Brändit

Vaatebrändi Ivana Helsinki jättää sosiaalisen median

Paola Suhosen perustama yritys päätyi poikkeukselliseen ratkaisuun, koska brändi haluaa luoda aitoja kohtaamisia.
Kuva:
Unsplash/Solen Feyissa
Vaatebrändi Ivana Helsinki jättää sosiaalisen median

Vaatebrändi Ivana Helsinki on päättänyt tehdä rajun linjauksen ja sulkea sosiaalisen median tilinsä 4. huhtikuuta. Brändi kertoi asiasta Facebook-tilillään.

Ivana Helsingillä on Facebookissa liki 12 000 seuraaja ja Instagramissa liki 27 000.

Brändi kertoo, että päätöksen taustalla on halu luoda aitoja kohtaamisia, autenttisia tarinoita ja somevapaa maailma.

Brändin perustaja, huippusuunnittelija Paola Suhonen kertoo Iltalehden haastattelussa, ettei hän koe somea enää arvojensa mukaiseksi.

– Henkilökohtaisesti en ole koskaan tuntenut sosiaalisen median maailmaa omakseni. Yrityksemme Ivana Helsinki on kuitenkin ollut siellä ja olen nähnyt median muutoksen ja sen edustaman maailman hyvinkin läheltä, Suhonen kommentoi IL:lle.

– En enää pysty allekirjoittamaan sosiaalisen median maailman arvoja, toimintamalleja enkä sosiaalisen median taustalla toimivien yritysten näkemyksiä tai tulevaisuuden visioita. On siis aika lähteä ja jatkaa seikkailuja kohti uuteen aikaan, uusien tuulien matkassa.

Päätös on suomalaisittain poikkeuksellinen, mutta maailmalta löytyy joitain vastaavia esimerkkejä. Suhonen toivoo, että myös muut suomalaisyritykset miettisivät somen jättämistä.

– Toivottavasti myös muut alkaa kyseenalaistamaan sosiaalisen median tarpeellisuutta. Kannattaa pohtia sitä, että halutaanko tukea siihen, että ihmiset eivät ole läsnä vaikkapa perheilleen?

Lue myös: Nähdäänkö sosiaalisessa mediassa mainostajien joukkopako? Näin vastaavat Kari Tervonen, Jyrki Poutanen ja Tommi Kortesniemi

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa