UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
B2C-markkinointi
Mainonta
TikTokin yhteistöissä suurin seuraajamäärä ei välttämättä takaa parasta tulosta
20.10.2021 10:05
Pienemmillä sisällöntuottajilla on usein intohimoisempia seuraajia.
Minna Lehto
Brändit
Kauppakeskus Mylly teki pandemian keskellä rohkean teon ja aloitti brändiuudistuksen – “Pyrimme olemaan alalla edelläkävijä”
20.10.2021 9:55
Kauppakeskus teki ison investoinnin ja paiski uudelleenbrändäyksen eteen töitä vuoden päivät.
Toni Rajamäki
Mainonta
Facebook päivittyy – yksi henkilö voidaan jatkossa laskea useammaksi mainostarkoituksissa
19.10.2021 11:40
Uudistus saattaa vaikuttaa muun muassa kampanjasuunnittelun arvioihin.
Minna Lehto
Luovuus
"Onko se oikeasti vaikuttavaa, jos suuri näkyvyys on saavutettu isolla mainosbudjetilla?" – Tällaisia kampanjoita Effie Awards Finlandin päätuomari Suvi Lähde toivoo näkevänsä
15.10.2021 10:45
SEKin vastaavan luovan johtajan mukaan Suomessa tehdään laadukasta markkinointiviestintää, mutta työnsarkaa riittää vielä.
Toni Rajamäki
Luovuus
Miten Saarioinen päätyi tekemään maksalaatikkoaiheisia vaatteita, jotka on suunnitellut Jaajo Linnonmaa?
14.10.2021 12:50
“Jaajo on saanut kampanjaan liittyen enemmän kyselyitä kuin mistään muusta kampanjasta”.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Kotimaisten verkkokauppojen pudotuspeli meneillään – ”Isommat porskuttavat, myynti ja markkinointi ratkaisee”
14.10.2021 12:35
Vaikka verkkokaupan euromääräinen kasvu jatkuu, verkkokauppojen määrä Suomessa on kääntynyt jyrkkään laskuun.
Minna Lehto
Brändit
Brändien välisellä yhteistyöllä voidaan vastata kuluttajien kovaan vaatimustasoon, sanoo Accenture Interactiven Pohjoismaiden johtaja Mattias Boman
14.10.2021 11:45
Yhteistyön uskotaan lisääntyvän kasvavan kilpailun ja kuluttajien tottumusten muutoksen takia.
Toni Rajamäki
Kolumni
Halusin tehdä vain siistejä juttuja, kunnes huomasin, ettei markkinointi toimi niin
14.10.2021 7:45
Markkinoinnissa onnistumisen kannalta olennaista on tehdä juttuja toisille, ei itselle, Antti Sipilä muistuttaa.
Antti Sipilä
Ilmiöt
Tutkimus paljastaa: Asiakaskeskeisyyden merkitys ymmärretään suomalaisyrityksissä, mutta teot jäävät usein liian pieniksi
12.10.2021 9:50
Monilla yrityksillä vielä matkaa siihen, että asiakas siirtyisi toiminnan keskiöön, sanoo Franklyn toimitusjohtaja Roope Ruotsalainen.
Toni Rajamäki
Brändit
Adidaksen mediajohtaja myönsi aikoinaan, että urheilubrändi investoi liikaa digimainontaan – löytyykö Suomesta vastaavanlaista esimerkkiä rehellisestä ulostulosta?
11.10.2021 10:40
Simon Peel myönsi aikoinaan, että Adidas on tehnyt useita virheitä markkinoinnissaan.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Vihreiden verkkokauppojen uskotaan olevan tulevaisuuden menestyjiä
8.10.2021 13:10
Vastuullisuuden korostuminen näkyy myös verkkokaupassa, kertoo Postin tutkimus.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
MarkkinointiUutiset selvitti: Näitä vastuullisuusteemoja kannattaa korostaa yritysviestinnässä
8.10.2021 11:10
Paljon esillä olevat ekologisuus ja diversiteetti eivät ole suomalaisten eniten suosimia vastuullisuusteemoja.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Tutkimus: Suomalaiset aloittavat joululahjojen hankinnan entistä aiemmin ja suosivat verkkoa
8.10.2021 9:35
Erityisesti nuoret ovat aikaisin liikkeellä. Joka viides suomalainen kasvattaa lahjabudjettiaan viime vuodesta.
