UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
Verkkokauppa
Ilmiöt
B2B-verkkokaupoille on valtava tarve, mutta yritykset pitäytyvät perinteisissä myyntitavoissa – yrittäjä Samuli Salosen mukaan muutokselle ei ole ylitsepääsemättömiä esteitä
5.10.2022 10:15
Myös B2B-liiketoiminnassa kauppaa tekevät ihmiset, mutta siitä huolimatta yritysten välinen kaupanteko on jäänyt kehityksessä jälkeen.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Päivittäistavaroiden verkkokauppa kasvoi 70 prosenttia koronapandemiaa edeltäneestä ajasta
30.9.2022 10:25
Kuluttajat käyttävät rahaa erityisesti matkailuun ja ulkona syömiseen, kertoo kuluttajien rahankäyttöä tutkiva tuore selvitys.
Iina Kansonen
Brändit
Boozt nimitti maajohtajan Suomeen: pyrkii vahvistamaan markkina-asemaansa johtavana pohjoismaisena tavaratalona
29.9.2022 15:00
Suomen maajohtajan nimittämisellä halutaan vahvistaa Booztin brändiä Suomessa ja parantaa suomalaisten ostokokemusta.
Iina Kansonen
Brändit
Isossa-Britanniassa ja Ruotsissa second hand -markkinaa valloittanut brändi saapuu Suomeen
23.9.2022 10:40
20-vuotias yritys laajentaa pitkästä aikaa uuteen markkinaan.
Toni Rajamäki
Media
Jenna perusti Itä-Helsinki-verkkomedian, koska kyllästyi valtamedian tapaan kuvata aluetta: ”Stereotypiat ja ennakkoluulot kukoistavat”
26.9.2022 7:05
Noin 10 000 lukijaa kuussa tavoittava media perustettiin apurahojen voimin, mutta saa nykyään tuloja muun muassa natiivi- ja bannerimainonnasta. Perustaja Jenna Lehtonen sijoittaa siihen myös omaa rahaa.
Iina Kansonen
Digitaalisuus
Suomalaisten verkko-ostaminen jatkoi kasvuaan
18.8.2022 8:45
Verkko-ostamisen suosio on räjähtänyt korona-aikana, eikä kehitykselle näy loppua.
Toni Rajamäki
Brändit
Zalando lähti ensimmäistä kertaa yhteistyöhön suomalaisen rannekellobrändin kanssa
15.6.2022 11:10
Vuonna 2018 perustettu Rohje on rakennettu digitaalisten kanavien ja kansainvälisen verkkokaupan varaan.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Selvitys kertoo, mitkä ovat suomalaisten suurimpia verkkokauppaan liittyviä huolenaiheita
14.6.2022 10:25
Kolme neljästä suomalaisesta kokee verkko-ostamisen turvalliseksi.
Toni Rajamäki
Kolumni
Sheinistä tuli verkkokauppapahis, jollaista ei olisi koskaan pitänyt syntyä – jopa 100 000 suomalaista haksahti
3.6.2022 12:35
Korona kasvatti verkkokauppaa ja auttoi luomaan luokatonta ultrapikamuotia verkossa myyviä hirviöitä, jotka algoritmeja hyödyntäen lanseeraavat päivittäin jopa 6000 uutta kertakäyttövaatetta, kirjoittaa MarkkinointiUutisten päätoimittaja Iina Kansonen.
Iina Kansonen
Digitaalisuus
Verkko-ostajien käyttäytyminen on muuttunut kompleksiseksi – Googlen mainosliiketoiminnasta Suomessa vastaava Jonna Toikka antaa viisi vinkkiä verkkokauppiaille
27.5.2022 11:35
Toikka muistuttaa, että brändien pitäisi muun muassa panostaa trendien seuraamiseen ja oikeanlaisen tiedon antamiseen.
Toni Rajamäki
Brändit
Robin Baden perustama bränditalo on kerännyt jo lähes 50 miljoonan dollarin rahoituksen
19.5.2022 12:55
Bade perusti Jonne Välilän ja Erika Ottelan kanssa viime vuonna yrityksen, joka ostaa ja kehittää kuluttajabrändejä.
