UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
Vastuullisuus
Ilmiöt
Suomalaisella muotialalla merkittävät kansainväliset kasvumahdollisuudet – ”Voimme hyödyntää vastuullisia innovaatioita ja digitalisaatiota”
23.2.2022 13:55
Kansainvälinen muotiala elää teolliseen vallankumoukseen verrattavissa olevaa murroskautta, todetaan Business Finlandin teettämässä raportissa.
Minna Lehto
Kolumni
Mitä ihmettä? ”Frenchfries”-yrityksen omistaja uhkaa laatia brändikonsultista häväistyskirjoituksen!
24.2.2022 7:00
Anssi Järvinen kiteyttää joidenkin yritysten virheellisen ajattelutavan yhteen kuvitteelliseen dialogiin.
Anssi Järvinen
Digitaalisuus
Teknologiayhtiö Solita rakentaa EU-kansalaisille palvelun, jonka avulla jopa sadat miljoonat ihmiset saattavat osallistua ilmastonmuutoksen vastaiseen taisteluun
21.2.2022 7:00
Hankkeessa on mukana 16 toimijaa kahdeksasta eri maasta. Solitan lisäksi Suomesta mukana on Sitra.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
MarkkinointiUutiset etsii asiantuntijoita – hae mukaan!
18.2.2022 12:37
Asiantuntijoilta pyydetään mielipiteitä markkinoinnissa puhuttaviin aiheisiin.
Toimitus
Luovuus
Ifolorin ja Urheilumuseon uudessa kampanjassa luodaan suomalaisten liikuntaan ja urheiluun liittyvää ajankuvaa
17.2.2022 10:10
"Haluamme tallentaa ja ymmärtää, miten korona on vaikuttanut omiin kokemuksiimme liikunnasta ja urheilusta", sanoo Urheilumuseon johtaja Jukka-Pekka Vuori.
Toni Rajamäki
Kolumni
Alicia Keys käyttää taas meikkiä ja Victoria Beckham korkokenkiä – teennäiset muutosyritykset ovat tuhoon tuomittuja
16.2.2022 7:15
Onnistunut muutos edellyttää vapaaehtoisuutta ja luontevuutta. Yksi työelämää koskeva muutos on hiipinyt osaksi arkeamme kuin salaa, ja se kehottaa sinuakin luopumaan päälleliimatusta roolistasi, kirjoittaa Ulla Jones.
Ulla Jones
Toimistot
Ivalon ja Finlaysonin Effie-menestyjä Bed Peacen onnistumisen taustalla oli monta tekijää
11.2.2022 14:30
Kampanja voitti torstaina Effie Awards Finland -gaalassa kaksi kultapystiä ja yhden hopean.
Toni Rajamäki
Brändit
Suomalaisyritykset eivät halua ottaa kantaa, kun sponsorointikohteena oleva urheilujoukkue kilpailee ihmisoikeuksia rikkovissa maissa
10.2.2022 11:25
Yritysvastuupulssiin vastanneista suomalaisista suuryrityksistä lähes puolet huomioi urheilusponsoroinnin yrityksen eettisessä ohjeistossaan, mutta yritykset eivät puhu mielellään aroista aiheista.
Toni Rajamäki
Mainonta
🔍 Ympäristöväittämistä tuli myyntivaltti, ja Kilpailu- ja kuluttajavirasto joutuu yhä useammin puuttumaan niihin – tästä syystä Arla sai huomautuksen
14.2.2022 7:15
Kilpailu- ja kuluttajavirastossa valitaan valvonnan kohteita muun muassa kuluttajien ilmoitusten perusteella. ”Ilmoitukset ovat vain jäävuoren huippu kaikesta, mitä markkinoilla tapahtuu”, asiantuntija sanoo.
Iina Kansonen
Brändit
K-Marketin kiusaamisvapaa vyöhyke laajenee kauppojen ulkopuolelle
8.2.2022 10:00
Kauppaketjun syksyllä aloittama toimintatapa sai tunnustusta Suomen paras asiakasteko -kisassa.
Toni Rajamäki
Toimistot
Bob the Robot riensi Naisleijonien avuksi pelaajakuvakohun keskellä
7.2.2022 13:15
Suomen Jääkiekkoliiton erhe sai mainostoimiston tekemään naisten maajoukkueelle uudet pelaajakortit.
Toni Rajamäki
Mainonta
🔍 Vastuullisuusjohtaja Niklas Kaskeala toivoo toimistoilta kannanottoja: ”Ei ole järkeä edistää fossiilisten polttoaineiden käyttöä mainonnalla”
7.2.2022 8:55
Niklas Kaskeala kehottaa mainos- ja viestintätoimistoja miettimään omaa rooliaan ilmastokriisissä. Hänen mielestään fossiilimainonta tulisi kieltää kokonaan.
