UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
Sosiaalinen media
Kolumni
Panostetaan monopoleihimme, sillä maailma on niitä täynnä TikTokista alken
16.5.2022 7:05
VR, Alko ja Veikkaus voivat olla Suomen kultakaivoksia, jos uskallamme tehdä monopoleistamme globaaleja, kirjoittaa Nea Barman.
Nea Barman
Digitaalisuus
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Teknologiajättien mainosinvestoinnit kasvavat nopeimmin, Elon Muskista saattaa tulla Twitterin toimitusjohtaja
9.5.2022 12:05
Globaalien teknologiayhtiöiden mainosinvestoinnit nousivat liki 50 miljardiin dollariin, Twitter on saamassa uuden väliaikaisen toimitusjohtajan ja globaali televisiomainonta laski viime vuonna.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Inna-Pirjetta Lahti ja Tuomo Meretniemi kirjoittivat kirjan, joka voi avata yrityksille täysin uuden maailman
11.5.2022 8:25
“Kun omasta vastuullisuudesta osaa viestiä ymmärrettävästi, yritys saa siitä kilpailuetua”, sanoo Tuomo Meretniemi.
Toni Rajamäki
Mainonta
Klassikon paluu: “Olisit käynyt Specsaversillä” -konsepti tuli takaisin
6.5.2022 14:20
Optiikkakonsernin ikoninen konsepti on jo yli 20 vuotta vanha.
Toni Rajamäki
Toimistot
Indieplace loi vaikuttajille mahdollisuuden lisätä yhteisöllisyyttä: avasi verkostolleen oman työtilan
4.5.2022 14:55
Vaikuttajat toimivat useimmiten yksinyrittäjinä, jotka tekevät työnsä kotoa käsin.
Toni Rajamäki
Mainonta
Vaikuttajamarkkinointi vahvassa kasvussa Suomessa
3.5.2022 9:25
IAB Finlandin ja Kantarin selvityksen mukaan vaikuttajamarkkinoinnin koko kasvoi viime vuonna liki 40 miljoonaan euroon.
Toni Rajamäki
Brändit
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Samsungin mainoksesta nousi kohu, Forbes listasi maailman yrittäjähenkisimmät markkinointijohtajat
2.5.2022 13:40
Elektroniikkajätti Samsung joutui kohun keskelle, Cannes Lionsin tuomaristo julkistettiin ja Meta julkaisi ensimmäisen neljänneksen tuloksensa.
Toni Rajamäki
Kolumni
Näillä kolmella helpolla vinkillä voit vauhdittaa myyntiä LinkedInissä huomattavasti
4.5.2022 7:05
On surullista huomata, kuinka moni yrittää viedä perinteiset kylmäpuhelut ja kasvottoman, tyrkyttävän mainonnan sellaisenaan suoraan LinkedIniin, ihmettelee Tom Laine.
Tom Laine
Kolumni
Moni hukkaa mahdollisuuden orgaaniseen näkyvyyteen YouTubessa – mainostaminen voi olla kohtalokas virhe
27.4.2022 7:05
Monessa somekanavassa sisällön elinkaari voidaan mitata tunneissa. YouTubessa kiinnostavalle sisällölle voi saada orgaanista näkyvyyttä vielä kuukausia julkaisun jälkeenkin, kirjoittaa Antti Sipilä.
Antti Sipilä
Media
Elon Musk osti Twitterin 44 miljardilla dollarilla
26.4.2022 7:45
Musk sanoo tekevänsä Twitteriin muutoksia.
Toni Rajamäki
Media
Twitter ja Snapchat ovat jäämässä mainostuloissa selkeästi TikTokista
12.4.2022 13:50
Edes Twitterin ja Snapchatin yhteenlaskettu mainostulovirta ei kestä vertailua TikTokin lukuihin, kertoo tuore tutkimus.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Klarna on alkanut panostaa aiempaa vahvemmin julkaisijatoimintaansa – ruotsalaisjätti haluaa haastaa Googlen ja Facebookin kaltaiset jätit
12.4.2022 8:50
Klarna on muun muassa tehnyt yritysostoja, joiden avulla mainostajia pyritään palvelemaan entistä paremmin.
