Sherpa
Toimistot

Vuoden Toimisto -kisassa menestyneen Sherpan luova johtaja: ”Asiakkaiden kanssa yhdessä tekeminen korostuu ja kasvaa joka vuosi”

13.2.2023 14:29
Mikko Perttunen
Kilpailumenestys on tuonut Tommi Kortesniemen mukaan myös uusia asiakkaita.

Mainostoimisto Sherpa menestyi tänä vuonna Vuoden Toimisto -tutkimuksessa voittaen 2–3 miljoonan euron myyntikatteella toimivien mainostoimistojen sarjan. Sherpa jakoi voittonsa Reaktor Creativen kanssa.

Viimeksi Sherpa voitti Vuoden Toimisto -tittelin omassa sarjassaan vuonna 2020, ja on kerran palkittu myös Innovatiivisimpana toimistona.

"Kun kyseessä on asiakkaiden arvostus, voitto tuntuu tosi hienolta."
MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

– Kun kyseessä on asiakkaiden arvostus, voitto tuntuu tosi hienolta. Tutkimustulokset ovat oman asiakaskyselyn lisäksi tuoneet meille kaikkina vuosina tärkeää tietoa. Olemme sen pohjalta myös ottaneet oppia ja asettaneet tavoitteita, Sherpan luova johtaja Tommi Kortesniemi kertoo.

Kortesniemi on sitä mieltä. että Sherpan kokoluokan toimistojen kohdalla osallistuminen kilpailuun edellyttää laajaa osallistumista myös asiakkaiden puolesta, mistä taas saa siksi aidosti omaa toimintaa kehittävää palautetta. Hän kertoo toimiston saaneen kilpailumenestyksen myötä aiemmin myös uusia asiakkaita.

Kortesniemi uskoo, että voitto on merkki siitä, että asiakaskokemukseen panostaminen on tuonut tulosta. Viime aikoina kiitosta on saatu erityisesti brändiuudistusprojekteista ja viestinnästä.

– Se on ollut yksi tärkeä osa strategiaamme. Asiakkaiden kanssa yhdessä tekeminen korostuu ja kasvaa joka vuosi. Olemme kehittäneet työtapoja, joilla vältetään poteroissa tekeminen ja liian kaukana asiakkaista ja heidän asiakkaistaan oleminen, Kortesniemi kertoo.

Lue myös: Vuoden Toimisto 2023 -tutkimuksen voittajat selvillä