Minna Lehto
Ilmiöt
Nämä olivat MarkkinointiUutisten luetuimmat jutut tammikuussa
4.2.2022 9:50
Muun muassa vastuuttomien eläinkuvien käyttö markkinoinnissa ja Eka Ruolan haastattelu kiinnostivat lukijoita tammikuussa.
Toni Rajamäki
Brändit
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Spotify joutui kohun keskelle, Arlalle vuoden ruokahuijaus -palkinto
31.1.2022 12:35
Jotkut asiakkaat boikotoivat Spotifyta, joka ei suostunut poistamaan palvelustaan Joe Roganin podcastia. Arla puolestaan sai kyseenalaisen palkinnon ilmastomainonnastaan.
Toni Rajamäki
Luovuus
Markkinoinnin ammattilaiset tekivät pro bonona kampanjan suojautumisesta koronaa vastaan
28.1.2022 9:40
Idea kampanjasta syntyi MarkkinointiKollektiivi-ryhmässä joulukuussa.
Toni Rajamäki
Kolumni
Brändeiltä tuli löysät housuihin olympialaisten alla
27.1.2022 11:40
Brändeiltä on puuttunut rohkeutta ihmisoikeusrikkomuksista syytetyn Kiinan järjestämien olympialaisten alla, kirjoittaa MarkkinointiUutisten toimittaja Toni Rajamäki.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Eettisestä datapolusta markkinaetu medialle? Jyväskylän yliopisto ja mediakonsernit selvittävät asiakkaiden asenteita ja toiveita
26.1.2022 13:30
Kuluttajien hyväksymien datankeruutapojen käyttö voi vähentää huolta ja epävarmuutta.
Minna Lehto
Kolumni
Aluevaalit kiinnostivat ennätyshuonosti, mutta markkinoijille ne tarjosivat yksinkertaisen opetuksen tärkeästä perusasiasta
26.1.2022 7:15
Perussuomalaisten bensan hinnalla mälläilevä aluevaalimainos vaikutti erinomaiselta markkinoinnilta aina vaalipäivään asti. Sitten tapahtui jotain odottamatonta, pohtii Santtu Kottila.
Santtu Kottila
Kolumni
Perustin uuden sukupolven mediatalon, koska olin tyytymätön suomalaisen journalismin tilaan
25.1.2022 7:15
250 000 euron kehitysraha mahdollisti uuden median perustamisen ja auttoi löytämään kannattavan ansaintamallin, kirjoittaa Vilma Rimpelä.
Vilma Rimpelä
Brändit
Fortum parhaana suomalaisyrityksenä sukupuolten välistä tasa-arvoa mittaavassa tutkimuksessa
21.1.2022 9:10
Koko Euroopan listauksessa Fortum ylsi sijalle 22. Muita suomalaisia ei mahtunut 30 parhaan joukkoon.
Toni Rajamäki
Kolumni
Meillä kaikilla on tärkeä asia opittavana seinille hyppiviltä pojilta, Steve Jobsilta ja ihmisiltä autismin kirjolla
18.1.2022 11:00
Ymmärryksen puute ja ennakkoluulot ovat luovan alan sokea piste. Se on ongelma, koska alalla on valtaa, kirjoittaa Emmi Paajanen.
Emmi Paajanen
Mainonta
🔍 Moni käyttää vastuuttomia eläinkuvia markkinoinnissa tietämättään – Ikea ryhtyi toimiin jo pari vuotta sitten
18.1.2022 7:15
Markkinoijilla on halu tehdä vastuullisia eläinkuvavalintoja, mutta tietoa, taitoa ja työkaluja puuttuu, sanoo asiantuntija.
Iina Kansonen
Brändit
Veho aikoo olla Suomen autoalan ensimmäinen hiilineutraali toimija vuonna 2023
14.1.2022 12:10
Autokauppa ryhtyy isoihin toimenpiteisiin hiilijalanjäljen pienentämiseksi.
Toni Rajamäki
Brändit
Aarikka siirsi tuotantoaan Suomeen, vaikka kustannukset nousevat – omistaja haluaa tukea pieniä kotimaisia perheyrittäjiä
13.1.2022 13:15
Kumppaneikseen Aarikan omistava Martinex on valinnut Sorvi-Pojat ja Helsingin kalustemaalauksen.
Minna Lehto
Brändit
Pilottihankkeessa kartoitetaan S-ryhmän luontohaitat – Vakiintuuko luontojalanjälki hiilijalanjäljen rinnalle?
13.1.2022 11:40
Hankkeessa luodaan julkinen laskentamalli, joka on minkä tahansa organisaation käytettävissä. Jyväskylän yliopiston professori toivoo, että luontohaittojen laskennasta tulee valtavirtaa.
Minna Lehto
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.