Meta ja Google kertoivat viime viikolla vuoden kolmannen neljänneksen tuloksistaan, ja kumpikin yhtiö sai pettyä jäätyään ennusteista mainostuloissaan. Metan kokonaisliikevaihto laski miljardilla dollarilla viime vuoden vertailuajankohtaan nähden, kun taas Google kasvoi maltillisesti mutta jäi ennusteista.
Myös Metaa ja Googlea pienemmät teknologiayhtiöt ovat saaneet pettyä kolmannella kvartaalilla, mikä kielii mainostajien varovaisuudesta haastavassa maailmantilanteessa.
Yksi jättiläinen kuitenkin yllätti: verkkokauppayhtiö Amazon raportoi kasvattaneensa mainostulojaan vauhdilla.
Amazonin koko liikevaihto jäi odotuksista, mutta mainossegmentin liikevaihto kasvoi viime vuodesta peräti 25 prosentilla ja oli 9,5 miljardia dollaria, joka on yhtiön historian toiseksi suurin lukema. Ennätysmyynti, 9,7 miljardia dollaria, on viime vuoden neljänneltä kvartaalilta.