UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
Vastuullisuus
Brändit
Kiilto suunnittelee uudelleentäytettävien pakkausten tuomista kuluttajamarkkinoille
8.5.2023 12:54
Yrityksen tavoitteena on, että 70 prosenttia pakkauksista on uudelleenkäytettäviä, uusiutuvia tai kierrätysmateriaalista valmistettuja vuoteen 2025 mennessä.
Satu Hurme
Kolumni
Mitä mainonta maksaa? Ja ei, nyt ei puhuta tuntihinnoista
4.5.2023 8:20
Nyt puhutaan siitä, mikä on mainonnan kustannus yhteiskunnalle. Varsinkin kun se kertoo meille onnellisen kesän rakentuvan lennoista, pikamuodista ja pihveistä, muistuttaa Petteri Lillberg.
Petteri Lillberg
Mainonta
Peliongelmissa auttavan Peluurin päällikkö: "Rahapelien mainonta kiellettävä jollain aikavälillä kokonaan"
28.4.2023 11:09
Markkinointi nähdään suurena peliongelmille altistavana tekijänä.
Mikko Perttunen
Kolumni
Finnair ja Fortum ovat kunnostautuneet vastuuttomassa markkinoinnissa – liittyykö joukkoon seuraavaksi Neste?
2.5.2023 7:05
Suomen valtio omistaa Fortumista noin 51 ja Finnairista 56 prosenttia. Kimmo Viertola siirtyy Fortumin hallituksesta käyttämään valtion omistajaohjauksen ääntä Nesteen hallitukseen. Nähtäväksi jää, nouseeko Neste Fortumin ja Finnairin haastajaksi ensi vuonna Vuoden huiputuksissa, kirjoittaa Anssi Järvinen.
Anssi Järvinen
Mainonta
World Visionin ja TBWA\Helsingin kampanja nousi maailman parhaiden vastuullisuuskampanjoiden listalle
25.4.2023 14:07
Toimitusjohtaja Sami Tikkanen myöntää, että jättiläisten seurassa näyttäytyminen vetää nöyräksi.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Yritysten ihmisoikeusvastuussa paljon parannettavaa, sanovat asiantuntijat
21.4.2023 12:22
Suomalaisyrityksillä on hyviä aikeita ihmisoikeuksien parantamiseen, mutta käytännön toimet ovat jääneet alkutekijöihin.
Satu Hurme
Kolumni
Markkinoija, pidä sisäinen Trumpisi kurissa ja lakkaa kiristämästä journalistisia medioita mainoseuroilla
24.4.2023 7:05
Markkinoinnin ammattilaiset pyytävät oikaisuja mielipidekirjoituksiin ja boikotoivat markkinointieuroillaan mediamyyntiä, kun journalistit kirjoittavat asioista, joista he eivät pidä, kirjoittaa Marica Thorén.
Marica Thorén
Brändit
Nämä tuotteet kestävät nettiyhteisön mukaan aikaa – Klarna selasi Redditiä tekoälyn avulla ja selvitti kehutuimmat kestotavarat
20.4.2023 13:54
Laadusta ja kestävyydestä on tulossa entistä tärkeämpi tekijä ostopäätöksille.
Mikko Perttunen
Mainonta
Finnairin mainos äänestettiin Vuoden huiputukseksi: “Oppikirjaesimerkki viherpesusta”
20.4.2023 12:19
Yleisöäänestyksellä järjestetyssä kilpailussa ääniä saivat myös metsä- ja energia-alan toimijat.
Satu Hurme
Media
Viestinnän ammattilaisten uudet eettiset ohjeet julkaistu
20.4.2023 11:13
Päivitetyissä ohjeissa korostetaan avointa viestintäkulttuuria ja viestinnän ammattilaisten roolia sen vahvistamisessa.
Satu Hurme
Brändit
Alko merkitsee myymälöissään ja verkkokaupassaan kritisoidun Pernod Ricardin tuotteet
20.4.2023 8:54
Monopoliyhtiö kertoo tekevänsä sen mitä voi, mutta selitys ei ole kaikille uponnut.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Verkkokaupan kasvu vaikuttaa myös tuotepakkauksiin – tarpeet ovat erilaiset kuin kivijalkaliikkeissä
13.4.2023 9:05
Yhdysvaltalaistutkimuksen perusteella valtaosa verkkokauppaa tekevistä brändeistä ja yrityksistä on muuttanut pakkauksiaan koronapandemian myötä.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Greenpeacen Vuoden huiputus -kilpailu tulee taas – tässä ovat ehdokkaat vuoden vastuuttomimmaksi markkinointi- ja viestintäteoksi
6.4.2023 10:00
Short-listalle päätyi isoja pörssiyhtiöitä.
