollisesti neljännesmiljoona lemmikkiä sai viettää juhlaillan tavallista rauhallisemmissa merkeissä.
Mikko Perttunen
Mainonta
Elina Valtia JCDecaux’n Suomen toimitusjohtajaksi
Tulevalla toimitusjohtajalla on yli 20 vuoden kokemus media-alalta.
Mikko Perttunen
Mainonta
Mediamainonta kasvoi viime vuonna 4,1 prosenttia – verkkomainontaan käytettiin 700 miljoonaa euroa
Kantar palkitsi vuoden mainostajana norjalaisen ruoan verkkokauppa Odan.
Mikko Perttunen
Mainonta
Fazerin Sinisen kääre symboloi rauhaa uudessa kampanjassa
Fazerin tämän talven mainoskampanja on kunnianosoitus rauhalle ja itsenäisyydelle.
Satu Hurme
Mainonta
Mediamainonnan määrä kasvoi syksyllä: verkkomainontaan käytettiin ennätykselliset 173 miljoonaa euroa
Mainonnan määrä kasvoi verkkomediassa sekä elokuva- ja ulkomainonnassa. Muissa mediaryhmissä mainonnan määrä laski.
Toni Rajamäki
Media
Globaali kysely: Monet isot yhtiöt sanovat mediabudjettien laskevan ensi vuonna
WFA:n ja Ebiquityn tutkimus kertoo, että etenkin EMEA-alueella tulevaisuus nähdään haastavana. Isoimpina kärsijöinä ovat perinteiset mediat.
Toni Rajamäki
Toimistot
JC Decaux’n Suomen-osaston johdossa iso muutos: pitkäaikainen toimitusjohtaja jättää ruutunsa
Tuula Laukkarinen nimettiin vt. toimitusjohtajaksi. Uuden toimitusjohtajan etsiminen on alkanut.
Toni Rajamäki
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Lähetys onnistui, käythän vielä hyväksymässä tilauksen sähköpostissasi.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.