Minna Lehto
Kolumni
Tyly asiakas sai minut ymmärtämään, että asiakkaansa voi valita eikä aina kannata tehdä kauppoja
7.10.2021 7:10
Kannattaako ehdoin tahdoin tehdä yhteistyötä sellaisen asiakkaan kanssa, jonka negatiivisuus säteilee koko projektitiimiin, pohtii Laura Olin.
Laura Olin
Kolumni
Miksi markkinoinnin budjetointi on vuoden tärkein harjoitus liiketoiminnan kasvun kannalta?
6.10.2021 10:45
Jos yritys käyttää suuren osan rahastaan sisällöntuotantoon, mutta ei varmista sen jakelua, on budjetoinnissa tehty perustavanlaatuinen virhe, kirjoittaa Ossi Ahto.
Ossi Ahto
Luovuus
🔍 Iwo Zakowski johtaa Burger Kingin globaalia brändimarkkinointia – "Tavoitetaso on koko ajan ylös tai ulos"
5.10.2021 8:00
Suomesta maailmalle ponnistanutta Iwo Zakowskia on aina kiinnostanut maailmanlaajuiset isot brändit. Niiden maailmassa ei olla koskaan ihan tyytyväisiä ja uutta on opittava koko ajan.
Pekka Leiviskä
Brändit
Tekevätkö JVG ja Kesko “anttitapanit”? – K-Citymarket, JVG ja Vallila aloittavat yhteistyön
4.10.2021 14:35
Suomalaisbrändien yhteistyössä syntynyt mallisto tulee myyntiin lokakuussa.
Minna Lehto
Brändit
Kyselytutkimuksesta syntyi idea selfiekopeista, jotka muistuttavat somen luomista ulkonäköpaineista
1.10.2021 16:10
Doven Käänteinen selfie -kampanjan selfiekoppeja nousee Helsingin lisäksi Tukholmaan ja Kööpenhaminaan.
Iina Kansonen
Kolumni
Sanna Marinin laukkukohu oli täysin turha maailmassa, jossa vaikuttajamarkkinointi on pahimmillaan hirveää suhmurointia
30.9.2021 13:00
Astuiko Sanna Marin laukkuineen vaikuttajamarkkinoijien varpaille, pohtii Mika Hyötyläinen.
Mika Hyötyläinen
Mainonta
Vantaan kaupungin koronarokotekampanjalle vapauttava päätös Mainonnan eettiseltä neuvostolta
29.9.2021 10:10
Instagram-kampanjan tavoitteena oli kannustaa nuoria aikuisia ottamaan koronavirusrokote.
Iina Kansonen
Kolumni
Brändiyhteistyöt lisäävät epätasa-arvoa
29.9.2021 20:05
Todellinen tasa-arvo toteutuu vasta, kun selkeästi isompi, vanhempi ja vahvempi brändi haluaa aidosti auttaa ja nostaa nuorempaa, pienempää ja heikompaa brändiä, Nea Barman kirjoittaa.
Nea Barman
Ilmiöt
S-Pankin tilastot: Suomalaiset ovat aloittaneet kuluttamisen toden teolla, myös korona-ajan trendit pitäneet pintansa
24.9.2021 9:40
Muun muassa kotimaanmatkailu on elpynyt kovaa vauhtia.
Toni Rajamäki
Kolumni
Varo! Jos tuijotat vääriä mittareita, voit joutua datahuijatuksi
23.9.2021 8:45
Pahimmassa tapauksessa mainontaa optimoidaan väärien metriikoiden mukaan ja rahat palavat väärien johtopäätösten sekä kanavavalintojen mukana bittiavaruuteen, kirjoittaa Petri Mertanen.
Petri Mertanen
Luovuus
Fazer ja Kurio ottivat harkitun riskin, joka näytti suuntaa TikTok-markkinoinnille Suomessa – näin syntyi menestystä niittänyt Tutti Frutti Toolkit -kampanja
22.9.2021 14:10
Kampanjan suunnittelu alkoi jo vuonna 2019, jolloin TikTok ei ollut vielä koko kansan huulilla.
Toni Rajamäki
Mainonta
Mainonnan määrä kasvoi elokuussa – näillä aloilla nähtiin eniten kasvua
22.9.2021 13:30
Kasvua tapahtui 10 prosenttia viime vuoden vertailuajankohtaan nähden.
Toni Rajamäki
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.