UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
B2B-markkinointi
Digitaalisuus
Googlen hakukonetulosten näkymään muutos, jolla voi olla brändeille positiivisia vaikutuksia
7.12.2022 11:50
Sivustot eivät voi enää jatkossa hukkua hakutulosten lisäsivuille.
Toni Rajamäki
Toimistot
Maria Antila Trustin operatiiviseksi johtajaksi
5.12.2022 9:25
Antila siirtyy tehtävään asiakkuusjohtajan ja strategin paikalta.
Satu Hurme
Media
MTV yhtenäistää brändiperhettään: kanavien nimissä ja visuaalisuudessa muutoksia, brändillinen äänimaailma uudistuu
1.12.2022 15:00
Yhtiö haluaa näkyä yhä vahvemmin yhtenä brändinä katsojille ja mainostajille.
Toni Rajamäki
Brändit
Suomessakin toimiva viestintäkonserni H&H Group yhdistää tunnettuja brändejään ja palveluitaan
1.12.2022 10:55
Ruotsalaisen viestintäkonsernin palvelut tunnetaan jatkossa nimellä Nordic Morning.
Satu Hurme
Kolumni
Suurin kaikista on luovuus
1.12.2022 8:00
Luovuus on markkinoinnin tärkein voima, kirjoittaa MarkkinointiUutisten kolumnisti Santtu Kottila.
Santtu Kottila
Kolumni
Miksi pahuus on asettunut Jodelin Mainostoimisto-kanavalle?
29.11.2022 7:00
Olen kuullut monen toimistolaisen päivittelevän Jodelin Mainostoimisto-kanavan kauheutta ja pohtivan, onko alamme aivan erityisen mätä paikka. Onko se, kysyy Leena Komulainen.
Leena Komulainen
Digitaalisuus
Suomalainen markkinointiteknologia-alan toimija keksi, miten brändit voivat saavuttaa aiempaa parempia tuloksia lyhytvideoillaan – nyt asiakkaita on jo 20 maassa, ja edessä siintää miljardimarkkinat
25.11.2022 8:45
Exolyt luotiin alun perin somevaikuttajille, mutta sitten yritykset kiinnostuivat työkalusta.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Tuore tutkimus paljastaa, mitä datatyökaluja yritykset käyttävät ahkerasti markkinoinnissaan
24.11.2022 14:50
"Alansa johtavat yritykset käyttävät laajaa työkaluvalikoimaa ja rakentavat datapilveen moderneja markkinoinnin datapalveluita ottaakseen kaiken irti datavetoisen markkinoinnin potentiaalista."
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Suomalainen videotuotantoyhtiö lanseeraa uudenlaisen tuotteen brändeille – “Yritykset haluavat olla vuorovaikutuksessa seuraajiensa kanssa viikkotasolla”
24.11.2022 8:45
Snacksizen mukaan tuote on ensimmäinen laatuaan Suomessa.
Toni Rajamäki
Kolumni
Facebook oli internetin toisen vaiheen voittaja, mutta nyt se kauppaa tekopirteitä avataria ja legopalikkamaailmoja aikuisille ihmisille
24.11.2022 7:00
Internetin jokaisessa vaiheessa on nähty sekä voittajia että häviäjiä. Se, joka antaa parhaille sisällöille areenan, voittaa myös metaversumissa, kirjoittaa Laura Olin.
Laura Olin
Digitaalisuus
🔍 Suuri datamäärä huolestuttaa verkkokauppojen päälliköitä – Pahimmillaan moni heittää rahaa hukkaan, sanoo Supermetricsin Mikael Thuneberg
23.11.2022 9:00
67 prosenttia verkkokauppapäälliköistä kertoo, että kerättyä dataa ei välttämättä pystytä analysoimaan ollenkaan, selviää datankeruutyökalun kehittäneen Supermetricsin Iso-Britanniassa teettämästä kyselystä.
Iina Kansonen
Kolumni
Ensitreffit CRM-alttarilla päättyivät äkisti, kun sain asiakkaalta pakit – järjestetty kumppanuussuhde ei aina toimi, ja silloin syntyy ongelmia
22.11.2022 8:50
Nauroin väärissä kohdissa. Katsoit minua oudoksuen. Sinä nauroit, ja minä olin hiljaa. Tätä menoa kumppanuus näivettyy, ja lopulta sen osoittavat yhteistyön pieneksi käyvät tai täysin katoavat eurot, kirjoittaa Marica Thorén.
Marica Thorén
Brändit
McCannilla ja Ogilvylla työskennellyt Cannes-voittaja kehottaa brändejä ottamaan mallia startupeista
21.11.2022 13:10
Slush avasi pitkään kansainvälisen markkinoinnin parissa työskennelleen Eileen Borromeon silmät.
Toni Rajamäki
Kolumni
Taantumassa kaikki kallistuu paitsi markkinointi – näin hyödynnät tilanteen
18.11.2022 7:05
Taantuman aikaan on tavallista helpompaa ja edullisempaa kasvattaa osuutta näkyvyydestä ja avata uusia markkinoita, kirjoittaa Antti Sipilä.
