Brändit

Elon Musk lanseerasi uuden tuotteen Twitter-jupakkansa innoittamana

Tesla myi uudet tuotteet loppuun hetkessä.
Kuva:
Unsplash/Paul Steuber
Elon Musk lanseerasi uuden tuotteen Twitter-jupakkansa innoittamana

Tesla-sähköautoistaan tunnettu Elon Musk on joutunut tiukkaan tilanteeseen Twitterin ostosaagassaan, sillä miljardööri itse haluaisi vetäytyä kaupasta, mutta Twitter ei tätä hyväksy.

Musk sanoi keväällä ostavansa Twitterin 44 miljardin dollarin kauppahinnalla, mutta kesällä hän halusi laittaa kaupat jäihin vedoten viestintäpalvelun bottitiliongelmaan. Twitterin mukaan kauppa pitää ajaa maaliin, ja tällä viikolla Twitterin osakkeenomistajat hyväksyivätkin myynnin, joten kaupan toteutuminen on taas askeleen lähempänä. Varmaa se ei vielä ole.

Muskia hiertänee bottiongelman lisäksi Twitterin pudonnut arvo. Yhtiön osakkeen arvo on tippunut noin 20 prosenttia keväästä.

Musk päätti Twitter-jupakkansa seurauksena lanseerata markkinoille uuden tuotteen, jolla hän kertoo ajatuksistaan kauppaa kohtaan. Muskin omistama Tesla toi myyntiin pillin, jolla jokainen voi viheltää pelin poikki tilanteessa kuin tilanteessa – esimerkiksi Twitter-kaupan kohdalla. 

Kyseessä ei ole mikä tahansa pilli, sillä pillin designissa on käytetty Cybertruck-sähköauton designia. Cyberwhistle-niminen pilli ei ole normaali myöskään hintansa puolesta: tuote maksaa 1000 dogecoinia eli noin 60 dollaria. Dogecoin on kryptovaluutta, johon Musk on sijoittanut ison läjän dollareita.

Cyberwhistle-pillit menivät kaupaksi nopeasti, eikä tuotetta myydä toistaiseksi. 

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa