UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Uusimmat uutiset
Ilmiöt
19.9.2022 7:00
🔍 Markkinointialan rekrytointikäytännöt saavat moitteita asiantuntijalta: palkoista ei puhuta, rekrytointeihin ei valmistauduta, talon sisäinen osaaminen unohdetaan…
Jo pienet muutokset mahdollistaisivat paremmat ja onnistuneemmat rekrytointiprosessit alalla, sanoo Sanna-Kaisa Koivisto.
Iina Kansonen
Toimistot
16.9.2022 14:40
Kaksi Kurion kampanjaa ylsi mitaleille digimarkkinoinnin EM-kisoissa
Fazer Makeisille tehty kampanja voitti kultaa, Wärtsilä Energylle tehty kampanja hopeaa.
Toni Rajamäki
Brändit
16.9.2022 10:30
Elon Musk lanseerasi uuden tuotteen Twitter-jupakkansa innoittamana
Tesla myi uudet tuotteet loppuun hetkessä.
Toni Rajamäki
Toimistot
16.9.2022 9:35
🔍 Måndag toivoo yritysten välille entistä enemmän yhteistyötä vastuullisuuspesun kitkemiseksi
Yrityksen menestyksen ainoa mittari ei saa olla tulos, vaan myös se, millaisen positiivisen vaikutuksen yritys on tehnyt yhteiskuntaan, sanoo Arto Sivonen.
Toni Rajamäki
Luovuus
16.9.2022 9:15
Suomalaisen Hellonin palveluinnovaatio sai kovan tunnustuksen
Hellonin ratkaisu sai ranskalaiset maanviljelijät siirtymään vähäpäästöisiin lannoitteisiin.
Toni Rajamäki
Mainonta
16.9.2022 8:45
Puuilon mainosjingle palkittiin arvostetussa International Sound Awards -kilpailussa
Morjensta Pörssiin -työn taustalla häärivät Bauer Media ja Miltton.
Toni Rajamäki
Kolumni
16.9.2022 7:05
Markkinoinnin kylmäävä tragedia ajaa alan ihmisiä loppuun ja ammatilliseen alakuloon
Korulauseet mokaamisen sallivasta kulttuurista pätevät monesti muihin yritysten työntekijöihin, mutta eivät markkinoijiin, kirjoittaa Santtu Kottila.
Santtu Kottila
Ilmiöt
15.9.2022 12:35
Pauli Waroma listaa neljä trendiä, jotka näkyvät markkinoinnissa tällä hetkellä
Waroma uskoo, että “purpose-kehityksessä” ollaan siirtymässä uudelle tasolle, konkreettisten tekojen aikaan.
Toni Rajamäki
Luovuus
15.9.2022 12:15
Honor laittoi tekoälyn tutkimaan suomalaisten vaikuttajien someprofiileja – lopputulemana syntyi personoidut taidekuoret puhelimiin
Teknologiabrändi sanoo puhelimen kuvastavan käyttäjäänsä ja päätti siksi tehdä jotain, jota ei ole ennen nähty.
Toni Rajamäki
Luovuus
15.9.2022 11:30
Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailussa nähtiin jättiyllätys! Tällä kampanjalla napattiin voitto
Voitto meni tänä vuonna Vaasaan, jonka voittajakampanjan takana oli Drama Queen.
Toni Rajamäki
Brändit
15.9.2022 10:55
Patagonian omistaja antaa miljardiyrityksensä pois taistellakseen ilmastokriisiä vastaan
Vastuullisuudestaan tunnettu vaatealan yritys kuuluu jatkossa voittoa tavoittelemattomalle järjestölle.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
15.9.2022 8:30
Wärtsilä Energyn markkinointijohtaja Ninna Arposen mukaan markkinointiosastojen täytyy todistaa arvonsa entistä paremmin, kun taantuma uhkaa
Aiemmat talouskriisit ovat näyttäneet, etteivät yritykset epäröi leikata markkinointibudjetistaan
Toni Rajamäki
Luovuus
15.9.2022 7:05
🔍 Viljami Pelli, 22, peräänkuuluttaa ymmärrystä nuorille markkinoinnin kuluttajille ja tekijöille: ”Nuoret haluavat nähdä aitoutta ja sanovat liian herkästi kyllä kaikkeen”
Graafikkona työskentelevä Pelli toivoo, että toimistoissa tehtäisiin töitä merkityksellisyys eikä palkinnot edellä.
Iina Kansonen
Digitaalisuus
14.9.2022 13:35
Keräävätkö yritykset liikaa dataa?
Yrityksillä on asiakkaistaan paljon tietoa, mutta usein vähemmälläkin pärjäisi, sanoo asiantuntija Fredrik Rönnlund.
Toni Rajamäki
Brändit
14.9.2022 12:15
Vuokkoset-brändi mahdollisti maailman ensimmäisen nuorten TikTok-sarjan tekemisen
Lukio-nimisen sarjan takana ovat Kallion ilmaisutaidon lukiolaiset.
Toni Rajamäki
Brändit
14.9.2022 9:45
Starbucks alkaa hyödyntää Web3:a ja NFT-teknologiaa kanta-asiakkuusjärjestelmässään
Globaali huippubrändi hyppää mukaan Web3-maailmaan ja tarjoaa asiakkailleen mahdollisuuden immersiiviseen kahvilakokemukseen.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
14.9.2022 8:45
Emmi Tervalasta Columbia Roadin toinen Suomen-liiketoimintajohtaja
Tervala jakaa tehtävän Ville Loppisen kanssa.
Toni Rajamäki
Brändit
13.9.2022 11:00
Fiksuruoka osoitti arvonsa kuluttajille ja maapallolle haastamalla tunnetut ravintola-alan vaikuttajat elämään hävikkiruoalla – “Palvelumme on relevantimpi yhä laajemmalle joukolle”
Fiksuruoka tuo Hävikkiviikolla näyttävästi esiin, miksi hävikkiruokaa kannattaa ostaa.
Toni Rajamäki
Brändit
13.9.2022 10:00
Nämä neljä yritystä taistelee Kasvunrakentaja 2022 -tittelistä
Kilpailussa palkitaan yritys, joka on osoittanut vahvan kasvun lisäksi ketteryytensä ja neuvokkuutensa haasteiden edessä.
Toni Rajamäki
Brändit
13.9.2022 8:00
Lidlin copywriterin ja tiiminvetäjän Hanna-Mari Engblomin pienestä oivalluksesta syntyi merkittävä bränditeko, joka toteutettiin kokonaan in-house-tiimin voimin
Engblomin idea on kiinnostanut myös muissa Lidl-maissa.
Toni Rajamäki
Edellinen
Näytä lisää
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.