Antti Sipilä
Kolumni
Voiko markkinointi pelastaa maailman?
17.11.2022 7:00
Markkinoinnissa on syntiä kopioida. Kaikki pitää keksiä alusta asti itse. Jos joku toinen toimisto on jo tehnyt hyvän pohjatyön ja määrittänyt brändin ytimestä 80 prosenttia, se työ kannattaa heittää roskakoriin ja aloittaa alusta. Jo tehdyn työn hyödyntäminen olisi merkki laiskuudesta. Ja sitä markkinoijat eivät halua olla, kirjoittaa Mika Hyötyläinen.
Mika Hyötyläinen
Brändit
Metsä Board voitti Suomen kiertotalous- ja laatupalkinnot
11.11.2022 9:40
”Roolimme fossiilittoman kiertotalouden edelläkävijänä vaatii jatkuvaa ajattelutapojen haastamista ja uusien toimintamallien omaksumista", sanoo Metsä Boardin toimitusjohtaja Mika Joukio.
Toni Rajamäki
Toimistot
Yrityskauppa synnytti Suomeen suuren asiakaskokemuksen asiantuntijayrityksen
11.11.2022 9:20
Finnchatin ja Northboundin yhdistymisestä syntyi Humm.
Toni Rajamäki
Kolumni
Haluatko oppia paremmaksi esiintyjäksi? Unohda taikatemput ja keskity tähän seikkaan
9.11.2022 7:00
Olen valmentanut yli tuhatta asiantuntijaa ja johtajaa esiintymis- ja haastattelutilanteita varten. Usein heillä on sana hallussa, mutta yksi tärkeä asia unohtuu, kirjoittaa Toni Perez.
Toni Perez
Kolumni
Lopeta toisten tekemien trendikatsausten jakaminen, sillä ne eivät tuo lisäarvoa markkinointialalle – tee sellainen itse
10.11.2022 7:00
Olemme kaikki vastuussa suomalaisen markkinoinnin tason nostamisesta. Luo oma trendikatsauksesi vuodelle 2023 ja tuo hiljainen tietosi näkyviin, jotta alamme ei kärsi inflaatiota, kehottaa Nea Barman.
Nea Barman
Kolumni
Kun in-house-tiimi kasvaa, tekeminen pirstaloituu ja ostojen luonne muuttuu – mutta tästä syystä toimistoille riittää silti aina töitä
15.11.2022 7:00
Mitä in-house-tiimin kasvaminen tarkoittaa toimistokumppanille? Tähän kysymykseen saan vastata kerta toisensa jälkeen, ja taas se on ajankohtainen, kirjoittaa Ulla Jones.
Ulla Jones
Kolumni
Ensi vuonna yritykset jaetaan auttajiin ja ahneisiin – nyt voit valita, kumpaan joukkoon sinun yrityksesi kuuluu
16.11.2022 7:05
Näinä aikoina yritysten on äärimmäisen tärkeää kuunnella ja auttaa ihmisiä. Tulevina kuukausina on mahdollista rakentaa kuluttajan luottamusta yritykseen enemmän kuin millään televisiomainoksella tai kalvosulkeisella voisi tehdä, kirjoittaa Markus Nieminen.
Markus Nieminen
Kolumni
Tästä syystä markkinointibudjetin leikkaaminen ja markkinointijohtajan jättäminen pois strategisesta päätöksenteosta on suuri virhe juuri nyt
11.11.2022 7:05
Markkinoinnin yksi haastavimmista ja puhutuimmista osa-alueista on perinteisesti ollut tulosten taloudellisten hyötyjen osoittaminen. Tässä kolme esimerkkiä, joilla voit todistaa sekä markkinoinnin että oman merkityksesi organisaatiossasi, kirjoittaa Markus Kivikangas
Markus Kivikangas
Toimistot
🔍 Moni tekee markkinointialan harjoittelun palkattomana: ”Sain palkkaa vasta, kun työnantaja koki minun olevan hyödyllinen”
3.11.2022 7:00
MarkkinointiUutiset selvitti verkkokyselyssä markkinointialan harjoittelijoiden kokemuksia. Yli puolet kertoo työllistyneensä harjoittelupaikkaansa.
Iina Kansonen
Kolumni
Analytiikka voi pelastaa taantumassa kärvistelevän yrityksen
1.11.2022 7:00
Taloudellisessa taantumassa hyvälle analysoinnille on entistä suurempi tarve. Olen useasti verrannut markkinoinnin analytiikkaa yrityksen kirjanpitoon. Miten hyvin pystyisit ohjaamaan yrityksen toimintaa ilman kirjanpitoa, kysyy Petri Mertanen.
Petri Mertanen
Kolumni
Markkinointiväki jakautui yhtä totuutta kannattaviksi lahkoiksi, ja se vaarantaa yritysten kilpailukyvyn
1.11.2022 12:45
Markkinoinnin haasteet ovat yhä kompleksisempia, eikä niihin ole helppoja ratkaisuja, vaikka joku niin yrittäisikin vakuuttaa, kirjoittaa Leena Komulainen.
Leena Komulainen
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.