Toimistot

Vaikuttajamarkkinointiin keskittyvä mediatalo Vaikuttajamedia sai kaksi uutta osakasta

21.3.2023 9:25
Mikko Perttunen
Omistajapohjan muutoksilla vastataan alan trendeihin, joista yksi on Social SEO.

Vuonna 2018 perustettu mediatalo Vaikuttajamedia laajentaa omistajapohjaansa.

Hanna Voutilainen (kuvassa oikealla) tuo pitkän linjan osaamista kansainvälisestä markkinoinnista, SEO-optimoinnista ja digimainonnasta. Riina Keinonen-Mäkelällä (keskellä) on puolestaan laaja kokemus viestinnän asiantuntijatehtävistä isoissa organisaatioissa ja tapahtumatuotannossa.

Vaikuttajamedian toimitusjohtaja Johanna Tolppola (vasemmalla) kertoo tiedotteessa, että kiinnostusta osakkuuteen oli tullut monesta suunnasta, mutta hän halusi ottaa mukaan vaikuttajan roolissa pitkään olleet Voutilaisen ja Keinonen-Mäkelän.

Yrityksen strategia nojaa globaaleihin ilmiöihin ja vaikuttajamarkkinoinnin trendeihin.
MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

Voutilainen on ollut myös perustamassa vaikuttajien tietopankkia ja yhteisöä, VAMA Networkia, joka on osa Vaikuttajamediaa.

– Uskon, että toisiaan täydentävien osaamisalueidemme kanssa luomme Vaikuttajamediasta entistä arvokkaamman kokonaisuuden ja olemme osaltamme mukana kehittämässä koko alaa tehokkaasti eteenpäin, Voutilainen kommentoi tiedotteessa.

Tolppolan mukaan omistajapohjan muutos syventää ja laajentaa Vaikuttajamedian palveluita. Yrityksen strategia nojaa globaaleihin ilmiöihin ja vaikuttajamarkkinoinnin trendeihin.

– Yhtenä isona nousevana trendinä maailmalla on perinteisen SEO-optimoinnin sijaan niin sanottu Social SEO. Seuraajat hakevat sosiaalisen median kanavista yhä enemmän inspiraation lisäksi faktaa. Olemme jo Vaikuttajamedian alkuajoista saakka panostaneet kaupallisten yhteistöiden SEO-optimointiin. Nyt tahdomme ensimmäisten joukossa olla tuomassa myös Social SEO -yhteistöitä, joissa päätavoitteena on asiakkaan löytyminen eri kanavista tietyillä hakusanoilla, Tolppola avaa tiedotteessa.

Vaikuttajamedian mukaan sosiaalisessa mediassa aitouden arvostus jatkaa nousuaan. Iso osa brändeistä ja seuraajista ei enää arvosta kiiltokuvamaista sisältöä, vaan elämän rosoisuus saa näkyä. Vaikuttajilta myös odotetaan aiempaa enemmän kannanottoja yhteiskunnallisiin teemoihin ja vaikuttajien rooli vastuullisessa tiedonvälityksessä kasvaa.

– Minulle vastuullinen vaikuttajamarkkinointi on ollut sekä työssäni viestintäkonsulttina että itse vaikuttajana ensiarvoisen tärkeä asia. Mikro- ja nanovaikuttajien hyödyntäminen yhteistöissä on yksi vaikuttajamarkkinoinnin kasvavista trendeistä. On iso etu ja rikkaus, että Vaikuttajamedian listoilta ja verkostoista löytyy kaikenkokoisia vaikuttajia, Keinonen-Mäkelä kommentoi tiedotteessa.