Greenpeacen Vuoden huiputus -äänestys järjestetään nyt toista kertaa. Kuluneen vuoden harhaanjohtavista viherpesuista valitaan kaikkein likaisin, valheellisin ja vastuuttomin markkinointi- tai viestintäteko. Omaa inhokkiaan voi äänestää neljän ehdokkaan joukosta.
Ehdolla Vuoden huiputukseksi ovat Finnairin kasvihuonekaasupäästöjen vähentämistä suitsuttava kampanja, metsäalan Metsien Suomi -viestintähanke, St1:n rooli TAHTO-museon Mennen talven lumet -näyttelyn pääsponsorina sekä metsäyhtiö UPM:n verkkokampanja, jossa somevaikuttajat puhuivat muun muassa luonnonsuojelusta, yritysvastuusta, omasta luontosuhteestaan sekä keinoistaan ympäristöahdistuksen helpottamiseksi.
Ensimmäinen Vuoden huiputus -äänestys järjestettiin viime keväänä.