Toni Rajamäki
Brändit
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Unilever lakkautti markkinointijohtajan roolin, Ogilvy UK päättää yhteistyön tiettyjen vaikuttajien kanssa
11.4.2022 13:45
Viime viikolla puheenaiheiksi nousivat muun muassa Unilever, Ogilvy ja Twitter.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Katso tästä Grand Onen kaikki voittajat
8.4.2022 9:15
Digitaalisille palveluille ja markkinointiviestinnän töille tarkoitetussa Grand One -kilpailussa voittajia palkittiin 19 eri sarjassa.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Myrsky mekasti Grand Onessa ja teki historiaa, TBWA\Helsinki jälleen Vuoden yritys
7.4.2022 23:30
Bob the Robotin virtuaalivaikuttaja voitti kampanjapuolen Grand Prix’n ja viisi eri sarjaa.
Toni Rajamäki
Luovuus
Duunitorin poikkeuksellinen konsepti on kerännyt jo yli 15 miljoonaa näyttökertaa – kaupallinen johtaja Lauri Iso-Markku kertoo, mihin menestys perustuu
7.4.2022 9:25
Vuoden mittaisesta #Koeaika-projektista tuli jättimenestys, jolle suunnitellaan nyt jatkoa.
Toni Rajamäki
Luovuus
Markkinoinnin ammattilaiset kertovat, mitkä suomalaiset kampanjat ovat tehneet viime vuosina suurimman vaikutuksen
1.4.2022 13:25
Kyselyssä esiin nousi monia tuttuja kampanjoita, kuten Porisuhdeneuvoja ja Virtuaalivaikuttaja Myrsky.
Toni Rajamäki
Toimistot
Asennemedia sai Katriina Salosesta uuden myyntijohtajan ja osakkaan
29.3.2022 8:55
Salonen työskenteli aiemmin Asennemedian asiakkuusjohtajana.
Toni Rajamäki
Brändit
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Burger King laski hampurilaisensa hintaa polttoaineen hinnan nousun takia, Nestlé teki uusia Venäjä-päätöksiä
28.3.2022 13:10
Burger King teki viime viikolla Ranskassa ja Belgiassa näyttävän kampanjan.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Paola Suhosen kommentti suututti somevaikuttajat – vaikuttajamarkkinoinnin asiantuntija Perttu Jussila: “Onttoa moraaliposeeraamista”
25.3.2022 13:30
Sosiaalisen median vaikuttajat ovat ihmetelleet Ivana Helsingin perustajan Paola Suhosen ulostuloa.
Toni Rajamäki
Media
Sosiaalisen median merkitys suomalaisjournalistien työssä kasvanut – näissä kanavissa brändin kannattaa olla läsnä
23.3.2022 17:04
Sosiaalisen median käyttö on etätyöaikana monipuolistunut journalistien työssä.
Minna Lehto
Brändit
Vaatebrändi Ivana Helsinki jättää sosiaalisen median
23.3.2022 12:45
Paola Suhosen perustama yritys päätyi poikkeukselliseen ratkaisuun, koska brändi haluaa luoda aitoja kohtaamisia.
Toni Rajamäki
Luovuus
Grand One -finalistit selvillä: TBWA\Helsingin etumatka kaventunut, Hasanin työ nappasi ennätykselliset seitsemän finaalipaikkaa
23.3.2022 11:35
Grand One -gaala järjestetään 7. huhtikuuta. Kilpailuun osallistui liki 400 työtä.
Toni Rajamäki
Kolumni
Teetkö markkinointia kilohintaan?
23.3.2022 9:35
Unohdetaan kerrankin ämpärit ja panostetaan laatuun. Vähemmän on usein enemmän, kirjoittaa Marika Siniaalto.
Marika Siniaalto
Ilmiöt
Tutkimus: Urheilukumppanuuksissa nähdään paljon mahdollisuuksia, mutta vaikuttajasisältöjen laadussa on vielä tekemistä
22.3.2022 11:30
Kaupalliset yhteistyöt urheilijoiden kanssa kiinnostavat etenkin brändihyötyjen näkökulmasta.
Toni Rajamäki
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.