Mikko Perttunen
Brändit
Suomalainen selvitys vahvistaa ongelmat suklaiden vastuullisuusväittämissä
5.4.2023 9:00
Eetin selvityksen mukaan monet suosikkisuklaat eivät ole niin vastuullisia kuin niiden markkinointi antaa ymmärtää.
Satu Hurme
Ilmiöt
Junamatkustamista suosivat yritykset saavat nimikkoreittejä Suomen junaverkostosta
31.3.2023 14:13
VR:n tavoitteena on kannustaa yrityksiä päästöttömään työmatkustamiseen.
Satu Hurme
Ilmiöt
MarkkinointiUutiset etsii asiantuntijoita – hae mukaan!
28.3.2023 13:05
Asiantuntijoilta pyydetään mielipiteitä markkinointi- ja viestintäalaa puhuttaviin aiheisiin.
Toimitus
Brändit
Nämä suklaat menestyivät tai floppasivat vastuullisuusasioissa – suomalaisbrändi ei näytä täydellistä esimerkkiä
28.3.2023 9:26
Chocolate Scoreboard "palkitsi" myös vuoden hyvän munan ja vuoden mätämunan.
Mikko Perttunen
Kolumni
Finnairin tuore kampanja on kuluttajaa harhaanjohtavaa viherpesua ja kaivaa kuoppaa kaikillle vastuullisuusviestintää tekeville brändeille
28.3.2023 7:55
Lentoyhtiö Finnair ”unohti” kertoa, että 750 tonnilla uusiutuvaa lentopolttoainetta on ilmeisimmin minimaalinen merkitys yhtiön kokonaispäästöihin, kirjoittaa MarkkinointiUutisten päätoimittaja Iina Kansonen.
Iina Kansonen
Brändit
Nesteen ilmastoystävälliseen ajotapaan houkutteleva kampanja palkittiin kestävän brändäyksen kilpailussa
27.3.2023 12:58
Kampanja pyrkii muuttamaan nuorten ajotapaa pysyvästi.
Satu Hurme
Brändit
72 prosenttia suomalaisista kertoo, että vastuullisuus vaikuttaa heidän ostopäätöksiinsä
22.3.2023 12:15
Suomessa suhtaudutaan yritysten vastuullisuusviestintään melko positiivisesti.
Mikko Perttunen
Brändit
Kuluttajamielikuvia mittaava Sustainable Brand Index: Tässä ovat vuoden 2023 nousijat ja laskijat – koko listan pohjalla on kyytisovellus Uber
22.3.2023 11:48
Laskijoissa korostuvat energia ja autoilu.
Mikko Perttunen
Brändit
Nämä brändit ovat kuluttajien mielestä vastuullisimpia – Valio palasi listan kärkeen vuoden tauon jälkeen
21.3.2023 12:34
S-ryhmä oli Sustainable Brand Indexin kymmenen kärjessä vahvasti edustettuna.
Mikko Perttunen
Mainonta
Kiinnostavimmat markkinointiuutiset maailmalta: Yhdysvalloissa alkoholibrändit osana kahdenlaista "alakulttuuria"
17.3.2023 14:08
Metan huhutaan kehittävän Twitterin korvaajaa. Somevaikuttajilla iso vastuu vastuullisuusasioissa.
Mikko Perttunen
Kolumni
Kun kuluttaja tekee ostopäätöksiä, pelastuva sademetsä ei voita hyvää makua tai halpaa hintaa
17.3.2023 7:05
Enemmistö kuluttajista ostaa vastuullisen tuotteen tai palvelun vasta, kun ei ole pakotettu tinkimään muista itselleen tärkeistä ominaisuuksista, kuten edullisesta hinnasta, muistuttaa Markus Kivikangas.
Markus Kivikangas
Ilmiöt
Kysely: Kaksi kolmesta suomalaisesta pitää hintaa vastuullisuutta tärkeämpänä ostokriteerinä
16.3.2023 10:37
Vain 24 prosenttia vastaajista valitsi ostoksensa vastuullisuuden perusteella.
Mikko Perttunen
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.