UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
Vastuullisuus
Ilmiöt
Joulunviettotavat muuttuvat vastuullisempaan suuntaan – lahjojen alkuperästä ollaan jo tarkkoja
14.11.2023 11:21
Neljännes suomalaisista kertoo käyttävänsä jouluun rahaa aiempaa vähemmän.
Mikko Perttunen
Mainonta
Erma&Reinikaisen suunnittelema Adoptiolive-kampanja paljastaa kissakriisin – livelähetystä löytökissoista voi seurata vaikka bussipysäkillä
9.11.2023 9:02
Suomessa hylätään vuosittain vähintään 20 000 kissaa.
Mikko Perttunen
Viestintä
Finalistit valittu Keskuskauppakamarin Vuoden vastuullisuusteoksi
7.11.2023 8:49
Ehdotuksia annettiin kaikkiaan yli 50, joista finaaliin valittiin kolme.
Mikko Perttunen
Mainonta
Nuku yö ulkona palkittiin matkailun Vuoden 2023 markkinointikampanjana
6.11.2023 11:24
”Tiedostamme, että meillä on toimiva konsepti, joka mahdollistaa myös suuret saavutukset, vaikka resurssit ovat verrattain pienet.”
Mikko Perttunen
Kolumni
Kädenlämpöinen vastuullisuusmössö on menetetty mahdollisuus aikana, jolloin bisnekseltä voi odottaa radikaalia vaikuttavuutta ja näkemyksellisyyttä
6.11.2023 8:54
Osallistuin hiljattain paneelikeskusteluun, jossa terävien kanssapanelistien kera tunnistimme keskeisen nykymarkkinointiviestintää vaivaavan ongelman: Vastuullisuudesta on tullut mediassa hymistelevää mössöä, kirjoittaa Petteri Lillberg.
Petteri Lillberg
Ilmiöt
Älä osta mitään -päivää vietetään tänä vuonna jo 30. kerran – ylikulutus kiihdyttää ilmastonmuutosta ja luontokatoa
3.11.2023 12:56
Kampanja on vuosien saatossa kehittynyt koko marraskuun mittaiseksi.
Mikko Perttunen
Brändit
Suomen vastuullisin tuote -kilpailun voittajat on valittu – yleisön suosikki Haltin parkatakki
3.11.2023 11:45
Kategorioiden voittajiksi selviytyivät keitto, käytetyt tietokoneet ja vaatteiden korjaus- ja huoltopalvelu.
Mikko Perttunen
Kolumni
Greenhushing-trendi vaarantaa yritysten vastuullisuustyön
7.11.2023 7:05
Meidän täytyy estää yrityksiä lähtemästä greenhushingin tielle. Jos syytösten pelko tai halu päästä helpommalla ajaa yrityksen vaikenemaan ilmastoasioista, sen ympäristövaikutusten arviointi vaikeutuu ja vastuullisuusajattelu ottaa takapakkia, kirjoittaa Anna Salo.
Anna Salo
Brändit
MarkkinointiUutisten kysely: Brändien kantaaottavuudella suuri vaikutus ihmisten ostopäätöksiin – ympäristöasiat koetaan tärkeimmiksi
3.11.2023 10:47
Nuoret ja naiset odottavat brändeiltä yhteiskunnallisia kannanottoja eniten.
Mikko Perttunen
Mainonta
Mediateon ulkomainosnäytöt täyttyvät yhdeksi päiväksi pelkästään hyvästä
31.10.2023 8:18
Yhtiö tukee yhteiskunnallisten toimijoiden lisäksi myös kestävämmän tulevaisuuden eteen uraauurtavaa työtä tekeviä pienyrityksiä.
Mikko Perttunen
Viestintä
Markkinoinnissa ja viestinnässä tulisi puhua vaikuttavuudesta ”vastuullisuusmössön” sijaan, sanoo asiantuntija
25.10.2023 12:54
Petteri Lillbergin mukaan asiat menevät eteenpäin ja muutosta tapahtuu silloin, kun yritys uskaltaa olla eri mieltä eikä pyri miellyttämään kaikkia toistelemalla yleisesti hyväksyttyä vastuullisuuspuhetta.
Iina Kansonen
Kolumni
Tulevaisuuden bisnesnainen näyttää oletusarvoisesti 25-vuotiaalta pornotähdeltä, jos alan sisäinen sääntely ja lainsäädäntö jäävät junnaamaan paikoillaan
25.10.2023 7:05
Internetin sisältö ei ole yksi yhteen todellisen maailman kanssa, ja silti siitä älynsä saavat työkalut tarjoavat meille sen pohjalta näkemyksiä todellisuudesta, kirjoittaa Leena Komulainen.
Leena Komulainen
Luovuus
Kauppakeskus Jumbo-Flamingo osallistaa lähialueen asukkaat luomaan yhteistä taideteosta
23.10.2023 8:13
Projektilla kiinnitetään huomiota ekologiseen ja sosiaaliseen vastuuseen.
Mikko Perttunen
Viestintä
Finnwatch: Ulkopuolisen on käytännössä mahdotonta arvioida yritysten päästölaskennan luotettavuutta – Nokialla raportointi sujuu parhaiten
20.10.2023 12:10
Jos päästöihin liittyen tehdään markkinointiväittämiä, pitäisi yksityiskohdista pystyä kertomaan avoimesti.
Mikko Perttunen
Viestintä
Kysely: Yli puolet suomalaisista pitää tärkeänä, että tuotteesta ilmoitetaan hiilidioksidipäästöt
18.10.2023 13:05
Kierrätysmateriaalien käyttö nähdään myös merkitykselliseksi.
Mikko Perttunen
Brändit
Kotipizza muuttuu Asunnottomien yöksi Koditonpizzaksi
17.10.2023 9:03
Ravintolaketju antaa kanavissaan näkyvyyttä asunnottomuudelle.
Mikko Perttunen
Brändit
Jo pelkkä tuotepakkaus voi vaikuttaa positiivisesti mielikuvaan yrityksestä: ”Ekologinen valinta voi olla kannattava investointi”
17.10.2023 8:40
Pakkaa.fi:n toimitusjohtaja uskoo, että vastuullisella pakkauksella on suuri vaikutus kuluttajan ostopäätökseen.
Mikko Perttunen
Brändit
Fazer on Suomen maineikkain yritys 2023 – pohjalle sijoittuivat muun muassa Masku sekä ultrapikamuotiketju Shein
13.10.2023 15:53
Yritysten vastuullisuusmielikuvat ovat kaiken kaikkiaan laskussa. Omistusrakenteella on yhteys maineeseen.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Erikoiskaupan liitto: Joka kolmas suomalainen aikoo vähentää kulutustaan tulevan vuoden aikana
10.10.2023 15:15
Vastuullisuuteen kiinnitetään huomiota, mutta siitä ei olla useinkaan valmiita maksamaan kovin paljoa.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Tunnistatko vastuullisuuden pesuohjelmat? – asiakkaiden kyynisyyden ja kriittisyyden raja voi olla häilyvä
29.9.2023 15:05
Viestinnän ja markkinoinnin kannalta riskinä voi olla myös vastuullisuusähky.
Mikko Perttunen
Media
Yle edellyttää tulevaisuudessa Areenan mobiilisovellukseen kirjautumista – tavoitteena personoidumpien ja moniäänisempien sisältöjen tarjoaminen
27.9.2023 7:36
Ylessä kehitetään digitaalisten palveluiden käyttämät algoritmit itse.
Mikko Perttunen
Kolumni
Get sh*t done
26.9.2023 8:29
Kun vihreän siirtymän ottaa osaksi ammattitaitoaan ja osaamistaan, ovat kannustimet kohdallaan – puhuttiinpa sitten henkilökohtaisesta urasta tai ihmiskunnan tulevaisuudesta, kirjoittaa Petteri Lillberg.
Petteri Lillberg
Mainonta
Piiskaa viherpesulle – EU kieltää tyhjänpäiväiset ympäristöväitteet
22.9.2023 11:14
Direktiivin tarkoituksena on auttaa kuluttajia tekemään vastuullisempia ostopäätöksiä.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Kaupan liitto: Suomen kiertokaupan kokonaismarkkina lähes 900 miljoonaa euroa
21.9.2023 12:11
Vertaisverkkokauppa on kasvanut valtavasti, mutta second hand -muodin ostajat ovat usein myös pikamuodin ruokkijoita.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Mis- ja disinformaatio ja median ansaintalogiikan muutos laittavat viestijän työtä uusiksi, ja se vaatii uudenlaista ohjeistusta, sanoo asiantuntija
21.9.2023 7:10
Viestinnän eettisen neuvottelukunnan puheenjohtaja Päivi Sihvola kehottaa jokaista markkinoijaa perehtymään uudistuneisiin viestinnän eettisiin ohjeisiin: ”Siellä on tuskin yhtään kohtaa, jota myös markkinoijan ei olisi tärkeä tuntea”.
Iina Kansonen
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.