Toni Rajamäki
Brändit
Oda kasvattaa panoksiaan ruoan verkkokauppakilpailussa: aloittaa saman päivän kotiinkuljetukset
27.4.2022 10:40
Alkuvuodesta Suomessa aloittanut norjalaisyritys laajentaa toiminta-aluettaan.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Salesforcen luvut kielivät, että verkkokaupan huima kasvukulku on tullut päätökseensä
22.4.2022 9:05
Verkkokauppa on kasvanut pandemia-aikana isoin askelin, mutta tämä vuosi näyttää muuttaneen suunnan – ainakin hetkellisesti.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Amazonin Suomeen laajentuminen on saattanut siirtyä, mutta kannattaako yritysten jo varautua verkkokauppajätin saapumiseen?
14.4.2022 13:20
Amazonin on arvioitu tulevan Suomeen jo tänä vuonna, mutta yhtiötä läheltä seuraavan asiantuntijan mukaan aikataulu on saattanut venyä.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Alepa alkaa toimittaa ruokaa ihmisten koteihin robotilla, joka suunnittelee tekoälyn avulla itselleen sopivimman reitin
12.4.2022 12:00
Alepa on Suomen ensimmäinen kauppa, joka ottaa käyttöönsä ruoan robottikuljetukset.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Myrsky mekasti Grand Onessa ja teki historiaa, TBWA\Helsinki jälleen Vuoden yritys
7.4.2022 23:30
Bob the Robotin virtuaalivaikuttaja voitti kampanjapuolen Grand Prix’n ja viisi eri sarjaa.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
“Ruotsin verkkokauppa on Suomen omaa edellä noin viisi vuotta” – Klarnan maajohtaja Jacob Segercrantz kertoo, mihin suomalaisten verkkokauppojen pitäisi panostaa
5.4.2022 10:15
Segercrantzin mukaan suomalaisilla verkkokaupoilla on muutamia kipupisteitä, joihin olisi syytä kiinnittää huomiota.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Klarna julkaisee uuden Open Banking -brändin, joka tarjoaa yksinkertaisen yhteyden tuhansiin pankkeihin
1.4.2022 12:50
Klarna Kosma nopeuttaa mahdollisuutta tavoittaa käyttäjiä maailmanlaajuisesti.
Minna Lehto
Digitaalisuus
Fonecta ostaa verkkokauppoihin keskittyneen Eecon – tavoitteena tehdä myös B2B-verkkokaupasta sujuvaa
25.3.2022 16:00
Yrityskaupan myötä Fonecta vahvistaa verkkokauppaosaamistaan merkittävästi.
Minna Lehto
Brändit
Foodora aikoo mullistaa verkkokauppojen toimitukset uuden yhteistyönsä myötä
25.3.2022 8:55
Ruoan kotiinkuljetuksista tunnettu Foodora aikoo tarjota asiakkailleen entistä nopeammat kotiinkuljetukset NShiftin avulla.
Toni Rajamäki
Brändit
Klarna yhteistyöhön MobilePayn kanssa: ”Mobiiliostamisen rooli on korostunut”
17.3.2022 9:05
Suomalaiset voivat jatkossa valita MobilePayn maksutavaksi Klarnan kassalla.
Iina Kansonen
Digitaalisuus
Helsinki Outlet avaa verkkokaupan alan ensimmäisten joukossa Euroopassa – ”Monikanavaisesta asiakaskokemuksesta tulee elinehto menestymiselle”
3.3.2022 11:20
Helsinki Outlet hakee monikanavaisuudella lisämyyntiä ja asiakaskokemuksen vahvistusta.
Minna Lehto
Digitaalisuus
Verkkokaupan osuus globaalista vähittäismyynnistä jo neljännes vuonna 2025 – ”Internetin yleistyminen vauhdittaa kasvua vuosi vuodelta”
28.2.2022 16:45
Tietokoneella tehdyt verkkokauppatilaukset ovat edelleen suosituimpia, mutta mobiilitilaukset kurovat eroa kiinni.
Minna Lehto
Digitaalisuus
Suomalainen verkkokauppapalvelu julkaisi uuden kassaratkaisun – tarjoaa yhteensopivuuden myyntipisteen ja verkkokaupan välille
24.2.2022 13:35
Uusi MyCashflow Kassa -ratkaisu pyrkii vähentämään tarvetta useille eri järjestelmille.
Minna Lehto
Ilmiöt
Suomalaisella muotialalla merkittävät kansainväliset kasvumahdollisuudet – ”Voimme hyödyntää vastuullisia innovaatioita ja digitalisaatiota”
23.2.2022 13:55
Kansainvälinen muotiala elää teolliseen vallankumoukseen verrattavissa olevaa murroskautta, todetaan Business Finlandin teettämässä raportissa.
Minna Lehto
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.