Lyhytvideopalvelu TikTokista tulee koko ajan mielenkiintoisempi kanavavaihtoehto mainostajille, sillä matalien kustannusten lisäksi sovelluksen suosio kasvaa yhä kovaa vauhtia. Tuoreimpien tilastojen mukaan TikTok on noussut Yhdysvalloissa jo toiseksi käytetyimmäksi sovellukseksi alle 35-vuotiaiden keskuudessa. Tilasto kertoo etenkin siitä, ettei TikTok ole vain teinien tai nuorten aikuisten suosima.
Asia selviää Omdian keräämästä datasta, jossa mitataan kuukausittaista katseluaikaa. Tilasto ei siis kerro sovelluksen lataus- tai käyttäjämääristä, jotka myös ovat olennaisia mittareita. TikTok oli viime vuonna latausmäärissä suosituin sovellus Yhdysvalloissa.
TikTok ohitti alle 35-vuotiaiden katseluaikaa mittaavalla listalla Netflixin, joka tippui kolmanneksi käytetyimmäksi sovellukseksi. Ykköspaikkaa pitää yhä YouTube.
Netflixin jälkeen seuraavana tulevat Facebook Watch, Twitch ja Prime Video.
Euroopassa TikTok ei ole vielä noussut aivan terävimpään kärkeen. Omdian data kertoo, että TikTok on Isossa-Britanniassa ja Ranskassa viidenneksi käytetyin sovellus alle 35-vuotiaiden keskuudessa.
Yli 35-vuotiaissa TikTok ei mahdu kymmenen parhaan joukkoon Yhdysvalloissa, Britanniassa tai Ranskassa. YouTube pitää kärkisijaa jokaisessa maassa niin alle kuin yli 35-vuotiaissa.