UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
Vaikuttajamarkkinointi
Digitaalisuus
Klarna on alkanut panostaa aiempaa vahvemmin julkaisijatoimintaansa – ruotsalaisjätti haluaa haastaa Googlen ja Facebookin kaltaiset jätit
12.4.2022 8:50
Klarna on muun muassa tehnyt yritysostoja, joiden avulla mainostajia pyritään palvelemaan entistä paremmin.
Toni Rajamäki
Brändit
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Unilever lakkautti markkinointijohtajan roolin, Ogilvy UK päättää yhteistyön tiettyjen vaikuttajien kanssa
11.4.2022 13:45
Viime viikolla puheenaiheiksi nousivat muun muassa Unilever, Ogilvy ja Twitter.
Toni Rajamäki
Brändit
Battery lanseerasi “perinteistä poikkeavan” tuotteen yhdessä Isac Elliotin kanssa
11.4.2022 11:00
“Olemme päässeet luomaan jotain todella uniikkia kuluttajille”, kertoo Batteryn tuotepäällikkö Anni Lehtinen.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Katso tästä Grand Onen kaikki voittajat
8.4.2022 9:15
Digitaalisille palveluille ja markkinointiviestinnän töille tarkoitetussa Grand One -kilpailussa voittajia palkittiin 19 eri sarjassa.
Toni Rajamäki
Toimistot
Ajatusjohtajuustoimisto Bonfire Agency laajentaa toimintaansa bisneskirjallisuuden kustantajaksi – Noora Fagerströmin elämäkerta julkaistaan ensi syksynä
7.4.2022 11:25
“Näemme paljon hyödyntämätöntä potentiaalia bisneskirjapuolella ja haluamme auttaa lukijoita löytämään paremmin saatavilla olevien kirjojen pariin”, sanoo Bonfiren perustajaosakas ja johtaja Laura Pääkkönen.
Toni Rajamäki
Toimistot
Asennemedia sai Katriina Salosesta uuden myyntijohtajan ja osakkaan
29.3.2022 8:55
Salonen työskenteli aiemmin Asennemedian asiakkuusjohtajana.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Paola Suhosen kommentti suututti somevaikuttajat – vaikuttajamarkkinoinnin asiantuntija Perttu Jussila: “Onttoa moraaliposeeraamista”
25.3.2022 13:30
Sosiaalisen median vaikuttajat ovat ihmetelleet Ivana Helsingin perustajan Paola Suhosen ulostuloa.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Tutkimus: Urheilukumppanuuksissa nähdään paljon mahdollisuuksia, mutta vaikuttajasisältöjen laadussa on vielä tekemistä
22.3.2022 11:30
Kaupalliset yhteistyöt urheilijoiden kanssa kiinnostavat etenkin brändihyötyjen näkökulmasta.
Toni Rajamäki
Brändit
Sanoma kasvattaa urheilusponsoroinnin sekä artisti- ja vaikuttajakumppanuuksien panostuksiaan
21.3.2022 9:55
Sanoma on palkannut kaksi Brand Partnership Manageria osana uudistustaan.
Toni Rajamäki
Toimistot
Juontajana ja toimittajana tunnetuksi tullut Sanna Mämmi vahvistaa vaikuttajamarkkinointitoimisto Indieplacea
15.3.2022 11:55
Mämmi on työskennellyt aiemmin muun muassa Hasan & Partnersilla ja Ahjo Communicationsilla.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Suomen ensimmäinen vaikuttajamarkkinoinnin tutkintokoulutus alkaa tänään Tampereella
7.3.2022 10:40
Kolmen ja puolen vuoden opinnoista valmistutaan tradenomiksi.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Marketing Finland ja suomalaiset vaikuttajayhteisöt neuvovat, kuinka viestiä vastuullisesti Ukrainan sodasta
28.2.2022 12:10
Marketing Finland ja suomalaiset vaikuttajayhteisöt haluavat kiinnittää vaikuttajien huomion, koska disinformaation levittäminen on tänä päivänä iso osa sodankäyntiä.
Toni Rajamäki
Media
Tässä ovat Suomen parhaat tubettajat ja bloggaajat
18.2.2022 12:20
Finnish Web Awards 2021 palkitsi parhaat tubettajat ja bloggaajat toista kertaa.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
MarkkinointiUutiset etsii asiantuntijoita – hae mukaan!
18.2.2022 12:37
Asiantuntijoilta pyydetään mielipiteitä markkinoinnissa puhuttaviin aiheisiin.
