Brändit

Suomalainen selvitys vahvistaa ongelmat suklaiden vastuullisuusväittämissä

Eetin selvityksen mukaan monet suosikkisuklaat eivät ole niin vastuullisia kuin niiden markkinointi antaa ymmärtää.
Kuva:
Tetiana Bykovets / Unsplash
Suomalainen selvitys vahvistaa ongelmat suklaiden vastuullisuusväittämissä

Suomalaisen Eettisen kaupan puolesta ry:n (Eetti) tuoreen selvityksen mukaan esimerkiksi  Fazerin ja Pandan suklaissa käytetystä kaakaosta ei makseta sellaista hintaa, joka mahdollistaisi viljelijöille riittävän toimeentulon.

– Fazerin väite 100-prosenttisesti vastuullisesti tuotetusta kaakaosta on harhaanjohtava, koska niin kauan kuin kaakaon viljelleet ihmiset eivät saa elämiseen riittävää ansiota, yksi

perustavanlaatuinen ihmisoikeus ei toteudu, sanoo Eetin vastuullisuusasiantuntija Anniina Nurmi tiedotteessa.

Selvityksen mukaan Fazerilla tai Pandan omistavalla Orkla Suomella ei ole suunnitelmaa, miten ja millä aikataululla ne edistäisivät viljelijöiden toimeentuloa.

Eetin julkaisema selvitys antaa suklaabrändien vastuullisuudesta samansuuntaisen kuvan viime viikolla julkaistun kansainvälisen tutkimuksen kanssa.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa