Kemianteollisuuden tuotteita myyvä Kiilto pilotoi Serto-pyykinpesunesteen uudelleentäyttöä kuluttajamarkkinoilla huhtikuussa. Vantaan K-Citymarket Jumbossa toteutetulla pilotilla haluttiin selvittää kuluttajien ajatuksia uudelleentäytettävien pakkausten käytöstä.
Pilotin aikana kuluttajilla oli mahdollisuus käydä täyttämässä Serto-pyykinpesuainepakkaus uudelleen annostelulaitteella.
– Suurin osa asiakkaista otti innostuneesti vastaan tämän kaltaiseen tulevaisuuden ratkaisuun. Käytetyn pestyn pullon mukaan ottaminen saattaisi kuitenkin joidenkin asiakkaiden mukaan helposti unohtua kauppaan lähdettäessä. Olen kuitenkin toiveikas. Kun aloimme käyttää kestokasseja kauppaostoksilla, unohdimme ne ensin jatkuvasti kotiin. Harjoittelemalla voimme kuitenkin luoda uusia toimintamalleja, sanoo Kiillon Key Account Manager Arttu Uitto tiedotteessa.