Toimitus
Mainonta
🔍 Ympäristöväittämistä tuli myyntivaltti, ja Kilpailu- ja kuluttajavirasto joutuu yhä useammin puuttumaan niihin – tästä syystä Arla sai huomautuksen
14.2.2022 7:15
Kilpailu- ja kuluttajavirastossa valitaan valvonnan kohteita muun muassa kuluttajien ilmoitusten perusteella. ”Ilmoitukset ovat vain jäävuoren huippu kaikesta, mitä markkinoilla tapahtuu”, asiantuntija sanoo.
Iina Kansonen
Mainonta
Näin markkinoinnin ammattilaiset reagoivat Paula Vesalan BMW-mainokseen: “Kampanja on kökkö”
28.1.2022 13:50
Vesalan ja BMW:n yhteistyö on kirvoittanut keskustelua sosiaalisessa mediassa.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Suomeen avattiin uusi sosiaalisen median vaikuttajia välittävä palvelu – “Somettajien määrässä tavoitteena rikkoa sadan osallistujan raja muutaman kuukauden kuluessa”
27.1.2022 12:40
Palvelun taustalla on juontajat.fi-sivuston taustayhtiö Visual Media Productions Oy.
Toni Rajamäki
Mainonta
Tutkimus: Vaikuttajat valitsevat yhteistyöt brändin arvojen perusteella ja veloittavat vähemmän pidempiaikaisista kumppanuuksista
24.1.2022 13:45
Promotyn kyselytutkimuksesta selviää myös, että vaikuttajamarkkinoinnin haasteina ovat kommunikaation ja palautteen puute.
Minna Lehto
Digitaalisuus
🔍 Katja Presnal teki yhteistyötä Disneyn kaltaisten jättien kanssa, kunnes sai tarpeekseen vaikuttajamarkkinoinnista: "Suurin osa tekemisestä on epäaitoa"
24.1.2022 13:10
Vaikuttajamarkkinointi on Suomessa vielä lapsenkengissä, sanoo markkinointistrategi Katja Presnal, joka toivoo vaikuttajayhteistöihin strategisuutta, mielikuvitusta ja pitkäjänteisyyttä.
Minna Lehto
Mainonta
Miksi valtaosa suomalaisista ei pidä somevaikuttajien kaupallisia yhteistöitä luotettavina? Näin vastaa asiantuntija Johanna Risku
21.1.2022 10:30
MarkkinointiUutisten ja IROResearchin tekemän selvityksen mukaan miehistä vain 12 prosenttia kokee somevaikuttajien kaupalliset yhteistyöt pääsääntöisesti luotettaviksi, naisista 29 prosenttia.
Toni Rajamäki
Brändit
Trendikkäät funktionaaliset juomat ovat nousseet jättisuosioon Suomessa – näin menestystä on rakennettu markkinoinnin keinoin
17.1.2022 9:20
Lejoksen maahantuomat juomabrändit Nocco ja Vitamin Well ovat rakentaneet juomiensa markkinoinnin brändilähettiläidensä ympärille.
Toni Rajamäki
Brändit
Porsche kiinnitti tennistähti Emil Ruusuvuoren brändilähettilääkseen
14.1.2022 9:30
Ennestään Porschea edustaa muun muassa suomalainen tennislegenda Jarkko Nieminen.
Toni Rajamäki
Mainonta
Suomalaismainostajat suosivat Facebookia – näin moni yritys käyttää somemarkkinointikumppania
10.1.2022 11:20
Yli neljä viidestä yrityksestä on tehnyt viimeisen reilun puolen vuoden aikana Facebook-mainontaa.
Toni Rajamäki
Media
Näissä somekanavissa suomalaiset haluavat mieluiten nähdä vaikuttajien kaupallisia yhteistöitä
21.12.2021 10:55
MarkkinointiUutisten ja IROResearchin tekemän selvityksen mukaan yksi palvelu nousee yli muiden, mutta miesten ja naisten sekä ikäryhmien välillä riittää eroja.
Toni Rajamäki
Mainonta
Tutkimus paljastaa: Valtaosa suomalaisista ei pidä somevaikuttajien kaupallisia yhteistöitä luotettavina
17.12.2021 13:30
MarkkinointiUutisten ja IROResearchin tekemän selvityksen mukaan yli puolet suomalaista ärsyyntyy somevaikuttajien tuotesuositteluista.
Toni Rajamäki
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.