Unsplash/Solen Feyissa
Media

Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: TikTokille merkittävä merkkipaalu Yhdysvalloissa, Tinder ihastutti pride-kampanjallaan

6.6.2022 13:15
Toni Rajamäki
TikTok ohitti tärkeässä tilastossa YouTuben, tutkimus selvitti yrityksille tehokkaimman keinon saada näkyvyyttä LinkedInissä.

MarkkinointiUutiset listaa maanantaisin edellisen viikon mielenkiintoisimpia markkinointialan uutisia maailmalta. Viime viikolla otsikoihin nousi muun muassa TikTok, joka ohitti YouTuben tärkeässä tilastossa ensimmäistä kertaa.

Yhdysvaltalaiset aikuiset kuluttavat TikTokia enemmän kuin YouTubea

Lyhytvideopalvelu TikTokin kasvu ei näytä päättyvän, ja nyt somepalvelu on saavuttanut merkittävän merkkipaalun Yhdysvalloissa. Tilastopalvelu Statista nimittäin kertoo, että yhdysvaltalaiset aikuiset kuluttavat nykyään päivittäin enemmän aikaa TikTokissa kuin YouTubessa. TikTok on nyt maan aikuisten keskuudessa suosituin somekanava, kun asiaa katsoo päivittäisen keskimääräisen käytön kautta.

TikTokia käytetään keskimäärin vajaat 46 minuuttia päivässä. YouTube on aivan kannassa kiinni ylittäen 45 minuutin rajan. 

TikTokia pidetään yleensä ottaen lasten ja nuorten kanavana, mutta tuore tilasto osoittaa, että TikTok on tänä päivänä kovassa käytössä myös aikuisten keskuudessa.

Twitteriä käytetään kolmanneksi eniten ja Snapchatia neljänneksi eniten. Facebook tulee vasta viidentenä ja Instagram kuudentena, joten lyhytvideoihin panostaneella Metalla riittää vielä runsaasti tekemistä.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

Tinderin pride-kampanja säväytti

Deittipalvelu Tinder on saanut paljon kiitosta tuoreesta pride-kampanjastaan, joka on käynnissä kesäkuun ajan pride-kuukauden kunniaksi. 

Tinder aloitti Australiassa yhdessä LGBTQ+-järjestö HRC:n kanssa kampanjan, jolla pyritään muuttamaan Australian syrjivää verenluovutuspolitiikkaa: homoseksuaalit miehet eivät saa luovuttaa verta Australiassa. Laki on 40 vuotta vanha, ja se luotiin aikoinaan aids-kriisin aikana. Laki on luonnollisesti herättänyt suurta kritiikkiä.

Tinderin sovelluksessa voi nyt osallistua tutkimukseen, jolla ajetaan tasa-arvoisempaa politiikkaa maan verenluovutuskäytäntöihin.

Lähde: The Drum

Tutkimus selvitti yrityksille tehokkaimmat tavat saada julkaisuille näkyvyyttä LinkedInissä

Tutkimusten mukaan yritykset ovat panostaneet aiempaa enemmän LinkedIniin sitoutumisasteen kasvettua, ja nyt on selvitetty, millä keinoin brändit voivat saada kanavassa yhä parempia tuloksia orgaanisilla julkaisuillaan.

Socialinsiderin ja Cloud Campaignin tuore tutkimus kertoo, millaiset julkaisut saavat parhaimpia tuloksia. Tutkimuksen mukaan parhaita tuloksia saadaan, kun julkaisuun on ladattu mukaan erillinen tiedosto, kuten PDF-tiedosto. Ne keräävät tutkimuksen mukaan kolme kertaa enemmän klikkauksia kuin muunlaiset sisällöt.

Toisena isona huomiona korostettiin videoiden merkitystä, mikä ei yllätä. Videot sitouttavat eniten kaikista julkaisuista suhteutettuna impressioihin.

Tutkimuksessa analysoitiin yli 141 000 julkaisua yli tuhannelta eri brändiltä.

Tutkimuksesta kertoi SocialMediaToday-sivusto.

Mainosalan työpaikkojen määrä laski Yhdysvalloissa

Yhdysvalloissa saatiin toukokuussa huolestuttavia lukuja mainonnan, viestinnän ja niihin liittyvien alojen työllisyydestä, sillä näillä aloilla työpaikkojen määrä laski yhden kuukauden aikana 2400:llä. Asiasta uutisoi AdAge.

Aloilla oli toukokuussa yhteensä 474 600 työpaikkaa. Määrä laski nyt ensimmäistä kertaa sitten tammikuun.

Työpaikkojen määrä lähti laskuun koronapandemian alussa, eivätkä lukemat ole vieläkään palautuneet entiselleen. Ennen pandemian alkua – helmikuussa 2020 – työpaikkoja oli 484 400.

Aika näyttää, onko maailman haastava taloustilanne alkanut vaikuttaa pysyvällä tasolla alan työpaikkoihin ja mihin suuntaan kehitys menee lopulta Euroopassa.